Toon posts:

Modem traint ineens op 7032000 kbps ipv 8064000 kbps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn copperjet 820 modem/router traint ineens op 7032000 kbps ipv 8064000.
Dus mijn download zakt ineens met een dikke 100 kb/s. Nieuwste firmware boodt geen oplossing
Helpdesk gebeld, vertelde mij dat BBned met servermigraties bezig is, dat dat misschien de oorzaak kan zijn.
Het is nu al enkele weken zo.
Vreemd hoor, nog meer mensen dit probleem?

Provider: Dutchweb / BBNED

Verwijderd

Heb je al een reset bij je provider gehad ?

Het kan zijn dat met hun planned work je tijdelijk op een lagere snelhedi bent gezet en vervolgens weer naar je oude snelheid maar dat de modem/router van je provider met de handshake op de verkeerde snelheid uitkwam.

Vraag dus effe bbned om een reset van hun modem/router
:)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:20
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 08:37:
Mijn copperjet 820 modem/router traint ineens op 7032000 kbps ipv 8064000.
Dus mijn download zakt ineens met een dikke 100 kb/s. Nieuwste firmware boodt geen oplossing
Helpdesk gebeld, vertelde mij dat BBned met servermigraties bezig is, dat dat misschien de oorzaak kan zijn.
Het is nu al enkele weken zo.
Vreemd hoor, nog meer mensen dit probleem?

Provider: Dutchweb / BBNED
Traint ? Wat bedoel je precies ?

En 7 terabits / s ?!?!?! 8)7

-

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

offtopic:
7.032.000 kbps is nog steeds ongeveer 7 gbps 8)7

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmmm, zoals hierboven reeds gezegd, wat bedoel je met "traint" .... ??? in de nu 5 jaar dat ik in de IT werkzaam ben, ben ik deze term nog nooit tegengekomen ? en ik heb genoeg modems in handen gehad, geinstalleerd en geconfigureerd.

En hoe kom je aan die getallen, die lijken mij zo-ie-zo niet te kloppen. Want je komt op deze manier inderdaad op Gb/sec ?

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 01-06-2004 09:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Op die snelheid maakt hij connectie met zijn provider ;)

Verwijderd

Trainen is het (automatisch) instellen van het modem op signaal van ADSL. Zeg maar het zelfde als het afstemmen van je TV.

Maar maf dat je ineens niet meer de oude snelheid hebt, ik zou het niet zoeken bij BBned maar eerder bij KPN. Wijziging in de telefooncentrale ofzo.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja BBNED is recentelijk bezig geweest met het vervangen van de DSLAM'S. Nu traint je ADSL-modem iets lager in maar heb je wel een betere ping. Hier: http://www.bbeyond.nl/nieuw/alcatel.asp kun je kijken wanneer je over bent gegaan, deze DSLAM'S schijnen ook gereed te zijn voor ADSL2+ :)

Bij mij is het van 8064 naar 7892 gegaan en mijn ping van 20 naar 15. (ongeveer natuurlijk)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik ben nieuwsgierig hoe je die info over de synchronisatiesnelheid uit je CopperJet haalt. Zelf heb ik een 810 router plus v5.14SR2, maar ik kan nergens iets vinden over de fysieke lijnsnelheid. Je zou verwachten dat het in dit scherm zou staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg.php?img=cj810status.jpg
maar die is leeg..

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Trainen (ook wel Handshake) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Henk007 schreef op 01 juni 2004 @ 09:30:
Ik ben nieuwsgierig hoe je die info over de synchronisatiesnelheid uit je CopperJet haalt. Zelf heb ik een 810 router plus v5.14SR2, maar ik kan nergens iets vinden over de fysieke lijnsnelheid. Je zou verwachten dat het in dit scherm zou staan:
[afbeelding]
maar die is leeg..
Ik weet niet meer uit me hoofd waar ik de training waarde heb gezien op de copperjet. Heb inmiddels mijn E-Tech router teruggehangen en daar kun je de trainingswaarde bij ´ADSL´ bekijken.

De lagere trainingwaarde en dus LAGERE DOWNLOAD snelheid is inderdaad te danken aan de migratie naar de Alcatel centrales. Iedereen zou hier last van moeten hebben :(

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:06
Correct, ook ik heb er last van. In het begin was de Tx bitwaarde nog ingesteld op een 500000, terwijl ik een 2-8 Mbit met 1Mbit up heb. Gebeld, en BBNed heeft het inderdaad verhoogt, maar nu naar 832000 voor de up en 7104000 voor de down. Wederom gebeld en men zei nu dat dit klopte en de lijn er niet sneller van werd als deze getallen omhoog gingen.

Ik heb de copperjet 810 PLus met firmware 5.15 SR1. Die info vind je bij Configuration -> Ports -> DSL.

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Pagina: 1