[debian] opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• DJ.KRIZZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Net debian geinstalleerd als virtuele pc onder windows 2003. Installatie ging probleemloos alleen heb ik blijkbaar een fout gemaakt met de keuze van het displaytype. X-server (de GUI) wil namelijk na het opstarten geen display tonen. De configuratie hiervan kom ik ook niet in, door een foutcode 11.

Vraag is, hoe kom ik in mijn root commandline terug (tijdens het opstarten 'F8' (?) zeg maar) , na afsluiting van die foutmeldingen blijft er alleen een cursor knipperen zonder dat ik iets kan intypen.

You've got to try it to love it

Verwijderd

als je geboot bent ctrl+alt+f1 ?? of ctrl+alt+f2

• DJ.KRIZZ
Thanks, het zal me nog even tijd kosten al die toetscombinaties onder de knie te krijgen. Vanaf hier moet het lukken hoop ik.

Verwijderd

Ik weet het niet zeker, maar krijg je geen LILO waar je een andere bootconfig kan laden?

/me isn't sure: gebruikt SILO namelijk

Verwijderd

dat kan d8 ik wel met lilo ja.. maar het werkt al... dussuhhh }:O

• DJ.KRIZZ
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 00:15:
Ik weet het niet zeker, maar krijg je geen LILO waar je een andere bootconfig kan laden?

* DJ.KRIZZ isn't sure: gebruikt SILO namelijk
Nee, LILO start direct door zonder moment pauze.

Debian denkt dat het het enige besturingssysteem is door die virtual pc configuratie.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Als je je X aan de gang wilt krijgen, moet je hem gewoon op VESA zetten. Dat doe je door als root XF86config te draaien. De rest volgt zichzelf.

Succes!

Verwijderd

je kan ook gewoon je /etc/X11/XF86Config ff editen ;-)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
En je kunt ook even beginnen met de handleidingen te lezen en op internet te zoeken.

Dit is toch wel zo basic dat ik er een slotje op ga zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.