2de hands lens : betrouwbaar ?

Pagina: 1
Acties:

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Ola,

Ik heb sinds korte een analoge SLR, zodat ik kan "leren" fotograferen. Ik wil uiteindelijk over naar een D-SLR maar eerst wil ik het dus hiermee proberen. Ik vind het namelijk zonde om een ruime 1000,- euri uit te geven en er later achter te komen dat heb absoluut niks is.

De huidige camera is een Revue AC-6AF, met een revue 28-70mm lens. Nu ben ik gaan kijken voor een 2de hands lens, en heb bij New York Camera in duitsland een mooie gezien (Sigma 80-200mm). Ik heb afgelopen weekend bij een fotozaak in Arnhem 2 lenzen geprobeerd, een Sigma 80-300mm en een Tamron 70-210mm. Beide hadden een Pentax-K mount, maar de Tamron werkte toch niet goed, die sigma dus wel (alleen MF, maar ok)
Nu wil ik dus eigenlijk die lens bij NYC halen, deze is maar 40,- wat mij niet duur lijkt. Helaas heb ik geen rijbewijs, en mijn ouders zijn niet zo gek te krijgen dat ze even 160km op en neer gaan crossen voor mijn lensje. Via internet bestellen is dus de enige oplossing. Alleen zit ik dus met het feit dat die lens misschien ook weigert op mijn camera.
Is er iemand die weet hoe ik zoiets kan controlleren ?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Wat is Revue voor een merk? Denk erom dat hij wel moet passen. Als het een of ander vaag merk is, dan zal er vast geen Canon, Nikon of Minolta vatting op zitten, en dat zijn wel de 3 merken waarvoor Sigma en Tamron (en Tokina enzo) voornamelijk produceren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 17:00
Zoals ik al zei, die camera en die lens hebben allebei een Pentax K-Mount, dus het fysiek passen zal geen probleem zijn. Het enige waar ik mee zit is of hij goed zal werken of niet.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hillie schreef op 01 juni 2004 @ 17:23:
Wat is Revue voor een merk?
Eigenlijk is Revue geen merk. Revue is het 'huismerk' van Quelle (als ik me niet vergis). Die mensen hebben in het verleden overal camera's op de kop getikt en gerelabled naar Revue-labels. Een Revue camera kan dus echt van alles zijn; wellicht is de camera van TS gewoon een relabled Pentax.
Dreamstar schreef op 01 juni 2004 @ 18:12:
Zoals ik al zei, die camera en die lens hebben allebei een Pentax K-Mount, dus het fysiek passen zal geen probleem zijn. Het enige waar ik mee zit is of hij goed zal werken of niet.
Tsja, daar is helaas geen peil op te trekken. Vaak is in dit soort situaties alleen zekerheid te verkrijgen door het uit te proberen. Maar aangezien het om een lens met alleen MF gaat, zou ik niet veel problemen verwachten. Het enige kritische punt is meestal de diafragmakoppeling tussen de body en de lens, maar ook daar zijn over het algemeen weinig problemen mee.

[ Voor 45% gewijzigd door koraks op 01-06-2004 21:21 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
*verkeerde knopje...*

[ Voor 98% gewijzigd door koraks op 01-06-2004 21:21 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ter info; die Revue is eigenlijk een CHINON CP-9AF.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb meerdere tweedehands lensen gekocht bij http://www.fotoautofocus.nl/ en die werken perfect, je moet er natuurlijk wel in de buurt wonen...

Heb een Panagor telelens gekocht en een normale Olympus Zuiko. (telelens werkt nu niet goed meer maar ach, dat kan gebeuren ;))

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

sOidivUs schreef op 01 juni 2004 @ 22:08:
Ik heb meerdere tweedehands lensen gekocht bij http://www.fotoautofocus.nl/ en die werken perfect, je moet er natuurlijk wel in de buurt wonen...
Ik weet niet hoe de prijzen daar liggen van Chinon/Revue spul maar 1100 euro voor een gebruikte EOS 1N? Die lui komen echt van een andere planeet. Een gebruikte EOS 1V kost 1100 euro, een 1N echt dus never nooit niet. (500 USD bij KEH.com). Een EOS 1N HS zou nog wel kunnen maar dat is echt een andere body dan de 1N.. bij KE kost een 1N 600 euro.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1