2 HD's + 3 drives aan P4CE Deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 09:17
Ik heb een Asus P4CE Deluxe als moederbord.

Ik heb nu 2 harde schijven, dvd-rom en een cd-brander via ide aangesloten.
Heb gister een dvd brander erbij gekocht (NEC 2500) en wil deze erbij doen.

Echter is dit mogelijk en zo ja hoe moet ik het dan aansluiten??

De dvd-rom is primary
De cd-brander is slave.

Ik heb de dvd-brander al getest, heb toen de cd-brander er ff uitgehaald en de dvd-brander in die plaats gezet. Maar ik wil dus eigenlijk alles aangesloten hebben, zodat ik o.a. 2 cd's tegelijk kan branden.

Dus concreet: Hoe kan ik alles het beste aansluiten, zodat alles werkt? en wat wordt primary en wat wordt slave?

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
In zo'n geval kan je niet anders dan een pci-ide controller kaartje aan te schaffen. Op 2 ide kanalen (zoals jouw configuratie is) kan je slechts 4 ide apparaten aansluiten, en daar kom je dus nu al aan.

Met zo'n kaartje kun je meestal nog eens 4 ide apparaten aansluiten. Er bestaan ook combo's (bvb 1 pata kanaal, dus 2 devices en nog 2x sata, nog 2 devices).

[ Voor 3% gewijzigd door Tom_G op 01-06-2004 11:10 ]

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Al je IDE kanalen van je mobo zijn op het moment in gebruik dus zo kan het niet.
Je kan wel een pci kaart kopen met een IDE controller en dan zou het wel kunnen.
Met een beetje zoeken had je dit ook wel kunnen vinden volgens mij.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is vrij simpel? Op elk IDE kanaal kun je maximaal 2 apparaten aansluiten en op elk SATA kanaal kun je één apparaat aansluiten. Reken maar uit je hand B)

Mocht je kanalen tekort komen, dan kun je nog altijd een 3rd party ATA/SATA controller voor een prikkie aanschaffen :Y)

Voor de "beste opstelling" hebben we de FAQ van dit subforum. Kijk onder het Algemeen gedeelte.

Best wel basic dit, de antwoorden zijn met enig logisch redendatievermogen en de FAQ door jezelf te beantwoorden. Dicht dus.

Dit topic is gesloten.