Toon posts:

Opzoek naar lichte Firewall voor gebruik met VPN*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een VPN aangelegd en wanneer ik beide gateways ga beveiligen met een firewall verlies ik erg veel performance. Ik gebruik op dit moment Sygate Personal Firewall. Het verlies is zo groot dat het VPN gewoon TE TRAAG geworden is. Wanneer ik allerlei extra opties en loging van Sygate uitzet gaat het VPN gebruik weer wat sneller maar het is nog erg traag.

Ik zoek een firewall met de minste performance verlies. Kwaliteit van de firewall is niet belangrijk het gaat er puur om dat het VPN snel blijft.

Hebben jullie suggesties?

Verwijderd

Je hoeft niet zo te schreeuwen, we verstaan je zo ook wel.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 09:18:
[...]
Ik zoek een firewall met de minste performance verlies. Kwaliteit van de firewall is niet belangrijk het gaat er puur om dat het VPN snel blijft.

Hebben jullie suggesties?
Met die kwalificatie heb ik alleen de suggestie om de firewall helemaal uit te zetten.

Maar wat heb je verder al voor onderzoek gedaan :? Welke firewalls heb je verder al bekeken :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Licht de snelheid wel aan je firewall, heb je je firewall aan beide kanten al een keer uit gehad om dan de snelheid te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de uitroeptekens :p

Ja het ligt wel aan de firewall want als ik aan beide kanten de firewall uitzet dan loopt het VPN met een goede snelheid. Wanneer ik de firewalls aanzet dan gaat alles erg traag. Ik moet een firewall daar hebben lopen (voor de baas) dus altijd uit is geen optie. Ook scheduled laten lopen was voor hem geen optie (bv alleen snachts wanneer er toch niemand gebruik van het VPN maakt)

Ik weet overigens niet of de vertraging ligt aan de snelheid van het internet (waar het VPN overloopt) +-50kb/sec upload en 4000kb/sec download. Of het ligt aan de performance van de PC's (pentium 2's met 128mb RAM).

Het moet dus het liefst een firewall zijn die EN weinig CPU en RAM vergt EN weinig bandbreedte wegneemt. Eigenlijk gewoon een sierfirewall zeg maar :p

Ik heb tot nu toe alleen sygate firewall getest.

Trouwens nog een eis van de firewall moet zijn dat hij kan draaien op Windows NT

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 10:28 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heb je al naar Tiny Personal Firewall van Tiny Software, Inc. gekeken? Is niet gratis, maar draait bij mij thuis naar volle tevredenheid.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Je zal niet altijd even snel zijn als zonder.
Een FW moet gewoon elk pakketje controleren en afhankelijk van de uitgebreidheid/scanengine zal hij dit doen.
Dus je zal altijd verlies hebben. Kijk anders bij tiny zoals de vorige poster melde.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Ik zal niet meer spammen.

[ Voor 87% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:13 ]

Pagina: 1