Videokaart brak

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 14:35
situatie: 1 Nvidia FX5600, 1 TFT, 1 TV en 1 CRT

Ik wilde graag 2 schermen gaan gebruiken, tv-out uit gedaan, crt aangesloten.
Ging allemaal prima, tot dat ik dualview met 1152x864 wilde hebben.
Pats, beeld 4 bit, windows heb ik gerestart.

Hierna liep alles in 1 keer fout. CRT eraf, TFT geeft beeld tot welkom scherm.
CRT eraan, tft eraf, zelfde probleem.
Het valt mij op dat de TV wel beeld geeft.
Restart, F8, laatste instellingen gebruiken om windows te starten (ik denk ik wil gewoon terug naar oude instellingen)

TFT geeft geen beeld, tv wel, maar deze wisselen bij welkoms scherm. Hier gaat de tft dus aan en de tv uit (vraag mij niet waarom en hoe).

Het valt mij op dat het TFT beeld 1 cm naar rechts is verschoven (dus leuke zwarte rand links) en hij staat ook 20 mm te hoog (leuke balk onder!!!), maar het ergste van allemaal, het beeld is groenig terwijl dit eerste onwijs wit kon zijn.

Ik heb werkelijk alles geprobeerd, display drivers opnieuw installeren, system restore, kleur instellingen enz.

zwarte balken verdwijnen na het spelen van een spel of als ik van resolutie wissel (gewoon naar 1024 en weer terug en het zwarte is weg |:( )

Het probleem is dus dat de TFT uit blijft bij het opstarten (wat ik gewoon vaag vind), dat ik een groene gloed heb en de zwarte balken.

Heb ik met dualview me videokaart/TFT up ge fucked? Of zijn er bepaalde instellingen die ik vergeet/niet ken.

ehm....

via system/ hardware, displayadapter gedeinstalleerd, restart, en alles is weer normaal :) , is een leuke avond geweest...not

[ Voor 5% gewijzigd door Erik070 op 01-06-2004 01:01 ]

Verwijderd

Erik070 schreef op 01 juni 2004 @ 00:04:
situatie: 1 Nvidia FX5600, 1 TFT, 1 TV en 1 CRT

Het probleem is dus dat de TFT uit blijft bij het opstarten (wat ik gewoon vaag vind), dat ik een groene gloed heb en de zwarte balken.

Heb ik met dualview me videokaart/TFT up ge fucked? Of zijn er bepaalde instellingen die ik vergeet/niet ken.
dit probleem heb ik ook vaker met mijn geforce 4 440 ddr ram 64 mb

maar als ie wel opstart op de tv en niet de tft dan moet je de tv loskoppelen en dan pakt ie de tft weer als primaire beeld

edit: is maar voor de volgende keer dat je het weet :P