Toon posts:

internet via ongewoon draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Situatie: In de kelder ligt een speedtouch draadloos modem/router en de computer op de eerste verdieping met een cisco lynksys wireless-b usb modem kan het signaal redelijk goed ontvangen. De computer op de bovenste verdieping met een 3com 3CRDAG675 11a/b/g Wireless PCI Adapter kan dat niet.

Om nu internet te krijgen op de bovenste verdieping dach ik dat het misschien een idee zou zijn om een goedkoop netwerkkaartje in de computer op de eerste verdieping te douwen. Ik maak dan een adhoc netwerk met internet verbinding delen met de computer op de bovenste verdieping. Zo zou ik een soort internetbrug.

Nu vroeg ik mij af is dit een handige oplossing en zal ik geen problemen krijgen ivm signalen die storen met elkaar, enz..

alvast bedankt

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om op de eerste verdieping een hub, en een wireless acces point te zetten. Dan vervolgens naar de pc's gewoon draden te trekken(heb begrepen dat dat naar boven toch de bedoeling was). Dan zou de verbinding van je router naar de access point draadloos zijn, en verder gewoon over normale draden.

In theorie zou het kunnen, maar ik heb hier een beetje wisselende verhalen over gehoord.

Verwijderd

Het zou inderdaad in theorie mogelijk moeten zijn, maar het grootste probleem is de communicatie tussen beide wireless routers/accespoints.

Ik wilde dit zelf ook maar het is me bij verschillende computershops afgeraden.
De instellingen die nodig zijn om beide ap's/routers te laten communiceren zijn zeer ingewikkeld en er is geen garantie dat het dan ook werkt.

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 15:40
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:36:
Hallo mensen

Situatie: In de kelder ligt een speedtouch draadloos modem/router en de computer op de eerste verdieping met een cisco lynksys wireless-b usb modem kan het signaal redelijk goed ontvangen. De computer op de bovenste verdieping met een 3com 3CRDAG675 11a/b/g Wireless PCI Adapter kan dat niet.

Om nu internet te krijgen op de bovenste verdieping dach ik dat het misschien een idee zou zijn om een goedkoop netwerkkaartje in de computer op de eerste verdieping te douwen. Ik maak dan een adhoc netwerk met internet verbinding delen met de computer op de bovenste verdieping. Zo zou ik een soort internetbrug.

Nu vroeg ik mij af is dit een handige oplossing en zal ik geen problemen krijgen ivm signalen die storen met elkaar, enz..

alvast bedankt
Wat je misschien het beste kan doen is het modem eenverdieping hoger te zetten.
Wat als je vloeren van beton zijn komt het signaal er toch niet door.

Een andere oplossing is op de eerste verdieping een Draadloos routertje met een 4 poortswitch er tussen te zetten en dan de twee pc's opd e eerste en tweede verdieping daarop aan te sluiten.

Het signaal is nl te zwak om verder te komen dan die eerste verdieping.

ik heb al veel van dit soort ADSL aansluitingen gemaakt in de tijd dat ik ADSL monteur ben geweest.

Het beste voor dit soort netwerk verbinfdingen is ook om laaes van hetzelfde merk te houden.
Dus bij jouw alles van Speedtouch. Dit is nl al op elkaar afgestemd.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang