Mac OS X 10.3 op nieuwe PowerBook G4s

Pagina: 1
Acties:

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-12-2025

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Even een snelle vraag tussendoor, ik heb dus recentelijk mijn PowerBook G4 gekregen, een van die 'nieuwe versies'. Deze kwam pre-installed met 10.3.3 en op de restore DVD staat ook 10.3.3. Laat het nu net zo zijn dat ik nog een retail Mac OS X 10.3 heb liggen (dus niet 10.3.3) en ik wil graag een zo schoon mogelijke install. Kan ik zonder problemen 10.3 installeren en dan gewoon updaten naar 10.3.4? Ik heb nl. gelezen op de Apple site dat het goed mogelijk kan zijn dat een oudere versie van Mac OS X dan meegeleverd met een systeem niet werkt? Ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat dit vooral voor 'major' releases geldt en niet voor maintenance releases binnen dezelfde branche (10.3.3)

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Voor zover ik weet werkt dit idd. Je kan van 10.3.x naar elke nieuwere versie updaten. Dat heb ik iig wel gedaan :D

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-12-2025

Backspace-NL

New and Improved!

Topicstarter
Maar, de hamvraag is eigenlijk of het zo is dat de 'nieuwe revisie' van de PowerBook G4 dusdanig veranderd is dat een 'oudere versie' van Mac OS X (10.3 in dit geval) niet meer werkt. Standaard worden de nieuwe PowerBook G4's uitgeleverd met 10.3.3. Of zitten er dusdanig kleine wijzigingen in de 'nieuwe revisie' dat het eigenlijk niets uitmaakt en ik gewoon 10.3 kan installeren en dat werkt zonder problemen op de nieuwe revisie PowerBooks.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sixkiller schreef op 01 juni 2004 @ 11:13:
Even een snelle vraag tussendoor, ik heb dus recentelijk mijn PowerBook G4 gekregen, een van die 'nieuwe versies'. Deze kwam pre-installed met 10.3.3 en op de restore DVD staat ook 10.3.3. Laat het nu net zo zijn dat ik nog een retail Mac OS X 10.3 heb liggen (dus niet 10.3.3) en ik wil graag een zo schoon mogelijke install. Kan ik zonder problemen 10.3 installeren en dan gewoon updaten naar 10.3.4? Ik heb nl. gelezen op de Apple site dat het goed mogelijk kan zijn dat een oudere versie van Mac OS X dan meegeleverd met een systeem niet werkt? Ik kan me eigenlijk alleen voorstellen dat dit vooral voor 'major' releases geldt en niet voor maintenance releases binnen dezelfde branche (10.3.3)
idd, dat gaat waarschijnlijk niet werken.

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Volgens mij leveren ze gewoon de laatste versie mee, dus zou je best met de 10.3 kunnen installeren.
Alleen weet ik dat toen mijn PB stuk was, ze bij MacSupport wel graag de bijgeleverde installatie CD's erbij wilden hebben, maar dat was meer voor de hardware test, die daarop staat.

Als je kunt booten vanaf de 10.3 versie DVD, dan weet je het toch?

De daaropvolgende upgrades zullen er daarna wel voor zorgen dat je PB weer helemaal werkt.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Sixkiller schreef op 01 juni 2004 @ 11:13:
Ik vraag me eigenlijk af waarom je perse van de cd's wil installeren? Je kan namelijk met de meegeleverde DVD ook kiezen welke software je wel en niet wilt.
Bovendien hoef je daarna gewoon minder te updaten. Ik zou iig gewoon van de DVD installeren met alleen maar het systeem.

kleurbleur.nl

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Sage schreef op 01 juni 2004 @ 16:08:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af waarom je perse van de cd's wil installeren? Je kan namelijk met de meegeleverde DVD ook kiezen welke software je wel en niet wilt.
Bovendien hoef je daarna gewoon minder te updaten. Ik zou iig gewoon van de DVD installeren met alleen maar het systeem.
True...

maar ondanks dat denk ik dat de TS gewoon 10.3 kan installeren hoor. Dit hoeft echt geen punt te zijn. Sowieso, ik heb ook een powerbook G4 (nieuwste model: aluminium ipv titanium) en daar zat 10.3.0 bij dus hij is er heus wel voor gemaakt.

Om de wijze heer DrPhil te quoten: "use the nike-approach: just do it!"

Rookworst zonder R is ook worst.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op EveryMac kun je opzoeken welke OS versie minimaal nodig is voor een Mac. De 1GHz 12" Powerbook heeft minimaal 10.2.7 nodig en de nieuwe 1.33GHz versie 10.3.

Maar waarom zou je niet gewoon de CD's gebruiken die erbij zitten, die zijn toch hetzelfde?

[ Voor 52% gewijzigd door Bigs op 03-06-2004 15:48 ]

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Het is niet aan te aanraden om van 10.3 gelijk naar 10.34 te updaten.
Je moet dan ook de tussentijdse updates downloaden, dus 10.31 - 10.33
Wat ik gelezen heb is dat er vage foutmeldingen krijgt, als je niet goed update.

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
O.D.Smolik schreef op 03 juni 2004 @ 18:00:
Het is niet aan te aanraden om van 10.3 gelijk naar 10.34 te updaten.
Je moet dan ook de tussentijdse updates downloaden, dus 10.31 - 10.33
Wat ik gelezen heb is dat er vage foutmeldingen krijgt, als je niet goed update.
Klopt, er is ook een "combined update" te downloaden bij Apple.
Dat is een update vanaf 10.3.

Maar als je de update met "software-update" uitvoert, dan gaat 't ook goed.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Idd, niet moeilijk doen, gewoon software update het werk laten doen :) Je gaat toch niet 4 losse updates downloaden en installeren 8)7

[edit]
Owja en natuurlijk wél tussendoor elke keer de premissies herstellen.. ook zo'n wondermiddel waar veel Apple-gebruikers heilig in geloven :) (terwijl alleen OS 10.1 en 10.1 af en toe premissies door elkaar gooiden)

[ Voor 46% gewijzigd door Bigs op 04-06-2004 23:16 ]

Pagina: 1