Toon posts:

acer 1511lmi

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn zinnen gezet op de aspire 1511 lmi, nu heb ik al een laptop een packard bell, maar die is al 2x stukgegaan in 14 maanden, eerst moederbord en voeding en nu scherm. zit al 12 weken zonder dankzij Vendex BV.

Heeft iemand ervaring met deze laptop aspire 1511 Lmi Euro 1349,00 of raden jullie mij een andere aan !!

ik vind belangrijk om te doen, beetje games zoals unreal en ravenshield,
daarnaast videobewerking en internet site's bouwen en veel werken
met Photoshop! Ook surfen en het office gebeuren spelen een belangrijke rol.

en hoe houd de AMD mobile 64 zich met Mobile pentium qua stroomverbruik
en maakt het veel uit of het XGA of SXGA is qua scherm. ze ebben het over een
actieve TFT matrix scherm????

ACER
Acer Aspire 1511LMi - Athlon 64 3000+ - RAM 512 MB - HD 60 GB - DVDRW - Mdm - LAN EN, Fast EN, Gigabit EN, 802.11b, 802.11g - Win XP Home - 15" TFT

Ook deze laptop lijkt me goed Toshiba Satellite P10-221 ?? ook ervaringen ,wel duurder 1599,00

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 22:12 ]

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

ik zou goed afwegen of de GF5700go die dr inzit wel voldoende voor je is en hoe belangrijk die 64bit proc is. Kijk anders ook s naar de Asus2500D. Die heeft een XP-m @ 2Ghz 40gb maar toch een veel betere ati radeon9600.

/me zit nog steeds te dubben over welke van de twee het moet worden

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat de 5700GO sneller was dat de ati radeon 9600 ,juist, zal even die asus bekijken !!!!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:23

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb ook wat zitten kijken naar laptop met 64bit, maar kon er ook geen vinden met een Ati 9600 of 7900 videokaart.

Of zijn die er wel? wat is het prestatie verschil tussen de Ati en de nVidea?

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

the-spawn schreef op 01 juni 2004 @ 13:32:
Ik heb ook wat zitten kijken naar laptop met 64bit, maar kon er ook geen vinden met een Ati 9600 of 7900 videokaart.

Of zijn die er wel? wat is het prestatie verschil tussen de Ati en de nVidea?
Vanmorgen toevallig op de frontpage verschenen:
nieuws: ATi Mobility Radeon 9600 vs. nVidia GeForce FX Go5700

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem al besteld vanmiddag, die test had ik ook gevonden later via de tweaker site !!! Heb hem besteld met extra garantie voor 1500 euro totaal.

Moet zeggen qua specs is deze laptop wel OK, hoop alleen dat het merk
ACER presteert dan Packard Bell, dat was echt een drama !

Ik hoop dat deze topic open blijft dan zal ik nog wat test doen en deze hierbij plaatsen.

Zijn er mensen die weten welke test ik moet draaien naast 3dmark

kom maar op met suggesties en dan zal ik mijn systeem de eerst keer even
vet testen. zodat een ieder daaruit zijn eigen conclisie kan trekken.

DVD brander is 4x speed, met bepaalde schijfjes !!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:36:
ik heb hem al besteld vanmiddag, die test had ik ook gevonden later via de tweaker site !!! Heb hem besteld met extra garantie voor 1500 euro totaal.

Moet zeggen qua specs is deze laptop wel OK, hoop alleen dat het merk
ACER presteert dan Packard Bell, dat was echt een drama !

Ik hoop dat deze topic open blijft dan zal ik nog wat test doen en deze hierbij plaatsen.

Zijn er mensen die weten welke test ik moet draaien naast 3dmark

kom maar op met suggesties en dan zal ik mijn systeem de eerst keer even
vet testen. zodat een ieder daaruit zijn eigen conclisie kan trekken.

