Toon posts:

het opzetten van een netwerk: server of router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar mensen die ik ken willen een klein netwerk met 2 computers en 2 printers.
Uiteraard moeten beide computers onafhankelijk van elkaar met het internet kunnen verbinden. Een router+firewall zou normaliter afdoende zijn, echter, de (USB) printers moeten ook onafhankelijk kunnen werken (dus niet aangesloten op 1 vd computers maar los). Is hier goede hardware voor te krijgen (printer hub?) of ben ik toch beter af met een derde pc die als server gaat dienen? Die mogelijkheid is natuurlijk wel een stuk duurder....

Verwijderd

Het hangt er een beetje van af wat voor pc je dan als router/printserver in zou gaan zetten. Als je ergens nog een oude pentium 2 ofzo hebt liggen, kost het je niets. Daar is namelijk zo een 'server' van te maken.

Een hardware router met printerpoorten (usb) is meestal duurder dan zo'n oud pc-tje.
Als je echter meer eisen wil gaan stellen aan je server is het een ander verhaal.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

nieuws: Compex en X-Micro WiFi-routers bekeken <-- handig ding USB printer mogelijkheid je betaalt wat maar dan heb je ook wat

Tja vanalles

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb net voor 110 euri een pentium II, 600 mhz gekocht. Zit al een nic in + heeft usb onboard. Hoef dus alleen een switch en een nic bij te kopen en dan ben ik klaar. Als je een router moet gaan kopen die ook 2 usb printers ondersteund, ben je net zo iets kwijt... beetje zoeken dus....

Ik zou zeker voor een server gaan door de mogelijkheden die het biedt. Stabieler, uitgebreidere Firewall en mogelijkheid tot webserver, ftp server en ga zo maar door zonder moeilijke portforwards...

doet niet aan icons, usertitels of signatures