Toon posts:

[XP] kan geen os installen - a7v600-x*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk kan iemand me helpen want ik snap er niets meer van.
Sinds van de week heb ik het AMD a7v600-x Mobo met een tijdelijke 18oo + proc
a7v600-x
amd 1800+
512 mb pc3200
80 Gb Western Digital
Allereerst kreeg ik geen beeld als ik vanuit mijn Bios kwam; dit is opgelost door de TD van winkel waar ik de mobo kocht, doormiddel van het flashen van het bios ->
Bios 20004 beta 0001
Nu heb ik het volgende probleem; Wanneer ik een Os installeer loopt deze vast bij het 'wachtscherm"van windows. Zeg maar de allereerste aanmelding.
Ik heb Advanced Server en Windows XP geprobeerd, beide lopen op hetzelfde punt keer op keer weer vast. Ik snap er helemaal niets meer van. Wat kan ik fout gedaan hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je memtest al een keer gedraaid? Zou kunnen zijn dat je geheugen gaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Memtest was ok
HD test was ok 8)7 ???

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

a7v600-x -> Sata-Bordje...
80 Gb Western Digital -> Sata-Schijfje?

Zo niet: Installleer de drivers die op de ASUS Website staan op het moment dat je de setup draait. Het zou kunnen dat de install Generic Drivers pakt, maar deze net niet 100% Compatible zijn.

Ben toevallig vanacht met een zelfde systeempje beziggeweest (Zie Sig), bleek een van de 512Mb Reepjes te zijn... Installeren van Windows liep niet vast maar was zo traag dat het er wel enorm op leek... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Pannenkoekkie op 01-06-2004 11:08 ]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Probeer evengoed is ander geheugen als je de mogelijkheid hebt. Andere hdd is ook een optie.
Zit er SATA op dat mobo en gebruik je dat ook, dan moet je wel drivers installeren bij de setup!
Probeer desnoods een andere HDD, of een andere IDE kabel, ipv Primary op secundary.

Underclock je cpu (zou niet moeten uitmaken, maar je moet wat he?).
Probeer een andere cd-rom (of dvd speler).
Zijn de HDD en CD/DVD speler goed ingesteld? (qua master, slave ed)

(Het zijn maar suggesties, de meeste horen niet veel uit te maken, maar het is het altijd waard om het even te proberen...)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het (mogelijke :P ) os in je topic titel staat :P

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Wat ook wel eens wil helpen: Reset je BIOS eens naar standaard

Mod: Titel zou nog beter kunnen [W2K/XP]...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:23
Al een andere videokaart geprobeerd? PCI, bij voorkeur...

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ehm... Weet je ECHT zeker dat'tie hangt?? (tijdens dat scherm veranderd de focus op dat venstertje 2x, dit duurde door bagger-mem tot 35 minuten bij mij gister)

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 17:25

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

staat in de bios de optie "virusscanner"op ON?

( deze weigert namelijk nieuwe software installatie's op de bootpartitie )
Maar wat doet deze nu exact niet?
Foutmelding , blauw scherm.
Herstart niet na het laden van drivers
Herstart niet na de eerste installatie schermen
enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat het systeem hangt - > hij heeft verschrikkelijk lang aangestaan.
Ik krijg tijden het opstarten wel een teken dat er gezocht wordt naar raid HD's en kan met tab toets naar menu, dit lijkt me normaal isn't it??
Zou het door de beta versie van het bios kunnen komen?
Voor de rest heb ik al een pci videocard geprobeerd, andre Hd's, memtest, volgorde ide sloten verandert, jumpers staan goed. Voor de rest alle losse componenten eruit gehaald die niet van belang zijn.
Het lukt nog steeds niet 8)7 snap er niets van???
Bedankt voor de reply's _/-\o_

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

ja, bios reset maar he?
En flash er alleen een bios in die geen beta is, maar gewoon de nieuwste versie die ondersteund wordt door ASUS

En anders dan weet ik het niet, maar kan het een mobo probleem zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Hann1BaL op 01-06-2004 13:06 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56

PromWarMachine

Forsaken Archer

Probeer eens een non-NT gerelateerd OS. Win98SE, Linux, WinME desnoods. Zo te horen had ik namelijk exáct 't zelfde probleem op mijn notebook. Dit gold voor 2k Prof, 2k Advanced Server, XP Home en XP Prof. Windows 98? Geen enkel probleem.

