GeheugenLaptop - Max??

Pagina: 1
Acties:

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 10:44
Ik zit nu al enkele weken rond te kijken tussen de laptops, en wat me opviel is dat bij sony, volgens de site, het werkgeheugen max 1GB kan bedragen. Klopt dit, want lijkt me wel weinig om die beperking in een notebook te stoppen. 512 is zo ongeveer een standaard aan het worden, dus binnen 2 jaar is 1024 niet zo gek veel meer. En na 4 jaar zit je in de probs met je RAM en kan je er niets aan doen...
Of zie ik dit nu heel verkeerd? :?

ff linkje naar sony: http://vaio.sony-europe.c...s&productsku=VGNA117S.BE1
en op de laptopper: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2525

Trouwens, voor wie nog op zoek is (zoals mezelf) lijkt dit wel redelijk wat waar voor je geld. (en sony is over algemeen toch beter van afwerking, scherm, etc dan vb acer, ...)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bijna alle huidige notebooks hebben deze beperking hoor. Wat wil je in hemelsnaam op een laptop met meer dan 1 gig aan geheugen? De meeste desktopvervangende notebooks kunnen wel meer aan, als je dergelijke hoeveelheden ram nodig hebt ga je toch voor een van deze (omdat je dan blijkbaar met desktopactiviteiten bezig bent).

Het scherm van een Sony is echt niet per definitie beter dan dat van een Acer, je betaald 99% voor de naam en het design, bij Sony komt de performance op de 10e plaats ofzo...

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 01-06-2004 09:01 ]

Verwijderd

Tsja, er wordt denk ik (terecht of onterecht) dat je op je laptop minder zwaar werk doet dan op een desktop. En dat alles boven de 1GB overkill zou zijn voor laptopgebruik. Komt ook nog eens bij dat een laptop binnen de 4 jaar die jij noemt wel economisch afgeschreven is en eigenlijk aan vervanging toe is.

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

johnnyv.nl: de toepassingen zijn legio, maar daar ging het Drosera niet om. Maar om iets te noemen: VMware, grafische vormgeving, etcetera, maar natuurlijk (vooral) ook een combinatie van dergelijken.

• pagani
  • Niet online
creative8500 schreef op 01 juni 2004 @ 09:37:
johnnyv.nl: de toepassingen zijn legio, maar daar ging het Drosera niet om. Maar om iets te noemen: VMware, grafische vormgeving, etcetera, maar natuurlijk (vooral) ook een combinatie van dergelijken.
Voor grafische vormgeving kun je je eerder afvragen wanneer er kleurechte schermen in de laptops komen...

De zaken die je nu opnoemt zijn eigenlijk toch echt desktop-zaken welke je alleen op je laptop doet bij evt gebrek aan een desktop.

En wat betreft vmware, ik weet niet hoeveel systemen je tegelijk op je laptop wil hebben draaien, maar met 1gig kun je met gemak drie tot vier os-en draaien tegelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 01-06-2004 09:48 ]

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 10:44
johnnyv.nl schreef op 01 juni 2004 @ 09:00:
Bijna alle huidige notebooks hebben deze beperking hoor. Wat wil je in hemelsnaam op een laptop met meer dan 1 gig aan geheugen? De meeste desktopvervangende notebooks kunnen wel meer aan, als je dergelijke hoeveelheden ram nodig hebt ga je toch voor een van deze (omdat je dan blijkbaar met desktopactiviteiten bezig bent).

Het scherm van een Sony is echt niet per definitie beter dan dat van een Acer, je betaald 99% voor de naam en het design, bij Sony komt de performance op de 10e plaats ofzo...
Acer heeft deze beperking bv niet. En het 17" scherm van een sony is echt wel beter dan dat van acer hoor. Bekijk gewoon al eens de resoluties.

Waarom zou het zo gek zijn meer RAM in je LT te willen? Ik werk nu nog steeds op een P3 800, Geforce1, 384RAM. (desktop) Origineel was dit slechts 128. Gewoon die upgrade heeft de levensduur van m'n pc met al 2 jaar verlengd. En ik gebruik meer dan Word he (bv CAD, zwaar rekenwerk, Max Payne1, WarCraft3 en multitasking). Zo zal het net bij die LP zijn. Rekenkracht genoeg voor jaren, en met de nieuwe dothan ook L2 genoeg. Maar je RAM wordt telkens weer de bottleneck. Dus dat kunnen upgraden naar de verre toekomst toe is interessant. En vind ik dus dom van SOny en die anderen om weg te laten.

En de reden waarom ik een krachtige LT wil is omdat ik moeilijk m'n hele desktop kan verhuizen om de zoveel dagen hoewel ik eigenlijk nood heb daaraan. Voor mij is een LT niet het zoveelste speeltje erbij, naast m'n DT, maar moet het die laatste ook volledig vervangen

Greetz
Bert ;)

• pagani
  • Niet online
Mijn Acer heeft gewoon een max. van 1 gig hoor ;)

Overigens lijkt CAD-en op een laptop (of alles kleiner dan 21 inch) me echt niks, maar daar zul je wel aan kunnen wennen.

Max Payne en Warcraft 3 hebben aan 1 gig echt wel genoeg :P

[ Voor 16% gewijzigd door pagani op 01-06-2004 14:35 ]

Pagina: 1