Toon posts:

Wel ip maar geen applicatie verbinding *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Wil twee computers op elkaar aansluiten via netwerk adapter met een cross kabel er tussen. Heb ze allebei een ip gegeven 192.168.0.1 & 192.168.0.2. Onder dos kan ik ze allebij bereiken met het ping commando.

Probleem: Ik kan mijn computer verder niet zien in een werkgroep, ook kan ik geen Externe verbinding maken of een gedeelde map zien van de andere computer. Ik heb alles nagekeken wat er moet goed staan. zoals de instellingen van de netwerk adapter hier in staat:

- client voor MS netwerken
- Bestands en printindeling voor MS netwerken
- TCP/IP

Wat kan dit zijn?

Al vast bedankt.

Verwijderd

draai je achter een firewall, anders uitzetten

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een computer op een firewall als ik deze uit zet (Disable) dan blijf het probleem het zelfde. Ik krijg een Time-out melding als ik een Externe verbinding wil maken naar de computer zonder de Firewall.

Verwijderd

Welk OS hebben de beide werkstations?

Verwijderd

Hoe wil je 'een externe verbinding maken' naar de andere computer dan?

Zet je firewall eens uit, open je browser op de pc met het .2 IP, en type als adres in

\\192.168.0.1

(dus NIET //192.167.0.1)

Wat krijg je dan?

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

kijk ff of je netbios wel aanstaat
als dat aanstaat kan je mappen delen en/of networkdrives mappen

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MSW XP PRO. Het is me altijd gelukt (Het is ook niet zo moeilijk). Ik ben nog nooit tegen zo probleem aangelopen. Kabel ook al veranderd. \\192.168.0.1 werkt gewoon niet. ik weet dat het \\ is (Niet //) Wie oh wie. Ping doet die wel maar niet op de OSI lagen 5,6,7. Wat kan het probleem zijn?

Verwijderd

Workstation service wel gestart op beide machines?

Verwijderd

Kun je niet gewoon de wizard van XP uitvoeren op beide pc's?

Verwijderd

Topicstarter
Als je workstation uit staat kan je nog een Externe verbinding maken. Dus daar kan het niet aan leggen. Meschien wel voor share. Maar hij stond aan. Kan het geen virus zijn of spam, ???

• Jails
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10-2005
Je kan 's proberen om bij de instellingen van de netwerk adapters 'NW Link'-protocol te installeren. Ik weet niet precies hoe het heet, kan het nou niet controleren, maar ik dacht dat het dat was. Heeft bij mij al meerdere malen geholpen.....

Jails

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Spam die een local werkgroepje verhinderd te functioneren ? Neuh .. lijkt me niet :D

Enfin, draai die wizzard voor thuisnetwerkverbinding eens.
Heb je guest accounts aan of uit staan ? Simple filesharing aan of uit staan ?

Meer info please.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het eens proberen. Al vast bedankt voor de tip.

Als er meer advies is hoor ik het graag.

:)

• Jails
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10-2005
En, ben je inmiddels al iets verder, of werkt het nog steeds niet??

Jails

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de hoop opgegeven en heb een backup terug gezet. Toen deed die het in een keer weer. Mijn internet deed het ook niet, echt niets meer wat via de netwerkkaart ging. Vond maar een vreemde zaak. Wie oh wie kan vertellen wat er mis kan zijn.

Inmiddels draai ik weer normaal. en alles gaat nu weer goed.

Bedankt....

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:28
had je wel dezelfde werkgroep ????

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Windows heeft soms gewoon geen zin om te werken ofzo, kun je alle instellingen wel goed zetten maar dan zit er ergens iets fout waar je nooit achter gaat komen.
De makkelijkste oplossing is dan de wizard uitvoeren, die zet niet alleen de instellingen goed maar die zorgt er ook voor dat Windows het snapt.

Verwijderd

Ehm, als je workstation service uit staat werken shares dus NIET meer. Ik weet niet of dat hier van toepassing is.
Pagina: 1