Toon posts:

Apple kopen? Waar? Waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om deze zomervakantie een Apple PowerBook 15" SD kopen. Als ik op de Apple site kijk vind ik de prijzen nogal aan de hoge kant (zeker op de NL webwinkel).

Nu hoor ik van verschillende mensen dat je bepaalde onderdelen (harde schijf en vooral geheugen) ergens anders 2 tot zelfs 3 keer goedkoper kan krijgen.

Is dit waar? Zo ja, om welke onderdelen gaat het precies? Ik wil het liefst 2GB geheugen (en dat kost op de Apple site $1200 :/ (meerprijs)). En waar kan ik het goedkoopst een Apple aanschaffen? Bij Apple zelf? In een "normale" winkel (zo ja, in welke winkel)? Wat is het verschil in bijvoorbeeld de service?

Graag lees ik ervaringen van mensen die bij de Apple site en/of bij een "normale" winkel gekocht hebben.

Verwijderd

Vooral het geheugen kun je beter los kopen!

Ik kan verder niets uit ervaring zeggen, maar ben je bijvoorbeeld student krijg je op de apple site al weer korting!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:09

Maximus

There is no substitute

Je kan het beste gewoon de HDD bij apple zelf kopen
Echter neem gewoon de 2x 256 DDR en koop zelf 2 losse 1GB modules

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat doen sommige dealers ook.
als je in de buurt van een Apple dealer woont zou ik daar mijn systeem kopen, woon je wat afgelegen is de apple store handig, ram kun je vaak bij de dealers, pc boer, crucial.com goedkoper krijgen dan bij de apple store

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

De HDD vervangen is geen lolletje geloof ik, zover ikw eet kan je *dat* beter bij Apple bestellen.

Als je goedkoper wil dan de AppleStore dan wordt het knap lastig. Mail-a-mac is al behoorlijk bodemprijs maar levert dan ook geen enkele service (alle garantie etc. loopt via fabrikant/card/etc.).

En daar is dan ook zo'n beetje de keuze: service = geld, en da zul je vooral zien waar je hem koopt.
Sommige mailorders kunnen ook BTO leveren trouwens, maar meestal ben je het goedkoopst uit met een standaard model.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Ik heb van een vriend gehoord dat het ook erg voordelig kan zijn om je Mac in de US te kopen. Als je het handig regelt schijnt het dus te kunnen dat je zelfs de shipping niet hoeft te betalen. Hij was een paar 100 euro voordeliger uit. Er is blijkbaar veel verschil tussen de prijzen in de states en in europa.

Het is wel veel uitzoeken, maar misschien de moeite waard. Ik heb het zelf niet gedaan maar het is misschien het uitzoeken waard.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 11:34

chem

Reist de wereld rond

Tegenwoordig gaat dat amper meer op. Je bespaart je een paar euro's, maar je garantie verhalen etc. is een gedoe om dat je niet naar je eigen dealer kan (maar naar andere dealers die je liever niet zien komen :)).

Het prijsverschil is tegenwoordig niet zo hoog meer, al is de dollar nu zo laag dat het (tijdelijk) wel weer zo is.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Het beste is om gewoon naar een dealer bij jou in de buurt te gaan. Daar kan je een factuur laten maken en in 9 van de 10 gevallen scheelt het een hoop met de AppleStore. ;)

kleurbleur.nl

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

chem schreef op 01 juni 2004 @ 15:23:
Tegenwoordig gaat dat amper meer op. Je bespaart je een paar euro's, maar je garantie verhalen etc. is een gedoe om dat je niet naar je eigen dealer kan (maar naar andere dealers die je liever niet zien komen :)).

Het prijsverschil is tegenwoordig niet zo hoog meer, al is de dollar nu zo laag dat het (tijdelijk) wel weer zo is.
Op laten sturen vanuit de US scheelt idd niet veel meer. Als je in de USA bent en je neem er 1 mee dan kan je goedkoper uit zijn (moet je zeg maar wel ff vergeten om dat ding officieel in te voeren ;) Voordeel kan dan oplopen tot circa 400 euri

Nadeel is wel dat je dan later weer gepakt kan worden als je je powerbook mee neem naar het buitenland en bij terugkomst nog ff opgepakt wordt.
Het schijnt dat ze je dan nog steeds invoerrechten/BTW kunnen laten betalen. Aan het serienummer etc kunnen ze zien waar dat apparaat gekocht is en of daar dan invoerrechten etc. over betaald zijn.

Dit scenario was van toepassing op een 'vage-kennis' die een digicam in azie had gekocht. 1 vakantie later kwamen de kosten zeg maar....

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Je wilt dus 2 gig. geheugen in je powerbook? Ik zal je vertellen dat er dan 2 SO-DIMM DDR geheugen modules in moeten van 1 GB per stuk. Apple is de enige ter wereld die dat heeft volgens mij, er bestaan alleen 3rd party geheugenrepen die tot 512 MB gaan.
(correct me if i'm wrong)

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 18:01:
Je wilt dus 2 gig. geheugen in je powerbook? Ik zal je vertellen dat er dan 2 SO-DIMM DDR geheugen modules in moeten van 1 GB per stuk. Apple is de enige ter wereld die dat heeft volgens mij, er bestaan alleen 3rd party geheugenrepen die tot 512 MB gaan.
Er zijn al een tijdje 1GB SO-DIMM modules hoor. En niet alleen van Apple want die ondersteunde het nou juist niet eerder. ;)

kleurbleur.nl

Verwijderd

volgens mij klopt dat idd, als het er al is, heb je niet de kwaliteit die je van het Apple geheugen krijgt.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zie http://www.crucial.com/eu...inch+Display%29&submit=Go
"Crucial Technology, a division of Micron, is one of the largest memory upgrade providers in the world. Established in the US in November 1996, Crucial quickly became a leader in the $4 billion memory upgrade industry, largely because of its unique business model. At this time, Crucial is the only manufacturer direct memory upgrade provider to end users.
Micron is a leading supplier of memory to the major original equipment manufacturers (OEMs) including Dell, Compaq, HP, Gateway, Apple, IBM, and more!"

[ Voor 33% gewijzigd door dolby op 01-06-2004 18:11 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier is meer dan genoeg informatie over te vinden op Internet. Gebruik google even en je vind vast wel wat.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.