Momenteel is de huidige situatie zo:
members kunnen zich registreren, dan wordt de databse aangepast en wordt er een bestand in de root gemaakt nl: membernaam.php
Dan kan iemand die geregistreerd heeft makkelijk naar zijn pagina gaan door:
http://server.com/username
Om te controleren of een user bestaat gebruik ik nu een errordocument waarin enkele checks in gebeuren. (oa wanneer een gebruiker niet bestaat wordt er een formulier getoond waar men zich kan registreren.)
Het systeem rond die 404 errordoc werkt niet goed aangezien dit client afhankelijk is. (vb: coolsearchpages vangt de 404 op en geeft een errorpage van coolsearchpages.)
Nu zei iemand me dat dit idee te realiseren was via mod_rewrite.
Momenteel heb ik dit in mijn .htaccess:
en dit in check.php:
Nu werkt dit goed alleen blokkeert apache ALLES dus ook alle images,cssbestanden,...
Ik krijg wel de indes pagina te zien maar geen gebruikte images erop.
Ik heb het volgende idee:
in check.php doe ik alle controles wanneer een pagina niet bestaat.
Indien er een user gevonden is in de database maakt hij de pagina, anders moet het formulietje komen om te registreren.
Iemand een idee hoe ik dit best kan aanpakken?
Alvast bedankt!
members kunnen zich registreren, dan wordt de databse aangepast en wordt er een bestand in de root gemaakt nl: membernaam.php
Dan kan iemand die geregistreerd heeft makkelijk naar zijn pagina gaan door:
http://server.com/username
Om te controleren of een user bestaat gebruik ik nu een errordocument waarin enkele checks in gebeuren. (oa wanneer een gebruiker niet bestaat wordt er een formulier getoond waar men zich kan registreren.)
Het systeem rond die 404 errordoc werkt niet goed aangezien dit client afhankelijk is. (vb: coolsearchpages vangt de 404 op en geeft een errorpage van coolsearchpages.)
Nu zei iemand me dat dit idee te realiseren was via mod_rewrite.
Momenteel heb ik dit in mijn .htaccess:
code:
1
2
3
4
| RewriteEngine On RewriteBase / RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f RewriteRule ^(.+) check.php |
en dit in check.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <? if($_SERVER['REQUEST_URI'] == "/") include "index.php"; else{ echo $_SERVER['REQUEST_URI']; } ?> |
Nu werkt dit goed alleen blokkeert apache ALLES dus ook alle images,cssbestanden,...
Ik krijg wel de indes pagina te zien maar geen gebruikte images erop.
Ik heb het volgende idee:
in check.php doe ik alle controles wanneer een pagina niet bestaat.
Indien er een user gevonden is in de database maakt hij de pagina, anders moet het formulietje komen om te registreren.
Iemand een idee hoe ik dit best kan aanpakken?
Alvast bedankt!