Toon posts:

Speedtouch... Verbinding problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de search is hier al wel wat over te vinden, maar niet een duidelijk antwoord!

Ik heb sinds kort ADSL, de eerste dagen werkte het goed. Maar nou beginnen de problemen. De verbinding valt zomaar weg. Ik heb ongeveer 10 sec. verbinding en dan houdt hij er mee op. Als ik dan weer een nieuwe verbinding maakt doet hij het weer ongeveer 10 sec. Zo gaat het altijd verder. Sommige sites werken dan ook wel en sommige weer niet. Ik maak gebruik van een Speedtouch 510 modem/router.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:49

Zeror

Ik Henk 'm!

Al contact opgenomen met de helpdesk? Daar zijn ze immers voor.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iets veranderd in de configuratie van het modem, ofwel heb je in het modem instellingen veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja mij broer heeft volgens mij wat veranderd... ook al zegt hij van niet. Maar ik heb weer de oude configuratie terug gezet die op de cd stond ! Of zet hij dan niet alles terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:33:
Ja mij broer heeft volgens mij wat veranderd... ook al zegt hij van niet. Maar ik heb weer de oude configuratie terug gezet die op de cd stond ! Of zet hij dan niet alles terug ?
Gewoon die wizard op die cd uitgevoerd neem ik aan.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al geprobeerd ding te resetten? Stekker er 10 min uit alle instellingen resetten (liefs hardwarematig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon die wizard op die cd uitgevoerd neem ik aan.
Jep.... Ik heb nu al meerdere keren alles helemaal opnieuw aangesloten en geconfigureerd. Maar ik hou nog steeds die problemen. De verbinding van de buitenlijn blijft gewoon altijd op groen staan (dat betekent dus dat ik gewoon verbinding heb toch ?)

Op mijn switch knipperen ook alle lichtjes steeds, net of hij de hele tijd data aan het overpompen is.. klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Licht het niet aan je computer dan? Heb je meerdere computer's? Heb je comp al opnieuw ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-09 21:46
Je moet even de factory defaults terugzetten, achterin de handleiding staat hoe (gaat met het knopje). Daarna draai je de setup van de CD weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:42

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:37:
Al geprobeerd ding te resetten? Stekker er 10 min uit alle instellingen resetten (liefs hardwarematig).
En vergeet de reset"knop" niet (zit over het algemeen achter een klein gaatje).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 21:06
Heb je wel je ADSL modem aangesloten aan het begin van je telefoonlijn en niet ergens waarna het gesplit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Welke lampjes knipperen? De lampjes bij de utp uitgang(en) of de lampjes bovenop?
De lampjes bovenop horen niet te knipperen en groen van kleur te zijn. Als de andere lampjes knipperen geeft dat idd aan dat er data overgepompt wordt.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

NetXtreme schreef op 01 juni 2004 @ 09:44:
Heb je wel je ADSL modem aangesloten aan het begin van je telefoonlijn en niet ergens waarna het gesplit is?
Ja dat is ook een goeie om op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 21:06
Ja dacht ik ook, is wel vaker voor gekomen en je hebt dan echt niet constant internet, maar echt om de 10 sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me niet dat het aan de pc's ligt. Ik heb hem nl. ook gewoon op verschillende pc's alleen aangesloten, en hou hetzelfde probleem. En wat zou ik op de pc's moet instellen ?? Ip's worden gewoon verkregen via DHCP...

Maar het is dus mogelijk om de Factory settings weer terug te zetten ? Ik zal het vanavond direct proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Rakkerzero schreef op 01 juni 2004 @ 09:29:
Al contact opgenomen met de helpdesk? Daar zijn ze immers voor.
Het is misschien verstandig als er nog niet uitkomt dat toch maar even de helpdesk te bellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Zeror op 01-06-2004 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Andre-85 schreef op 01 juni 2004 @ 09:44:
Welke lampjes knipperen? De lampjes bij de utp uitgang(en) of de lampjes bovenop?
De lampjes bovenop horen niet te knipperen en groen van kleur te zijn. Als de andere lampjes knipperen geeft dat idd aan dat er data overgepompt wordt.
Ik heb 2 lampjes bovenop mn switch.. de ene brand continue, en de andere knippert...

Ik weet ook zeker dat ik de splitter helemaal aan het begin aangesloten heb zoals in de handleiding stond !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Alles volgens boekje gedaan? Dan kan het niet foutgaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rakkerzero schreef op 01 juni 2004 @ 09:52:
Alles volgens boekje gedaan? Dan kan het niet foutgaan lijkt mij.
Jup alles via het boekje ! Maar eerst werkte het ook perfect.... maar nu niet meer :( en wie zou ik eventueel moeten bellen KPN of mn provider Wanadoo ?

Maar ik zal eerst vanavond nog eens goed kijken wat ik zelf kan doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op 01 juni 2004 @ 09:49:
Het is misschien verstandig als er nog niet uitkomt dat toch maar even de helpdesk.
que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:55:
Jup alles via het boekje ! Maar eerst werkte het ook perfect.... maar nu niet meer :( en wie zou ik eventueel moeten bellen KPN of mn provider Wanadoo ?

Je broer om te vragen waar ie allemaal aan heeft gezeten.

ps. Als het straks draait, paswoord erop en niemand vertellen, beter nog zelf vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij zegt dat hij alleen wat aan de routing table heeft toegevoegd. Maar ja als ik dus de factory settings weer terug zit staat alles toch weer zoals het was. Dus even kijken hoe het dan werkt, en dan ff een password erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met je routing tabel kun je je verbinding verneuken ja, resetten die handel dan doet hij het waarschijnlijk wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:55:
[...]

Ik denk dat je provider bellen het verstandigst is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:52

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie ook , want hier kunnen we totaal niets mee.
We zijn hier in tegenstelling tot die van je ISP, geen helpdesk.
Het is duidelijk dat je zelf vantevoren niets hebt uitgezocht, en dan nog moete we je aan het handje helpen.

Bel de helpdesk maar, die zijn getraind om aaqn het handje mee te helpen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.