USB stick onleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 5.664 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Ik heb een zeer slordige fout gemaakt die nu voor een groot probleem zorgt.

Gister Windows opnieuw geinstalleerd, bij de installatie werd er gevraagd op welke partitie ik de install wilde zetten, ik had besloten eerst alle partities weg te gooien en dan te installeren.
Ik was echter vergeten dat ik mijn USB stick in de PC had zitten, die werd ook weergegeven in de lijst met partities/schijven. Ik heb die dus ook weg-gegooid.

Nu is USB stick onbruikbaar.. hij geeft in explorer aan dat er een mass storage deveice wordt ingestoken, maar als ik hem probeer te lezen krijg ik een foutmelding.

Hoe zou ik de informatie van de schijf kunnen herstellen?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-02 22:17

newpegasus

Hertog

je moet de stick opnieuw formatteren met het FAT filesysteem. dan zal ie weer werken als vanouds.

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
hoe formateer ik stick (in WinXP)... en ik neem aan dat dan de informatie weg is, ik heb echter nog wel wat bestanden nodig die er op stonden...

ik ben flink aan het zoeken, zijn er mensen met ervaringen met getdataback of ncase?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:18
Je zou kunnen proberen om met een linuxmachine en (c)fdisk precies dezelfde partitie weer te maken. Als je verder nog nix met dat ding geflikt hebt, zou je dan gewoon je data weer terug moeten kunnen krijgen.

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Wel vreemd dat je een partitie weg haalt, maar deze dus niet formatteert. Althans, of hij is hierdoor nog/niet geformatteerd bij het installeren van winxp?

Partition Magic misschien proberen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan heb je een recovery tool nodig. Een goed voorbeeld hiervan is GetDataBack.
Hoe minder schrijfacties er zijn geweest op het medium, des te meer bestanden gered kunnen worden.

_JGC_ : Door een nieuwe partitie te maken, vul je nog niet de FAT-tabel aan met de goede bestanden...
Alhoewel met die table natuurlijk niets gebeurd hoeft te zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 01-06-2004 13:27 ]

{signature}

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Ik denk dat als je de partitie verwijderd hebt, dat de data dan ook niet meer toegankelijk gaat zijn.

Bestaat er ook geen recovery tool hiervoor?

[ Voor 19% gewijzigd door gill op 01-06-2004 13:23 ]

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ff van een live cd, zoals bv knoppix opstarten en dan met linux de partitie er precies hetzelfde terugzetten (bij linux gaat die niet automatisch formatteren).

Daarna kun je hem gewoon weer gebruiken onder windows en is er geen data verloren gegaan als het goed is.

Met windows kun je met de rechtermuisknop op deze computer klikken en dan kiezen voor beheren. Dan schijfbeheer en dan kun je partitie gaan maken en formatteren.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voordat je hem kan gebruiken, moet je eerst een partitie AANMAKEN. Doe dit vanuit de setup van WinXP.
Je hebt nu n.l. geen partitie op de stick staan, dus kun je ook niet formatteren. Dus start op met de WinXP CD en maak daar een nieuwe partitie aan op de stick.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

Met Linux krijg je je data gewoon terug, die fat-table is nemelijk niet weg.
Als je een microsoft programma de partitie terugzet ben je je data kwijt.

• Cereal
  • Laatst online: 23-02 11:32
Nyarlathotep schreef op 01 juni 2004 @ 13:25:
Voordat je hem kan gebruiken, moet je eerst een partitie AANMAKEN. Doe dit vanuit de setup van WinXP.
Je hebt nu n.l. geen partitie op de stick staan, dus kun je ook niet formatteren. Dus start op met de WinXP CD en maak daar een nieuwe partitie aan op de stick.
Mja, hiermee verwijder je dus wel alles wat er op staat..

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Cereal schreef op 01 juni 2004 @ 13:29:
[...]

Mja, hiermee verwijder je dus wel alles wat er op staat..
dat is ie nu ook al kwijt dus wat maakt dat nou uit :?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

ErikH schreef op 01 juni 2004 @ 13:34:
dat is ie nu ook al kwijt dus wat maakt dat nou uit :?
lees ff de andere berichten als je met Linux de partitie terug zet is ie niet de data kwijt maar is alles gewoon vrolijk terug!

