Windows2000 shutdown probleempje....

Pagina: 1
Acties:

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-05 22:23
Ik heb net win2k op mijn pc-tje gezet en ben er zeer tevreden over...alles loopt perfect, nog geen vastloper of 'blue screen of death gehad' =). Maar soms als ik wil afsluiten en ik druk 'shut down' (of restart) dan sluit ie alle progs (system tray is leeg) en dan niets meer. Hij hoort dan door te gaan met 'saving settings' en dan af te sluiten (of te rebooten), maar soms (niet altijd) doet ie het niet. Hij loopt niet vast, maar wil niet afsluiten, en ik haat een harde reset te geven of helemaal de power eraf te halen =(
Weet iemand het probleem of heeft hier ervaring mee??

Bedankt!!

Verwijderd

Dit is bijna altijd een driver probleem (en werd in w98se opgelost met zo'n shutdown supplement)... Als je geluk hebt, hebben meer mensen hier last van en komt microsoft weer met een updateje.. Tja, zeg nou zelf, heeft microsoft ooit eens een "goed" werkend produkt afgeleverd?

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Dit is maar een lucky shot, maar bijvoorbeeld de fast shutdown van win98 blijft ook wel eens hangen. Disable fastshutdown en geen problemen meer. Heeft win2000 ook een fastshutdown??
Ze hebben een boel dingen van win98 overgenomen en geimplementeerd in win2000 met een nt5 kern!

Verwijderd

'k Heb zelf een progje geschreven dat de PC geforceerd shut-downed (down-shut?); maar dan wordt de cache niet geflushed, en openstaande doc's vragen niet om gesaved te worden. Een redelijk botte manier van afsluiten.

Liefhebbers wil ik het wel toemailen :)