Toon posts:

[Windows XP] 3 pc -> 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de situatie
Netwerk1:
Chello --> Smoothwall server --> HUB --> PC1
Netwerk2
Chello --> ARK SOHO IS104 --> PC2 & PC3

Alle drie staan ze in Werkgroep: Thuis

Wat we voor elkaar krijgen is dat ik van PC1 naar PC2 kan connecten doormiddel van VPN in Windows XP. In My Network Places en dan View Workgroup Computers zie ik PC1 PC2 en PC3 (PC1 kan van PC2 & PC3 downloaden/uploaden). PC2 ziet PC1 maar PC3 ziet PC1 niet.

PC3 kan niet naar PC1 toe gelinkt worden omdat de router maar 1 keer poort 1723 kan open zetten (en dat is al met PC1 <--> PC2).

Smoothwall en de ARK SOHO IS104 hebben allebei wel opties voor VPN/PPPTP maar beide heb ik niet aan de praat gekregen. Dit omdat er veel minder ingesteld kan worden dan bij de Windows XP VPN adapter en ik me sterk af vraag of ze als VPN server kunnen worden gebruikt. Als iemand hier meer over weet dan hoor ik dat graag..

Hoe is het dus mogelijk om PC1 met PC2 & PC3 in 1 virtual netwerk te kunnen laten draaien (zodat we C&C Generals tegen elkaar kunnen spelen.. nu kan het alleen maar met 1 PC uit netwerk 2) zonder extra een server ergens bij te zetten (dus m.a.w. deze configuratie)?

Ik heb de search gebruikt en vele guides doorgenomen maar ik kon niets vinden specifiek over mijn vraag..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 00:41 ]

Verwijderd

Je kunt PC2 en PC3 natuurlijk een VPN laten opzetten naar PC1 en op die manier gaan spelen.
Ik neem aan dat er internet tussen de twee netwerken zitten en het niet mogelijk is een echt LAN te creeeren?

Op de manier zoals jij het probeerd zou het in principe ook moeten kunnen werken maar ongeacht of ze elkaar "zien" moet je in ieder geval naar elkaar kunnen pingen.
In Generals laat je dan connecten op IP nummer en gebruik je Direct Connect i.p.v. LAN game.

Op deze manier heb ik het zelf ook al gespeeld dus dat moet lukken. Het elkaar "zien" van de PC's is niet belangerijk, het kunnen pingen wel want als dat werkt dan moet je middels Direct Connect kunnen gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt PC2 en PC3 natuurlijk een VPN laten opzetten naar PC1 en op die manier gaan spelen.
Ik neem aan dat er internet tussen de twee netwerken zitten en het niet mogelijk is een echt LAN te creeeren?
Het is bij hen thuis en bij mij thuis dus een echte LAN kan niet nee...

Direct Connect werkte niet bij 2 NAT netwerken.. ik heb daarvoor alles al afgezocht en ik nooit echt gelezen dat het iemand is gelukt behalve dan via VPN.

Het 'zien' is wel een probleem. In generals kan PC1 PC2 zien maar PC2 kan niet PC1 zien en wel PC3 terwijl PC3 niet PC1 ziet en andersom. Je kan hier blijven spelen in de options met Online IP en LAN IP maar we hebben het nooit voor elkaar gekregen dat iedereen elkaar ziet.

Verwijderd

Even de situatie zoals ik het gespeeld heb.
PC1, Netwerk1, bij een kennis, IP 192.168.1.x
PC2, Netwerk2, bij mij, IP 192.168.0.x
PC3, Netwerk3, bij een andere kennis, IP 192.168.15.x

PC's 2 en 3 zetten een VPN verbinding op naar PC1 en krijgen daarmee een IP uit de reeks 192.168.1.x
In C&C moet je dan onder options de IP nummers even goed zetten want standaard staat daar natuurlijk jouw eigen IP, dat moet je dus even aanpassen naar het gekregen IP.
Daarna opslaan, C&C afsluiten en voor alle zekerheid even controleren of die wijziging wel goed is opgeslagen in je options.ini van C&C (te vinden in C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\My Documents\Command and Conquer Generals Data)
Daarna start je Generals opnieuw op en maakt PC1 een game aan onder Direct Connect.
PC2 en PC3 starten ook een Direct Connect game en maken verbinding naar het IP van PC1 (die moet je dan uiteraard wel gehad hebben van de gebruiker van PC1, bijvoorbeeld 192.168.1.10).

Dit werkte bij ons prima moet ik zeggen, NAT of geen NAT.
Zowel PC1 als PC2 zijn XP machines die achter een Windows 2003 server hangen (en dus NAT) en PC3 hangt achter een ISA2000 server en zelfs dat werkt nog.

Lijkt mij dat het bij jou ook moet lukken.
Je moet er alleen heel goed op letten dat C&C het juiste IP gebruikt en natuurlijk moet de FirewallPortOverride goed staan in options.ini en moet die open staan in de eigen firewall van de gebruikers van de PC's.
Soms komt het wel eens voor dat als hetzelfde FirewallPortOverride poortnummer gebruikt wordt het niet of niet goed werkt. Neem in dat geval allemaal eens andere poorten, bijvoorbeeld 29500, 29501 en 29502 en probeer het zo nog eens.

Wat je ook dwars kan zitten is als iemand (per ongeluk) naast zijn firewall ook nog eens de XP firewall aan heeft staan.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat jij niet hebt is dat 2 pc's achter dezelfde router zitten.. in de router moet je poort 1723 doorsturen naar de pc voor het gebruik maken van VPN. Je kan dus niet poort 1723 naar 2 pc's sturen. :)

Verwijderd

Vandaar dus de opmerking om de 2 PC's een VPN te laten opzetten naar die ene ;)
Dat moet namelijk gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
het werkt :)

PC1 zit in netwerk1 in range 192.168.0.*
PC2/3 zit in netwerk2 in range 192.168.1.* (dit was hiervoor 192.168.0.*)

PC1 doet een VPN naar PC2.. PC2 maakt een spel en PC1 en PC3 doen direct connect (dus niet network) en het werkte perfect!

Danke schon

Verwijderd

Weer een gelukkig mens ;-)
Pagina: 1