Gelukkig had ik garantie en heb ik hem zonder probleem opgestuurd. Twee weken later was het gerepareerd met de melding dat het aan het moederbord lag. Helaas heb ik niet meer info dan dat. :/

Dividend for Starters

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu even proberen om W98 te installen -> verder moet ik vandaag mijn 2500 proc ophalen en neem ik mijn mobo maar weer mee om opnieuw te laten flashen :Z (garantie gezeur (ik sloop nog weleens wat hihihi)). Hopelijk gaat het eindelijk werken! Bedankt voor de post's!

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Hmmm... Knoppix 3.3: Ideale testomgeving: Op CD Fikken, en rebooten maar...

http://ftp.surfnet.nl/ftp...IX_V3.3-2004-02-16-EN.iso

Als hij je schrijven niet ziet
Probeer The Ultimate Boot CD (http://www.ultimatebootcd.com/) hierop staan een hele hoop makkelijke tooltjes om te kijken of er daadwerkelijk iets kaduk is

Verwijderd

Volgens mij moet je eerst je sata schijven weer opnieuw aanmaken. En dan met windows xp installatie f6 drukken en dan de juiste raid drivers installeren.Dat kan door de fasttrack utility of die andere util. Hangt een beetje van je schijf af.

Wat misschien ook een mogelijk is als je schijven er wel zijn om even powermax ( tool van maxtor ) erover te halen en dan een quick low level format te doen en dan je schijven opnieuw aanmaken. Nadat ie klaar is ff fdisken (win98 bootflop) en opnieuw de schijf aanmaken (fat 32) als het dan klaar is ff die schijven formateren en dan ziet ie em weer. ( ZOniet raiddrivers installen) Weet je zeker dat die schijf schoon en oke is. Misschien ergens in bootsector kleine fout ofzo. dan weer je raidzooi en xp installen, ben dan benieuwd of je dan problemen hebt.

Succes ermee Mase

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu gewoon een UDMA ide 80 GB schijf van western digital.
Tijdens het booten krijg ik een optie om op de tab toets te drukken wanneer ik dit doe dan krijg ik een menu waar raid schijven ingesteld kunnen worden -> weergegeven wordt dat er geen raid schijven zijn gevonden (klopt want ik heb geen raid opstelling) maar klopt dit of moet ik in het bios raid uitzetten (kan dat?)
Zou het iets met raid te maken hebben? }:O

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Gewone P-ATA... Ziet Windows Setup (Na initialisatie van zijn standaard drivers (Zonder F6)) wel de schijf zitten?

Verwijderd

Topicstarter
De HD word gewoon gezien er wordt ook dat naar weggeschreven alleen loopt de boel vast bij de eerste keer opstarten, dus tijdens de installatie procedure nog 8)7

• Pannenkoekkie

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Als dat zo is... Strippen die PC, puur draaien op: 1 Schijf, 1 reepje geheugen, videoplank (PCI is ideaal). Alle 'nutteloze' dingen ff uitzetten (Dus ook onboard Sound op Mobo, LAN op Mobo)... Als hij dan niet start, andere schijf.

Verwijderd

volgens mij is de raid gedoe gewoon een onderdeel van de via chipset die op de moederbord zit. Je zou alsnog even powermax erover kunnen halen om je schijf
goed te legen. ( je weet maar nooit ) hang er voor de grap ff een andere toetsenbord en alles eraan. Misschien is die voeding niet helemaal lekker ?

Verwijderd

Topicstarter
Bios geupdated en het is gefixt, verder liep een pci card ook niet goed en is nu in ander slot geplaatst!

Het volgende draait nu even:
Enterpice Server 2003
AMD 2500
A7v600-x
512 MB RAM PC3200
80 GB UDMA
120 GB UDMA
160 Gb S-ATA
XFX MX440 64 MB
met natuurlijk nog een CD-ROM spelertje

Dank voor de reply's en ik ga even verder knutselen :)
Pagina: 1