Toon posts:

100 poorten mappen met Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of er een makkelijkere manier is om 100 poorten te mappen op mijn speedtouch 510 . Je moet ze nu een voor een opgeven en dan ook nog eens alles voor de udp/tcp apart. Ik heb dat tooltje van geporbeerd (alcatel port mapping) maar die kan ik alleen goed gebruiken als ik hem registreer (anders moet je het nog een voor een doen en kan je geen udp doen)....moet toch een andere manier zijn...

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Maasluip

Kabbelend watertje

.ini file backuppen naar je PC, editten in een text editor en weer uppen naar je modem.
Als je een paar mappings gemaakt hebt dan vind je die wel terug en zie je ook de syntax die je moet gebruiken.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg accepteerd ie dan niet de mappings!. Hij geeft al een foutmelding tiujdens het uploaden.
Deze nl : (en dat dan 50 keer ofzo) (voor iedere mapping een)

Failed to create static NAT entry.

En dat terwijl ik alles heb cut en paste (en getallen veranderd).

Verwijderd

Is het niet zo dat de tabel vol is? Je schrijft dat je 100 mapping wil maken en dat je 50 foutmeldingen krijgt. (kan ook zijn dat het understatements zijn :+ ). Misschien moet je proberen er reeksen van te maken.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je vraag is volgens mij al letterlijk een keer eerder gesteld, je hebt de search gebruikt?

Maar goed hij staat ook hier hoor:
Het Grote Poortmappingsverhaal

(edit: Die hoef je denk niet te regestreren aangezien ie gemaakt is door een GoT-er)

[ Voor 20% gewijzigd door SSH op 01-06-2004 12:43 ]

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 23:26

Shuriken

Life is all about priorities

Ik zat met mijn Speedtouch Home (gehacked naar Pro) met hetzelfde probleem.

Volgens mij zit er een beperking in het aantal portmappings die je kan maken. En van reeksen heeft ie helaas nog nooit gehoord.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
er staat een maximum van 20 portmappings in je speedtouch geloof ik. Ook als je het via telnet of .ini file probeert.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

als je zoveel poorten moet doormappen dan kan je beter dat modem in bridge-mode zetten(als ie dat kan) en een PC als router/vuurmuur inrichten (een ouwe pc (486/P1 is al genoeg) met freesco/ipcop/smoothwall/clarkconnect o.i.d.) dat is meestal veel makkelijker in te richten / onderhouden
Pagina: 1