Office 2k3 in een Citrix omgeving

Pagina: 1
Acties:

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ben thuis eens met Citrix aan het klieren geslagen. Om toch meer praktijkervaring met het product te krijgen.

Nou heb ik Office 2003 geinstalleerd op de citrix server. Ik heb gechecked dat de win2003 server op application install mode stond tijdens de installatie(doet ie vanzelf als je via add/remove programs installeers).

Nu kan ik vanaf men'n client office applicaties starten, dus dat gaat prima. Echter ik wil de installatie wel afconfigureren. Dus in feite wil ik het uiterlijk en functies pre-configureren op de citrix machines.

Moet dat via ork tools oid ? Of kan ik handmatig de win2003 citrix server op install mode zetten, dan office op de server aanpassen, en dan de server weer op execute mode zetten ???

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Server op "change user /install" zetten, aanpassingen maken en daarna weer op "change user /execute".
Verder kan je ook met de Office 2003 ADM files e.e.a. regelen in je Group Policies. Doe ik ook zo, werkt prima. Dan kan je zo'n beetje alles van Office 2003 instellen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-08 21:06
Ik ben thuis eens met Citrix aan het klieren geslagen. Om toch meer praktijkervaring met het product te krijgen.
Waarom probeer je dat niet gewoon aangezien je toch aan bent begonnen met klieren???

Heeft de search wat opgelevert? google?

[ Voor 10% gewijzigd door Robthebest op 31-05-2004 22:21 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wilde schreef op 31 mei 2004 @ 22:13:
Moet dat via ork tools oid ? Of kan ik handmatig de win2003 citrix server op install mode zetten, dan office op de server aanpassen, en dan de server weer op execute mode zetten ???
Bijde kan (enigszins) echter is de 'install' mode van Terminal Services in mijn ogen een nogal lelijke oplossing voor een lelijk probleem - als je dus kan voorkomen dat je dit nodig hebt en je kan met GPO's / Custom Install Wizard dan ben je beter af denk ik :)