Toon posts:

externe hardeschijven, geschikt voor langdurig gebruikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of ze gemaakt zijn om echt lang te gebruiken.
Als je met een laptopje een beetje op emule wilt zitten ofzo dat je dat ding gewoon dag en nacht aan kunt laten staan.

Ik kan me voorstellen dat het nogal erg warm wordt in dat kastje :|

Verwijderd

Wat voor "kastje" is het dan? Er zijn er met actieve koeling (fans), dan mag het eigenlijk geen probleem zijn allemaal.

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 11:45:
Hoi,

Ik vroeg me af of ze gemaakt zijn om echt lang te gebruiken.
Als je met een laptopje een beetje op emule wilt zitten ofzo dat je dat ding gewoon dag en nacht aan kunt laten staan.

Ik kan me voorstellen dat het nogal erg warm wordt in dat kastje :|
Ik neem aan dat je het over een gewone IDE-schijf in een USB-kastje hebt :?
Wat zijn de specificaties van de schijf (Welk merk, welke toerental?)?

Als je van plan bent intensief te gaan 'eMulen' op die schijf, stel dan de download-buffer in eMule wat hoger in, zodat er niet continu een paar bitjes naar de schijf worden geschreven (= slecht voor de levensduur) maar in 1 keer brokken van een halve MB ofzo.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel de kant en klare en zelfbouw kastjes met usb/firewire aansluiting, type is niet van belang werken hetzelfde.
Western digital, maxtor en hatsjiflatsji merken.
Er zit altijd een fan in maar ze worden na een half uur pompen meestal wel erg warm de kastjes.
Het lijkt me dat in een computerkast de boel beter afgevoerd kan worden dan in zo'n klein kastje.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 13:23 ]

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Die Maxtor OneTouch zijn volgens wat ik hier en daar al es heb gelezen/gehoord meestal geen lang leven gegund.
Je kan er echter wel zelf zo eentje in elkaar steken en dan zelf zorgen voor voldoende koeling.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Spijtig dat ze niet meer vlot verkrijgbaar zijn, maar 5400 rpm schijven zijn ideaal voor zo'n externe behuizing:
- hogere snelheid tov van 5400 rpm heb je toch niet nodig (maakt geen verschil voor usb 2.0 en fw 400 WEL voor de 800)
- zullen minder warmte produceren wat hier zeker een voordeel is

Van de Maxtor OneTouch bestaat er een 300 gb model op 5400 rpm, zou die dan niet een langere levensduur hebben?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een externe harde schijf van western digital de vorige modellen. Die draait gewoon dag en nacht want hij schakeld zichzelf niet uit ofzo als je de pc uit zet. Je moet er niks boven op zetten maar hij wordt niet echt super heet. Ik heb ongeveer een jaar. Maar hij is dus wel bijna altijd idle bij mij. Ik gebruik hem om wat data op te slaan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bartjeee schreef op 01 juni 2004 @ 19:58:
Ik heb een externe harde schijf van western digital de vorige modellen. Die draait gewoon dag en nacht want hij schakeld zichzelf niet uit ofzo als je de pc uit zet. Je moet er niks boven op zetten maar hij wordt niet echt super heet. Ik heb ongeveer een jaar. Maar hij is dus wel bijna altijd idle bij mij. Ik gebruik hem om wat data op te slaan. Ik hoop dat je hier iets aan hebt ;)
Kijk een praktijktest daar heb ik wat aan.
Het lijkt mij ook dat zo'n ding gewoon als een normale in je kast moet kunnen werken.
Alleen heb ik nog nooit mijn harddisk in de kast gevoeld, met de externe gaat dat iets makkelijker (lekker warm in de winter).
Pagina: 1