DVD brander is 4x speed, met bepaalde schijfjes !!
3dmark geeft geen goede cijfers op laptops....dat je er rekening mee houdt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik, verwacht ook geen Radeon 9800, maar meer in de trend van radeon standaard 9600 qua snelheid :) hoop ik voor mezlef, ben ik wel tevreden.
Speel toch meer op de Nintendo.Xbox en PS2, dus dat zal ook wel zo blijven.

Maar voor al die mensen die wat willen weten hoe die laptop bevalt etc.etc

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Welke test nog meer? Nou: Sisoft Sandra en HDTach... en daarna natuurlijk plaatsen op http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/ :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

Wanneer kunnen we de test results verwachten? m.a.w. wanneer krijg je je Acer binnen?
Speel ook ff wat games van nu zoals FarCry, Vice City en misschien Euro2004 ofzo om die GeForce ff te testen en om gewoon een beeld dr van te krijgen. Dus ook vermelden of het scherm niet gaat "blurren" enzo etc.

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 17:30:
Dat begrijp ik, verwacht ook geen Radeon 9800, maar meer in de trend van radeon standaard 9600 qua snelheid :) hoop ik voor mezlef, ben ik wel tevreden.
Speel toch meer op de Nintendo.Xbox en PS2, dus dat zal ook wel zo blijven.

Maar voor al die mensen die wat willen weten hoe die laptop bevalt etc.etc
Wat betreft nvidia of ati, ati is sneller..... wat betreft de tests, deze zijn minder dan dat je de specs van je laptop in een normale pc hebt... dat bedoel ik ermee dat er geen goede cijfers uit 3dmark komen.

Verwijderd

Topicstarter
Donderdag krijg ik de laptop rond 5 a 6 uur, daarna ga ik naar de computerboer voor 512 MB extra geheugen of ik bestel het via internet, wat ik had begrepen zat er optioneel nog een geheugen bank vrij, schijnen drie in te zitten.

Daarna zal ik far cry even testen en unreal 2003, ik zal sisoft even draaien en dan zet ik de results wel even op Tweakers !!!

DUs nog even geduld tot vrijdag !!! _/-\o_

O hoe kan ik me aanmelden voor die tweaker site!! IS VOLGENS MY NIET VAN TWEAKER ZELF O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 20:30 ]

Verwijderd

Bezit zelf sinds afgelopen dondedag deze laptop en ben zeer tevreden

het is een volwaardige desktop, sneller dan mijn huidige desktop met gf 4800ti, xp 2.0+ en 512 mb ddr

Het beeldscherm voldoet maar is op netspanning iets te fel (maar kan ook wennen zijn, tot nu alleen crt monitoren)

Batterij duur bij basis instelling < 2 uur
Batterij duur bij max saving voor cpu en gpu > 3 uur

warmte generatie is vrij laag

wifi ontvangst zeer goed (ik ontvang overburen)

vrij laag aantal usb aansluitingen (4)

score 3dmark2003 : +- 2600
score 3dmark2001: +-12000
passmark perf tst: +- 260 punten

geluid is wel grootste minpunt laptop, de boxjes zijn echt bizar slecht van kwaliteit, je kunt nog beter je kijkshopkoptelefoon aansluiten en op max zetten dan dit geluid (kan ook wennen zijn ben tot nu Kef speakers gewend :P)

wat me ook erg aanstaat aan deze laptop is de eenvoudige vormegeving, kleur is overwegend zwart, geen toeters geen bellen.

Tv-uit is normale nvidia kwaliteit, wat je alleen niet bij deze laptop krijgt zijn extra kabeltjes en zooi, geen 9 naar4 pins s-video aansluiting of 9 pins naar composiet....

geen achterlijke ''kijk ik ben ook stoer'' stickers erop

de laptop is wel zwaar, ook kan hij flink geluid produceren bij volle belasting

al met al een mooie dtr voor mij die direct als HTpc en laptop dienst doet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 07:03:
Het beeldscherm voldoet maar is op netspanning iets te fel (maar kan ook wennen zijn, tot nu alleen crt monitoren)
Ik kan dit (op de Aspire 1501lmi) aanpassen door
- functionknop + "pijltje_naar_link" ( minder fel )
- functionknop + "pijltje_naar_rechts" ( feller )

Dit moet ook in de handleiding te vinden zijn..

