Hoi mensen,
ik heb een k*t probleem.
Als ik een spel speel (bijv. Battlefield 1942) gaat na een tijdje plotseling de pc uit.
Als ik dan de pc dan weer aan wil zetten lukt het niet. Ik moet dan namelijk de netkabel eruit halen en dan na 3a4 minutjes er weer in doen en dan doet de pc het weer gewoon.
(Het lampje van de moederbord blijft gewoon branden (als de pc uitvalt) alleen de computer wilt dan niet aangaan)
Ik heb ook de pc 3 dagen (3x24) aan laten staan in Windows zonder dat ie was uitgevallen.
Alle spullen van de pc zijn 2 maanden oud, dus daar zit nauwlijks stof op.
En de voeding is ongeveer 2 weken oud.
Dit is allemaal gebeurt sinds m'n voeding kapot is gegaan.
Die voeding is opeens overleden zonder dat ik een knal hoorde en ik had de pc netjes afgesloten.
Kan het zijn dat misschien dat de moederbord/CPU/videokaart een beetje beschadigd is en dat ie daarom soms uitvalt.
CPU: 46c
RAM: 41c
CPU Speedfan: tussen de 3901 & 3970 RPM
Ik had even een opnamen gemaakt tijdens het spelen van een game en ik had gezien dat de tempratuur en voltage gewoon stabiel blijven, alleen tijdens het gamen schoot de RPM van de CPU Cooler vet omhoog. Zou het misschien iets met de CPU Cooler hebben te maken?
M'n specs:
-Asus K8V Deluxe
-AMD 64 3000+ (boxed)
-1024 MB RAM (2x 512DDR)
-Maxtor 120 GB 7200 RPM
-Hercules 9800SE AIW
-Philips Sonic Edge 5.1
-Qtec psu 400w
-Een DVD-Rom van Lite-on.
-Diskette drive
Alvast bedankt!
(graag geen al te moeilijke termen gebruiken, ben namelijk een dikke n00b
)
ik heb een k*t probleem.
Als ik een spel speel (bijv. Battlefield 1942) gaat na een tijdje plotseling de pc uit.
Als ik dan de pc dan weer aan wil zetten lukt het niet. Ik moet dan namelijk de netkabel eruit halen en dan na 3a4 minutjes er weer in doen en dan doet de pc het weer gewoon.
(Het lampje van de moederbord blijft gewoon branden (als de pc uitvalt) alleen de computer wilt dan niet aangaan)
Ik heb ook de pc 3 dagen (3x24) aan laten staan in Windows zonder dat ie was uitgevallen.
Alle spullen van de pc zijn 2 maanden oud, dus daar zit nauwlijks stof op.
En de voeding is ongeveer 2 weken oud.
Dit is allemaal gebeurt sinds m'n voeding kapot is gegaan.
Die voeding is opeens overleden zonder dat ik een knal hoorde en ik had de pc netjes afgesloten.
Kan het zijn dat misschien dat de moederbord/CPU/videokaart een beetje beschadigd is en dat ie daarom soms uitvalt.
CPU: 46c
RAM: 41c
CPU Speedfan: tussen de 3901 & 3970 RPM
Ik had even een opnamen gemaakt tijdens het spelen van een game en ik had gezien dat de tempratuur en voltage gewoon stabiel blijven, alleen tijdens het gamen schoot de RPM van de CPU Cooler vet omhoog. Zou het misschien iets met de CPU Cooler hebben te maken?
M'n specs:
-Asus K8V Deluxe
-AMD 64 3000+ (boxed)
-1024 MB RAM (2x 512DDR)
-Maxtor 120 GB 7200 RPM
-Hercules 9800SE AIW
-Philips Sonic Edge 5.1
-Qtec psu 400w
-Een DVD-Rom van Lite-on.
-Diskette drive
Alvast bedankt!
(graag geen al te moeilijke termen gebruiken, ben namelijk een dikke n00b