Toon posts:

Zonnefilter/ Baader folie

Pagina: 1
Acties:
  • 504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik Baader folie kan kopen in de buurt van Vlaardingen, ik wil nl. 8 juni Venus voor de zon fotograferen.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 16:22
Misschien even bij je lokale fotozaak langslopen? Als ze het niet hebben kunnen ze het altijd wel bestellen lijkt me.

P.S. is Venus met het blote oog te zien of heb je een telescoop nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik wil er foto's van maken, dus ik wil zelf een filter maken voor mijn S5000.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 12:39:
Nee ik wil er foto's van maken
Eh, ja, ik geloof dat dat wel duidelijk was, toch? :)
dus ik wil zelf een filter maken voor mijn S5000.
Wat is er mis met eerst even bij de lokale fotozaak informeren of ze daar toevallig zo'n ding hebben? Zelf maken is natuurlijk altijd een oplossing, maar als zo'n filter nou twee tientjes kost, lijkt het me bijna de moeite niet meer...

Verwijderd

veel foto-zaken weet 'k niet in vlaardingen,
ik geloof dat de Kinorama eruit ligt, maar misschien kan je in schiedam in de hoogstraat(achter de nieuwe passage), bij de "T for Te...." Daar zit geloof 'k een foto engelse(oid).
Probeer het daar eens.

Verwijderd

Topicstarter
Is Schiedam zit een Talens foto, maar die heeft het niet. En over de echte zonnefilters die kosten 80 euries per stuk vind ik een beetje duur voor iets wat ik wil fotograferen wat maar 1 x in de 122 jaar voorkomt.

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Leuk dat je die wil fotograferen, maar heb je ook een telescoop?

In eerste instantie zijn die filters bij www.dekoepel.nl te koop, heb ik er zelf ook een vandaan, ongeveer een A4 tje. Dit spul is veilig om mee waar te nemen, dus ik zou ook niets anders gebruiken, op een lasglas nr 12 of hoger na.

Op mn website heb ik de overgang van mercurius staan, gefotografeerd door een 14 cm spiegel kijker, maar tis niet meer dan een speldeknop over een bord met een doorsnee van 35cm.

Maareh, succes iig... Ik kan m helaas niet fotograferen ivm mn vakantie elders waar ik mn telescop niet mee kan nemen...

http://www.ramses.cistron.nl/mercurius/index.htm

Gadgets FTW!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 08:09:
Is Schiedam zit een Talens foto, maar die heeft het niet. En over de echte zonnefilters die kosten 80 euries per stuk vind ik een beetje duur voor iets wat ik wil fotograferen wat maar 1 x in de 122 jaar voorkomt.
Uhh in 2012 komt ie nog een keer voor (of was het nou 2008? :? ), en daarna pas een ruime eeuw later!

[ Voor 5% gewijzigd door Ursamajor op 02-06-2004 08:42 ]

Gadgets FTW!

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik heb met een maat afgelopen weekend wat Baader filter folie bij Ganymedes in Amstelveen gehaald. Is wel wat prijzig, iets van €16,- voor 30x20, maar dat is bekend. Daarna zijn we wat creatief gaan knippen en plakken met karton en plastic.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

GormSuil schreef op 02 juni 2004 @ 08:51:
Ik heb met een maat afgelopen weekend wat Baader filter folie bij Ganymedes in Amstelveen gehaald. Is wel wat prijzig, iets van €16,- voor 30x20, maar dat is bekend. Daarna zijn we wat creatief gaan knippen en plakken met karton en plastic.
Zo heb ik dat idd ook gedaan. Kartonnen sof om mn kijker. Echter voorzichtigheid is geboden ivm gaatjes die in t filter kunnen komen door onzorgvuldigheid!

Gadgets FTW!

• GormSuil
Ursamajor schreef op 02 juni 2004 @ 17:27:
[...]

Zo heb ik dat idd ook gedaan. Kartonnen sof om mn kijker. Echter voorzichtigheid is geboden ivm gaatjes die in t filter kunnen komen door onzorgvuldigheid!
Zekers. Ik heb zelf voor mijn 70cm kijker een plastic bus Jodenkoeken genomen. Met een haaks stanleymes de bodem er netjes uitgesneden. Folie met rubberen handschoentjes op een kartonnen ring geplakt en deze weer op de buitenkant van de bus. Nog een ring erover en om de rand trekken. Vastplakken/ verduisteren met ducktape. De bijgeleverde handleiding zegt dat de folie zelfs beter losjes kan hangen dan strak te zitten. Overigens wel hele goede kwaliteit, je kunt er veel meer detail/ contrast door zien dan door een oudje wat ik nog had liggen. Weinig zonnevlekken afgelopen maandag maar wat er zat kon je goed onderscheiden, zelfs lichtere vlekje om een diepzwarte heen.

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Verwijderd

Weet iemand misschien een plek in Amsterdam waar ik dit goedkoop kan kopen? Ik heb net contact opgenomen met Claire de Lune, maar die kunnen, werd mij verteld, alleen 1000x500mm leveren, a 75 EUR. Dit vindt ik een beetje veel, aangezien ik maar 60x60mm nodig heb...

Vreemde is, volgens hun site verkopen ze ook 250x250mm, voor maar 18 EUR... Toch maar even langsgaan...

• GormSuil
Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 17:35:
Weet iemand misschien een plek in Amsterdam waar ik dit goedkoop kan kopen? Ik heb net contact opgenomen met Claire de Lune, maar die kunnen, werd mij verteld, alleen 1000x500mm leveren, a 75 EUR. Dit vindt ik een beetje veel, aangezien ik maar 60x60mm nodig heb...

Vreemde is, volgens hun site verkopen ze ook 250x250mm, voor maar 18 EUR... Toch maar even langsgaan...
Mmmh, ik had twee posts terug toch gemeld dat bij Ganymedes in Amstelveen het eenvoudig te krijgen was? Tja, is geen Gemeente A'dam nee. ;-)

Baader solar screen
Baader solar screen 10x10 7,=
Baader solar screen 12.5x12.5 8,=
Baader solar screen 25x25 18,=
Baader solar screen 50x100 hele rol. 90,=

Heeft trouwens allemaal prima gewerkt gister!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:20

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Je zou anders ook naar een grijsfilter kunnen kijken, en die zijn geloof ik te krijgen tot 30 stops filtering of zelfs meer.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1