Toon posts:

[XP] Willekeurige 'Blue screens of Death' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik begin, heb alle guides hier doorgezocht, maar niets helpt. Ik krijg de volgende drie fouten willekeurig in Windows XP, alle 3 wel bekend bij de meeste:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_THAN_OR_EQUAL_TO
STOP error(0x00008d)
Ik heb al mijn drivers vervangen, DirectX er opnieuw opgestampt, RAM getest, modem vervangen, extra koeling bijgezet, de kast met een hamer een vriendschappelijke schouderklop gegeven, niets werkt.

Mijn MSInfo geeft een aantal Sharing Conflicts, maar ik heb geen idee of deze de oorzaak zijn en hoe ik deze moet veranderen. Dit zijn ze:
I/O Port 0x000003C0-0x000003DF VIA CPU to AGP Controller
I/O Port 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Memory Address 0xCE400-0xEFFFF PCI bus
Memory Address 0xCE400-0xEFFFF Motherboard resources

Memory Address 0xD8000000-0xDFFFFFFF VIA CPU to AGP Controller
Memory Address 0xD8000000-0xDFFFFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Memory Address 0xE0000000-0xE1FFFFFF VIA CPU to AGP Controller
Memory Address 0xE0000000-0xE1FFFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Memory Address 0xA0000-0xBFFFF PCI bus
Memory Address 0xA0000-0xBFFFF VIA CPU to AGP Controller
Memory Address 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

I/O Port 0x000003B0-0x000003BB VIA CPU to AGP Controller
I/O Port 0x000003B0-0x000003BB NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X
Systeem:
AMD Athlon 2000+
1024MB SDRam
WinXP Professional
GF4Ti 4200
SB Live!
Moederbord met VIA chipset
Extra USB-kaart met OPTI chipset

Alle mogelijke oplossingen worden op prijs gesteld. Op dit punt ben ik zelfs bereid een magneet te pakken en erover heen te jagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 12:44 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_THAN_OR_EQUAL_TO

Zou kunnen komen door geheugen ondanks dat het de test uitstekend doorstaan heeft, wat voor Mobo heb je?

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bios AL naar default settings teruggezet?

Verwijderd

Alle hardware er eens uit rukken, alleen harddisk en video laten zitten. Hierna bios aanpassen:

PNP OS: yes
Hierna: reset configuration data.

Als het systeem dan werkt 1 voor 1 apparaten terug plaatsen en testen.

p.s. Als het systeem ineens deze fouten is gaan geven zou ik toch nog es testen met ander geheugen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 12:11 ]

Verwijderd

Ik kon het niet opmaken uit je post, maar heb je de Via 4in1 drivers geinstalleerd ? Dit wil nog wel eens wat problemen opruimen.

Verwijderd

Moederbord met via chipset, en een sb-live! Is daar niet een hele tijd rommel mee geweest, iets met latacy patches enzo?

Wat doet depc met alleen je videokaart erin, hetzelfde?

Verwijderd

heb je nog iets verandred vlak voor dat je de fouten kreeg? En heb je al geprobeerd, een reepje geheugen eruit te halen en dan te kijken of ie stabiel blijft?

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
Verplaats je geheugen es naar een andere bank..

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zal inderdaad ook richting de hardware gaan zoeken. Helemaal omdat je verschillende BSOD's krijgt, die allemaal hardwarefouten kunnen zijn. Krijg je de BSODs echt helemaal willekeurig, of tijdens full CPU load, veel geheugen verbruik, of zo?

Denk aan een te hete CPU, brak geheugen (memtest is niet heilig), slechte voeding, ...

🌞🍃

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat het OS in je topic titel staat (probeer hier ook zelf even op te letten) - verder in blackd's BSOD guide staat inderdaad ook dat slecht geheugen een grote kandidaat is - begin daar eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah sorry voor de titel, ben nog niet wakker.

Heb SB Live! eruit gehaald en drivers verwijderd. Geen resultaat
Beide RAM sticks individueel getest, beide gaven BSOD. Ook al verplaatst zonder resultaat.
BIOS Default instellingen werkten ook niet. PNP OS uitgezet, IRQs gereset, geen resultaat.
Via latency patch en 4x1 geinstalleerd, werkte ook niet.

Het enige wat ik raar vind is dat de BSOD vooral komen als er verbinding is met het internet en er een driver voor mijn Geforce is geinstalleerd. Er gaat niets fout zolang er alleen internet of alleen een 3d kaart aanwezig is.

Overigens is er soms nog een melding:
Windows subsystem system has been shutdown unexpectedly. The system has stopped.
Er is geen virus aanwezig.

Bij het spelen van een spel hangt het hele systeem vast na 20-30 minuten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 12:49 ]

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 08:48

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 12:42:
Het enige wat ik raar vind is dat de BSOD vooral komen als er verbinding is met het internet en er een driver voor mijn Geforce is geinstalleerd. Er gaat niets fout zolang er alleen internet of alleen een 3d kaart aanwezig is.
Heb je al andere drivers geprobeerd voor je geforce kaart?

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

even voor de duidelijkheid bsod zijn niet willekeurig :)

verder geen errors in je eventlog? rest staat hierboven al denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
Drivers geprobeerd:
44.03
56.72
60.85

De enige fouten in eventlog:
The NTPort Library Driver service failed to start due to the following error:
The system cannot find the file specified.
Lijkt mij niet belangrijk.. wie weet :P
Windows saved user NIGHT-RL1905RPE\Nightblade registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.

This is often caused by services running as a user account, try configuring the services to run in either the LocalService or NetworkService account.
Komt slechts 1 keer voor en lijkt er niets mee te maken te hebben.

Overigens kijk ik net naar mijn Geforce, en er zitten een aantal zwarte puntjes op. Betekent dat dat hij aan vervanging toe is? Het ziet er gewoon uit als een aantal zwarte stippen. Mijn webcam is niet goed genoeg om dat in beeld te brengen :\

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 14:59 ]

• Zarc.oh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-04 08:48

Zarc.oh

heeft een HD van 20 YottaByte

Had je al geprobeerd om 'm in een andere PC te hangen? Als je die ter beschikking hebt tenminste. Ik vermoed dat ie gewoon gaar is.... :/

Zoek wat je niet eerder vond

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk hoop ik dat ie gaar is omdat die ventilator op dat ding al sinds de eerste dag iets scheef zit, dus een ENORME herrie maakt. Ik zal eens een Radeon halen en die erin doen om te kijken of het weg gaat.

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 09:38

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Heb je de VIA HyperIOn drivers geinstalleerd, www.viaarena.com.

Misschien in je BIOS iets, zoals VideoBIOS cacheable uit. Of AGP Fast Write aanzetten..?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, al geprobeerd. In BIOS met de volgende settings lopen mixen:
AGP Aperture Size
AGP Driving Control
AGP Driving Value
AGP Fast Write
RAM Cacheable
Video RAM Cacheable
Shadowing

Heb net aan 9800Pro besteld, nu maar afwachten..

Verwijderd

ik had een soortgelijk probleem met mijn nvidia geforce4 mx 4000 .. na een ruim aantal bsod's en heel wat gerommel kwam ik ergens de tip tegen om de nvidia display driver service uit te zetten in de services .. voor mij heeft het geholpen :)
Pagina: 1