Toon posts:

Help mij met systeem upgrade plz ..

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben dus echt een newb op het gebied van PC specs :( en mijn excuses als ik iets vraag wat al 100x op het forum staat , ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer .

Ik heb atm een pc met deze onderdelen;
CPU: Athlon XP 2400+
Mobo: ep8kha+ (VIA Apollo KT266A)
RAM: Samsung 512 DDR 2100
Video: Club3D 9800pro 414/360

Het systeem draait dus op 133x15 system clock ( is dit zelfde als fsb van cpu ? )

Ik speel voornamelijk mmorpgs`s en die zijn nogal intensive op het gebied van cpu en memory usage , dus wil ik graag het een beetje upgraden.
Het lijkt mij het meest logisch om het geheugen en de mobo te vervangen door een mobo die een fsb heeft waarmee ik dan cpu op 200 systemclock kan laten lopen en mijn nieuwe memory op 400 ( ik denk dat ik 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos) ga kopen )

Hier zijn mijn vragen :
Kan mijn CPU wel op 200x10 draaien ? dit komt neer op zelfde aantal Mhz en is dat nou OCèn of niet , ivm met voltage veranderen :? en betere cooling.

En welke moederborden bieden dit ? Ik dacht zelf aan de Asus A7N8X-E D.nForce2 maar er zijn er vast wel meer.

En tenslotte wat voor een improvement kan ik verwachten op het gebied van games ? Ik behaal nu zo`n 5500 score in 3Dmark met alles op stock en prestatie van de 9800pro op standaard. Dit is dus wel met 266fsb :? 4xagp en traag geheugen ..

Ik had deze info vast wel zelf kunnen vinden maar ben bang dat ik het verkeert begrijp want al die termen als fsb system clock. system bus vliegen me om de oren en ik snap het verschill niet helemaal.

Alvast bedankt en ik wacht met smart op jullie deskundige antwoorden. :P

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 21:15
Volgens mij is hier een speciaal topic voor, maargoed...

Ik heb zelf ook een XP2400+ en die heb ik ook draaien op 10x200 (2Ghz dus gewoon) en m'n geheugen op 2x200MHZ (400Mhz DDR) dus. Doet het gewoon goed...Ik heb zelf een Asus Nforce2 Deluxe.

Verwijderd

Ik heb ook mijn 2400+ op 10*200MHz lopen, werkt goed. Daarnaast heb ik 256MB DDR400 lopen. Dit alles dus op een Asrock k7s8x ;)

Wat ik zou doen is een nieuw mobo kopen, bijv. een met een nForce2 Ultra 400.
Deze chipset ondersteund 200MHz FSB en Dual Channel DDR400 geheugen.
Daarnaast zou ik een goed Geheugensetje kopen: dualchannel 512MB of dualchannel 1024, hangt ervan af hoeveel geld je hebt :Y)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 19:17

Sosabowski

nerd

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Hmmm... Moederbordje en geheugen opgrade zwaar aanbevolen, kan idd gewoon draaien icm 400Mhz Geheugen, op zijn eigen CoreSpeed...

OFFTOPIC:
MAN! Ferrari (Club3D 9800pro 414/360) op een boeren landweg (ep8kha+ (VIA Apollo KT266A) :Y)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is de FAQ van dit subforum duidelijk over. Newbie of niet, lezen is niet moeilijk :)

Zie IorGie voor het linkje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.