Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Heb sinds 29 april een Samsung E710 , maar heb er nu probleempjes mee gehad dat hij vast liep daarna ging hij rebooten en vervolgens was ik alle data van mijzelf kwijt dit is dus meerdere keren gebeurt.
Ben ondertussen nu helemaal het vertrouwen in deze telefoon kwijt, ik wil daarom ook terug naar vodafone gaan en dit verhaal vertellen.
Nou lees ik dat de Nokia 6230 veel meer functies heeft en ietjes duurder is, Is het mogelijk dat als ik naar vodafone ga en ik deze telefoon niet meer wil en wil bijbetalen voor die nokia 6230?
Heb hem namelijk prepaid gekocht en nog alles erbij .

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
Grote kans dat ze een aangebroken prepaidpakket niet meer terugnemen. Misschien kunnen ze de software updaten.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wil wel gewoon nog de simkaart etc. houden want die heb ik gewoon los gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Hier ging iets mis

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben net naar Vodafone geweest, en krijg een reactie van ik moet hem naar de reparatie centrum verzenden.
Als de reparatie meer dan 80euro zou gaan kosten zal ik ervoor moeten betalen, natuurlijk ben ik hier niet mee akkoord gegaan.
Dus dat die medewerker kon me telefoon weer in het doosje doen en dan kon ik weg nou weet dat mens nog geen eens hoe ze die telefoon correct in het doosje moet doen.
Maar ze weet wel dat hij naar het reparatie centrum moet, Nou vraag ik me af als koper wat mijn rechten zijn.
- Kan ik een andere telefoon eisen
- Moet hij echt naar de reparatie centrum?
- Kan ik me geld terug vragen?
- Is er een bepaalde regel van de wet dat ik een nieuwe telefoon kan krijgen?
Had wel op een website gelezen van justitie dat als ik een klacht heb dat binnen 2 maanden moet voorleggen als dat niet gebeurt dan verspil ik mijn rechten.
En ik las ook nog
De verkoper of de producent garandeert bijvoorbeeld dat een horloge eker 40 jaar zal werken. Gaat het horloge eerder stuk, dan krijgt de koper een nieuwe.
De koper kan, indien reparatie mogelijk is, ook verlangen dat het horloge wordt gerepareerd.
Geldt dit ook voor mij? want vodafone zegt dat de enige keus een regel recht de telefoon naar het reparatie centrum toe sturen.
En staat dat ook ergens zwart op wit?

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:56

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Sowieso gaat Vodafone er niet echt over aangezien die alleen het netwerk doen. Vodafone zal hem opsturen naar Samsung in dit geval om hem te laten repareren. Als je de bon nog hebt, dan heb je sowieso een jaar garantie en zou je dus niks hoeven te betalen. Hij moet gewoon gerepareerd worden. Dat ze hem niet meer terugnemen is omdat er een omruilgarantie van 3 dagen opzit, dat had ik ook met mijn telefoon (Nokia 6230).
Hij moet wel gewoon kostenloos gerepareerd worden dus ik zou gewoon teruggaan met de bon en hem gewoon laten repareren.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bij vodafone is het zo als je een telefoon wilt kopen bij hun dan zijn ze poes lief maar als het er op aankomt dat de telefoon niet goed werkt dan is het ja reparatie centrum.
Heb helemaal geen vertrouwen in de reparatie centrum ivm dat ik wel eens verhalen lees op het forum

• ankhie

ankhie

Ik weet uit ervaring (VCP baantje) dat Vodafone zelf geen reparatiecentrum heeft en derhalve geen telefoons uberhaupt KAN repareren. Daarom gaat alles via het reparatiecentrum.
Dat reparatiecentrum doet gewoon zijn werk en in bijna alle gevallen krijg je je telefoon gerepareerd terug (waterschade e.d.) daargelaten.
Je telefoon wordt gewoon kostenloos gerepareerd maar dat wil je niet vanwege slechte verhalen. Sowieso valt jouw aankoop nog binnen de garantie dus zijn er geen kosten aan verbonden.

Je moet hem gewoon opsturen want je geld terug eisen kan niet, en zeker niet als je niet eens akkoord wil gaan met een poging tot reparatie.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Xandalf schreef op 01 juni 2004 @ 16:52:
..... Hij moet wel gewoon kostenloos gerepareerd worden dus ik zou gewoon teruggaan met de bon en hem gewoon laten repareren...........
Hoezo kostenloos? Misschien wordt er wel vochtschade geconstateerd, het beste wat je kan doen is gewoon opsturen en rustig afwachten wat er gaat gebeuren...

Verwijderd

Je moet je telefoon zeker naar het reparatiecentrum sturen, dit is kosteloos gezien het onder de garantie valt, mits waterschade, er moet dan onderzocht worden of dit een fabrieksfout is of jou fout, en als het jou fout is kan je fluiten naar reparatie zonder te betalen.
Als de telefoon het na de reperatie nog niet doet zal deze weer gerepareerd moeten worden en hierna nog een keer, hoe vervelend het ook is.
Als de telefoon het na 3 reperaties nog niet doet kan je Vodafone of Samsung "in gebreke stellen".
Hierna zullen ze met jou moeten onderhandelen over oftewel schadevergoeding ( geld terug, een andere E710 (niet akkoord gaan) of een andere telefoon. Misschien zul je wel wat bij moeten betalen voor de 6230, maar dat hoort zo.
Veel succes

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 00:46 ]

• ankhie

ankhie

Le0032 schreef op 01 juni 2004 @ 22:21:
[...]

Hoezo kostenloos? Misschien wordt er wel vochtschade geconstateerd, het beste wat je kan doen is gewoon opsturen en rustig afwachten wat er gaat gebeuren...
Hierin heb je inderdaad gelijk. Maar als het inderdaad vochtschade is dan hoef je niet te rekenen op een reparatie en is je telefoon meestal gewoon kaduuk verklaard.
En mocht je het niet eens zijn met de onderzoekskosten die daaraan verbonden zijn dan hoef je je telefoon niet terug te nemen en is het alsnog kosteloos ;)
Pagina: 1