Verwijderd

voor dat je gaat proberen de partitietabel te herstellen zou ik eerst even een backup van de hele stick maken
dit kan onder linux met:
code:
1
cat /dev/[memory stick, waarschijnlijk sda] > [een backup filetje]

als je met een livecd(bv. knoppix) werkt dan moet je dat backup filetje eerst wel ff op je harde schijf zetten voordat je reboot, anders ben je het als nog kwijt

wil je het backupje weer terug zetten naar de je stick dan doe je het omgekeerde:
code:
1
cat [backup filetje] > /dev/[memory stick]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-03 17:13
Zerveza schreef op 01 juni 2004 @ 12:21:
Gister Windows opnieuw geinstalleerd, , ik had besloten eerst alle partities weg te gooien en dan te installeren.
Ik was echter vergeten dat ik mijn USB stick in de PC had zitten, die werd ook weergegeven in de lijst met partities/schijven. Ik heb die dus ook weg-gegooid.
Een paar weken geleden is mij precies hetzelfde gebeurd.
Ik heb met een programma als Get Data Back zo'n 90% van m'n stick weer kunnen herstellen. Uiteraard zonder te formatteren of partiteitabellen te herstellen...
Zie ook de F.A.Q...

[ Voor 7% gewijzigd door zetje01 op 01-06-2004 13:48 ]

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 13:36:
[...]

lees ff de andere berichten als je met Linux de partitie terug zet is ie niet de data kwijt maar is alles gewoon vrolijk terug!
Okay, maar hoe dan? met welk commando kan ik die FAT weer herbouwen in knoppix??

is: (c)fdisk een commando?

Verwijderd

Als je nog niets anders met de stick gedaan hebt staat alle data er fysiek nog op, ook de fat-table.
fdisk van Linux doet ongeveer hetzelfde als die van Windows, maar die van Linux doet niet meer dan alleen de partitie-table schrijven. Hij laat de rest van de data staan. Als je dan weer opstart in Windows ziet hij de schijf en de fat-table en zal denken dat er niets gebeurt is.
De fdisk van Windows gaat gelijke een nieuwe fat-table schrijven zodat je die kwijt bent. Vervolgens kun je dan de meeste data terug krijgen met een recovery programma.
Aan jouw de keuze, alle data gelijk terug alsof er niets gebeurt is, of nieuwe fat-table maken en hopen dat je hetgene terug krijgt wat je terug wilt.
Linux of Windows.

Als je met Linux de partitie terug wilt zetten kun je van een knoppix cd starten. Dan hoef je niets te installeren of zelfs niet Linux te snappen.
Als je dan gestart hebt geef je het commando "fdisk" dan krijg je een soort gelijk programma als dat onder DOS, daar selecteer je de schijf en maak je een fat partitie aan voor de maximale grote.
Dan start je opnieuw op in Windows en he, schijf terug.

Verwijderd

Even een update vragen van deze topic???

Ik heb een USB stick die in mijn laptop zat toen er een crash plaats vond?!? weet nog steeds niet waarom, maar na opnieuw opstarten was mijn data weg op het USB stick.

Ik ben nu inderdaad opgestart vanaf een knoppix cdtje maar kan geen partitie terugzetten, zie bij fdisk optie 4 mijn USB stick helemaal niet. maar k kan wel naar mijn F- USB schijf, kan er alleen niets vanaf lezen......

kan iemand mij op weg helpen naar een oplossing er zit voor mij belangrijke data op waar ik veel inspanning in heb gehad... dua alle suggesties en tips zijn van harte welkom.....

• zetje01
Wat ging er dan fout met Get Data Back of andere recover tooltjes?

Verwijderd

zetje01 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 00:08:
Wat ging er dan fout met Get Data Back of andere recover tooltjes?
Met Easy Recovery Proffessional vindt die 3tal DIRs terug... Ik had er alleen heel wat meer op staan die die niet terug heeft gevonden.....
Zeer beperkt terug gevonden.....

Zou Get Data Back meer terug vinden denk je?~?

• zetje01
Sorry, ik had je reply over het hoofd gezien. Ik heb zeer goede ervaringen met getdataback, zowel voor usb-stick (zie een eerdere post van me) als afgelopen weekend met een gecrashede harddrive.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

zetje01 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:13:
Sorry, ik had je reply over het hoofd gezien. Ik heb zeer goede ervaringen met getdataback, zowel voor usb-stick (zie een eerdere post van me) als afgelopen weekend met een gecrashede harddrive.
Geldt ook voor mij. Met GetDataBack heb ik afgelopen weekend twee van mijn harde schijven vrijwel volledig kunnen herstellen na een fout van mijn RAID controller, waarna ik alle data kwijt was (en zelf opnieuw moest formatteren :) )
Pagina: 1