Toon posts:

[browser] IE en het gebruik van Flash elementen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik stoor mij de laatste tijd aan iets en ik dacht zojuist `ik ga het in de spreekwoordelijke groep gooien`.

Ik was onlangs een site aan de dev'ven met daarin verscheidene embedded flash elementen. An sich geen enkel probleem, ziet er zelfs leuk uit.
Maar:

Stel je hebt op een site -op de homepage- een flash element, laat zeggen een afbeelding cq animatie van ongeveer 400x300 pixels. Ik noem maar wat (niet zomaar; ben er toevallig mee bezig maar dat terzijde).

Als ik nu op een linkje klik dan gaat de browser netjes naar een navolgende pagina. Maar als ik nu op `vorige` druk en dus weer terug ga naar de homepage, dan laat mijn browser (IE) éérst het flash element zien (zelfs over de op-dat-moment huidige pagina) en dan pas de home-page in zijn totaal.

Ik hoop dat men snapt wat ik bedoel, het is wellicht wat moeilijk uit te leggen. Het komt er op neer dat als ik naar een pagina ga waar een flash element op staat, IE eerst een fractie van een seconde het flash element laat zien en dán pas de rest van de pagina.

Ligt dit aan 1) IE - in mijn geval 6.0 of 2) mijn videokaart - GeForce 4?

Ik vindt het maar een raar probleem en het weerhoud mij er zelfs van om op bepaalde site flash (lees: losse elementen i.c.m. html) te gebruiken.

Toch heb ik vaag het vermoeden dat het niet aan flash i.c.m. IE ligt, maar aan of mijn manier van embedden (standaard output van Flash MX) of aan mijn pc, iets wat ik me bijna niet kan voorstellen met mijn configuratie.

Andere websites, bijv. Planet o.i.d. hebben het hierboven omschreven `probleem` niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 10:18 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Lijkt erop dat je iig een probleem hebt met iets: of je plugin is brak, of IE is brak, of je Flash is brak, enz.

Heb je al geprobeert de animatie op een andere manier te embedden? Heb je de Flash al op een andere pc bekeken? Stuk voor stuk dingen uitsluiten, eventueel online zetten zodat wij kunnen testen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Hangt ook nogal van de opbouw van je pagina af. Als je bijvoorbeeld je Flash-element absoluut gepositioneerd helemaal als eerste hebt staan in je body en dan een hoop geembed spul, dan zal die Flash inderdaad altijd als eerste zichtbaar zijn..

M.a.w. het ligt zeer waarschijnlijk gewoon aan een van je onderdelen of site opbouw.