Hallo tweakers,
Ik ben bezig met een schoolproject waarbij ik een acces database moet ontwikkelen.
Echter nu moet ik een stuk VB-code achter een knop hangen, maar ik krijg 1 onderdeeltje er maar niet werkend van.
Echt veel ervaring heb ik niet met VB, dus het kan best zijn dat de oplossing erg simpel is...
De situatie is zo:
Ik heb een formulier met daarin 5 velden.
Als er een ander combinatie van velden ingevuld wordt moet hij een andere query openen.
Dus als bijv alleen veld1 en veld3 worden ingevuld, dan moet hij naar query1 gaan.
Nu zat ik te denken om dit met een simpele IF ELSE structuur op te lossen, maar nu blijkt dus dat ik niet weet hoe ik het in de code zet als het veld leeg is, ik heb de volgende opties geprobeert maar geen van alles werken:
Weet iemand misschien hoe ik dit met VB kan oplossen?
Ik ben bezig met een schoolproject waarbij ik een acces database moet ontwikkelen.
Echter nu moet ik een stuk VB-code achter een knop hangen, maar ik krijg 1 onderdeeltje er maar niet werkend van.
Echt veel ervaring heb ik niet met VB, dus het kan best zijn dat de oplossing erg simpel is...
De situatie is zo:
Ik heb een formulier met daarin 5 velden.
Als er een ander combinatie van velden ingevuld wordt moet hij een andere query openen.
Dus als bijv alleen veld1 en veld3 worden ingevuld, dan moet hij naar query1 gaan.
Nu zat ik te denken om dit met een simpele IF ELSE structuur op te lossen, maar nu blijkt dus dat ik niet weet hoe ik het in de code zet als het veld leeg is, ik heb de volgende opties geprobeert maar geen van alles werken:
code:
1
2
3
4
| If Tekst1 = "" And Tekst2 <> "" And Tekst3<> "" And Tekst4 <> "" And Tekst5 <> "" Then
stDocName = "alles"
DoCmd.OpenQuery stDocName, acNormal, acEdit
End If |
code:
1
2
3
4
| If Tekst1 == "" And Tekst2 <> "" And Tekst3<> "" And Tekst4 <> "" And Tekst5 <> "" Then
stDocName = "alles"
End If |
code:
1
2
3
4
| If Tekst1 = NULL And Tekst2 <> "" And Tekst3<> "" And Tekst4 <> "" And Tekst5 <> "" Then
stDocName = "alles"
End If |
code:
1
2
3
4
| If Tekst1 is NULL And Tekst2 <> "" And Tekst3<> "" And Tekst4 <> "" And Tekst5 <> "" Then
stDocName = "alles"
End If |
Weet iemand misschien hoe ik dit met VB kan oplossen?