Toon posts:

[XP/2003] Kan 'offline bestanden' niet uitschakelen*

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik maak gebruik van een WINDOWS 2003 server met XP clients.
Nu heb ik de offline bestanden ingeschakeld alleen doet zich nu een lastig probleem voor.
Windows 2003 heeft zelf een map OFFLINE BESCHIKBAAR gezet. Dt veroorzaakt nog al wat verkeer, het een map is met ongeveer 12 Gb aan data.
Nu wil ik op een van de clients de betreffende map uitschakelen, maar dat kan niet.
De optie wordt "grijs" weergegeven.
Ik heb al gezocht bij de instellingen van de map op de server, maar die lijken juist te staan.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat en wat ontschreeuwd (was: kan de OFFLINE BESTANDEN niet uitschakelen) - probeer hier voortaan ook zelf op te letten :)

Verwijderd

Je kunt dit in een GPO aan en uitzetten...

+ je kunt op de server bij de eigenschappen van de gedeelde map off-line caching aan en uit zetten...

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 11:34 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 11:33:
Je kunt dit in een GPO aan en uitzetten...

+ je kunt op de server bij de eigenschappen van de gedeelde map off-line caching aan en uit zetten...
Instelling mag alleen lokaal met admin rights gewijzigd worden, of GPO of folder settings.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen waar ik moet kijken voor deze cache instellingen? Ik kom er niet uit.
Het vreemde is dat van alle gedeelde mappen er maar 1 off-line beschikbaar is.
En de instellingen op de server zijn, voor zo ver ik kan zien, voor alle mappen het zelfde.

Ik kan van deze map niets veranderen aan de beschikbaarheid "off line"

Voor de andere mappen kan ik wel de off-line instellingen wijziging.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

kijk eens bij de properties van de map en dan sharing daar zit een knopje caching
Zet hier hetvinkje bij allow caching .. eens uit. Dan mag de client in principe deze folder niet meer offline beschikbaar maken.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zuig schreef op 01 juni 2004 @ 22:11:
kijk eens bij de properties van de map en dan sharing daar zit een knopje caching
Zet hier hetvinkje bij allow caching .. eens uit. Dan mag de client in principe deze folder niet meer offline beschikbaar maken.
Is in princiepe waar, ware het niet dat reeds offline beschikbare content offline beschikbaar blijft. Je kan dit forceren door GPO te gebruiken binnen het domein of de user dit zelf te laten doen door hem/haar local admin rechten te geven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 23:52

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

start -> uitvoeren -> cleanmgr -> en dan de offline content wissen dan ben je er van af

Je kan hier ook een profile voor bouwen -->
code:
1
cleanmgr /sageset:<nummer>
en dan de opties bepalen
Daarna:
code:
1
cleanmgr /sagerun:<nummer>
en dan kan je dit uitvoeren.
Je kan dit nummer terug vinden in een regkey en hier een reg bestand van maken en het zo op al je machines unattended laten runnen

Ik moet morgen even op mijn andere pc opzoeken hoe je dit precies in een regfile moet gooien.
Laat maar even weten of je dit wil dan post ik dat morgen in de loop van de dag even.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• Vdub
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-07-2025

Vdub

Wie anders?

je kunt het beste, als je die offline niet wilt gebruiken, als beheerder inloggen, deze computer, extra, mapopties, offline bestanden, offline bestanden uitschakelen.

Probleem opgelost
Pagina: 1