view network computers duurt erg lang.

Pagina: 1
Acties:

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 02:38
Hallo,

Ik heb met de search functie geprobeerd mijn probleem te vinden, maar geen resultaat.

Het zit zo: Ik heb hier een klein netwerkje (5 computers) met een router aan elkaar. Gewoon met XP opgezet, dus veel automatisch gedaan door Xp.

ALs ik nu op 'My network places' en dan 'view network computers' druk, dan moet hij heel lang zoeken (minuten) naar de andere computers. Soms lukt het ook niet.
Heel vreemd want normaal was het gewoon instant.

Als ik eenmaal op de computer zit (in een gedeelde map ofzo) dan navigeerd hij ook langzaam. Als ik eenmaal iets download dan gaat het wel met volle snelheid.

Weet iemand wat hier aan te doen? bedankt.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Staat er ergens een firewall aan?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hebben ze allemaal dezelfde werkgroep naam? Of heb je een server en zitten ze in het zelfde domein?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Het kan helpen om "Automatically search for network folders and printers" uit te zetten bij Tools -> Folder Options -> tab View in Explorer.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:22
Als ik nu op 'My network places' en dan 'view network computers' druk, dan moet hij heel lang zoeken (minuten) naar de andere computers.
Fungeerd jou computer toevallig als server?

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 02:38
wat een lekker rap forum is dit toch :)

Er is geen firewall. Alle computer zijn gesteld op dezelfde werlgroep en domein naam.

Mijn computer is geen server, er is ook geen server trouwens, alleen een router.

Internet is trouwens ook gedeeld over de 5 computers en dat doet het gewoon....

o en soms doet hij het gewoon niet en dan staat er:

MShome (=werkgroep) is not accesible. You might not have permission to use this network rescource. Contact the administrator of this server to find out if you have access perminissions.
The list of servers for this workgroup is not currently avaible.

[ Voor 37% gewijzigd door Jerox op 01-06-2004 11:50 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Hmmm bij mijn weten kun je ook zonder domein werken en alleen met een werkgroep. Misschien als je dat probeert dat het dan iets sneller gaat. Firewall zou niet uit moeten maken, heb hier 4 pc's staan en allemaal uitgerust met een firewall en heb nu geen noemenswaardige problemen, wel gehad.

Verwijderd

Windows XP gebruikt 'mshome.net' als domeinnaam terwijl je technisch gezien gewoon in een workgroup zit. Daar zou je het niet moeten hoeven zoeken.

Ik zou die setting uit mijn vorige post proberen.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:06

K-Jay

Klaas Jan

Wat voor netwerkkaart gebruik je? Dezelfde problemen waren bij mij opgelost toen ik mijn elcheapo Realtek inruilde voor een fastoenlijke 3Com.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• BigFast

BigFast

Cantona.

offtopic:
@jss: kun je mij dat is ff snel uitleggen. Ik heb zelf, voor zover ik weet, geen domein ingesteld, maar xp maakt dus wel gebruik van een domein?

[ Voor 4% gewijzigd door BigFast op 01-06-2004 12:31 ]

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nee toch? als ik het zo goed lees heeft ie de standaard workgroep gewoon laten staan. Of mis ik ergens het stukje waar staat dat ie met ze computers in een domein zit??

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• BigFast

BigFast

Cantona.

Er is geen firewall. Alle computer zijn gesteld op dezelfde werlgroep en domein naam.
kan ook zijn dat ik het verkeerd oppak en denk dat hij een domein heeft.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:58

Xtremelead