Laat iets weten of dit gaat of niet..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 18:14 ]

Verwijderd

ok dat werkt perfect

dank

:D

idd gevalletje RTFM, maar ik vond hem te dik

bah bah

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 19:14 ]

Verwijderd

Ik had daarnet gezien op de duitse Alternate site dat ze daar wel de 1501 verkopen met Mobile Athlon-64

Want als ik het goed begrepen heb zit er een normale Athlon-64 in de 1511.

** edit **

Aardige benchmark :)

http://61.195.57.11/taru/FFXiB2Setup.exe

Van het spel Final Fantasy XI Online vereist ruigere grafische kaart ;) (cpu is niet doorslag gevend)

pv

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij zit er wel een mobile athlon in, want hij heeft ook speedstep ofzo, snelheid is variabel.

heb gisteravond nog ravenshield gespeeld in de hoogste resolutie , ging perfekt. ga vanavond nog far cry downloaden.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ghe.

waarom geef je vendex bv de schuld van het feit dat je (oude) laptop in reparatie is? Ik vind het ook wonderlijk dat je je leverancier de schuld geeft van het feit dat jij een packert bell koopt; iedereen weet dat het goedkope rotzooi is de kwaliteit tegen kan vallen tenslotte ;)

ping 127.212.23.124

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 20:29
Deze acer is een van de meest verkochte AMD mobile laptops op dit moment.
Omdat ik zelf ook best AMD-freak ben heb ik liever een AMD dan een Intel maar ik twijfel...
Hoe zit het namelijk met de batterijduur ???

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:20:
volgens mij zit er wel een mobile athlon in, want hij heeft ook speedstep ofzo, snelheid is variabel.

heb gisteravond nog ravenshield gespeeld in de hoogste resolutie , ging perfekt. ga vanavond nog far cry downloaden.
Hoe zit het met de geluidsproductie en de accu duur? Mijn vader zit er namelijk aan te denken deze te kopen.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Net een week de 1511 in bezit. Draait prima...echter: ik kan met geen mogelijkheid games spelen. Heb Rogue Spear, HitmanII en UnrealII geprobeerd...niets :'( !

Updates opgehaald voor de nForce3 chipset en de go5700 videoplank...niets!!

Ik kan geen opties meer vinden/bedenken waarmee ik dit wel voor elkaar kan krijgen... :X

Alle games laten hun splashscreen zien en "vallen dan uit". Gewoon netjes terug in windows. Iemand een idee?

Verwijderd

Weet iemand waarom de prijs zo snel daalt van deze laptop ?

Ik vraag me af of er dan andere modellen snel uitkomen, en weet iemand misschien welke (Athlon-64!!)?

** mod ?
Er was een slotje geplaatst op mijn andere topic omdat ik niet gezocht zou hebben ofzo erg wazig. Bij Acer staan er geen nieuwe modellen aangekondigd.
**

pv

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat je topic dicht gaat betekent niet direct dat je 't zomaar ergnes naders kan vragen, zonder duidelijk te maken wat je hebt gedaan, Athlon-pv. ;)

Verwijderd

omdat dit soort informatie vaak niet beschikbaar is behalve voor mensen die werken in winkels e.d. dacht ik dat het wel okay was zo niet als nieuwe topic dan wel in deze thread ?

Groeten,
pv

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 20:29
@Athlon-pv: er zitten hier (wellicht bijna) geen mensen die meer inside-information weten dan jij kunt terugvinden in artikelen welke zoal op de Frontpage langskomen.

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

Verwijderd

okay bedankt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:20:

en far cry al op de 1511 afgespeeld, ben benieuwd!
Pagina: 1