Toon posts:

2 internet connecties bulken?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensjes,

binnenkort is de straal verbinding die ik aan het maken ben gerees en zal dan dus hopelijk werken. nou hebben ik en de andere kant alletwee adsl internet, en ik vroeg me af of het mogelijk is om dmv een programmatje of instelling deze 2 internet connecties kan bulken. we hebben allebij een router die ip adressen uitdeeld. we zitten wel in verschillende werkgroepen. onze netwerken zitten aan elkaar, dus in ons gezamelijke netwerk zijn 2 internet gateways

voor de duidelijkheid heb ik ff een schetsje gemaakt:

link: http://www.eddie4.nl/situatie.jpg

alvast bedankt

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

nee kan niet, enige wat je zou kunnen doen is loadballancing.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ik weet niet waar je de term 'bulken' vandaan hebt.. :P

Ik denk dat wat jij wil niet kan. Je kunt best verkeer verdelen over de 2 ADSL lijnen, maar echt 'bundelen' gaat je niet lukken zonder support van je provider.

Kort gezegd. stel je wilt 10 bestanden downloaden, dan kun je dit sneller doen door 5 op de 1ne verbinding en 5 op de andere verbinding te doen. Stel je wilt 1 groot bestand downloaden, dan zul je dit altijd over 1 verbinding moeten doen en dus ook gebonden zijn aan de max-snelheid van 1 verbinding.

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom eigenlijk een verbinding tussen de routers als de pc's toch in een andere werkgroep staan?

Verwijderd

Topicstarter
wat dacht je van file-sharing?

menneer de generaal hoe wil je bij windows xp tegelijkertijd zeggen dat het de ene file wilt downen met de ene connectie en de andere file met de andere connectie als je maar een gateway kan invoeren in windhoos xp ? :? maja ik heb gehoord dat dit bulken wel met linux kan maar ik vroeg me af hoe het met windhoos moet? anders moet ik weer een servertje bouwen :( ik heb geen zin in een pc die altijd aan moet staan

Verwijderd

Als je met de GoT-search in NT rondzoekt kun je hier genoeg over vinden: http://gathering.tweakers...rums%5D%5B%5D=19#hitstart

Zoals hier ook gezegd wordt: één grote pijp maken kan niet. Je kunt wel connecties/transfers verdelen. Maar dat had je ook met de search kunnen vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 22:16:
menneer de generaal hoe wil je bij windows xp tegelijkertijd zeggen dat het de ene file wilt downen met de ene connectie en de andere file met de andere connectie als je maar een gateway kan invoeren in windhoos xp ?
Het pakket heet windows.. sowieso zou ik je willen verzoeken iets beter op je taalgebruik te letten. Een spelfout is geen probleem wat mij betreft, maar dit is een beetje overdreven :)

Wat jij wil kan ook niet met linux. Linux kan hooguit loadbalancen. Dat voorbeeld wat ik gaf (10 bestanden downloaden, 5 over de 1ne verbinding en 5 over de andere) is een schoolvoorbeeld van loadbalancen.

Linux kan idd loadbalancen. Voor windows zijn er hoogstwaarsch. ook wel pakketten te krijgen. Dit onderwerp is al ERG vaak langs gekomen hier, in de search moet zeker wat te vinden zijn. Ik weet zo uit m'n hoofd iig. geen pakket voor windows.

Sowieso denk ik dat je het plan met deze instelling beter kunt laten varen, nofi. Op GoT wordt een bepaald basisniveau of eigen inzet verwacht. Het plan wat je hebt kan zeker, maar als je hier geen ervaring mee hebt gaat dit je zeker tijd (=inzet) kosten. Verwacht niet dat wij met de panklare oplossing komen :)

//edit
aarg meneer de Moderator NT/PNS/BV a.k.a. Posthoer was me voor :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 22:22 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit topic hoort eigenlijk thuis in NT, niet in I&T. Maar, in NT zijn al meerdere van deze topics langsgekomen, dus na overleg met een NT-mod bleek dat nog een topic hierover geen toegevoegde waarde heeft. Zie ook de post van JSS hierboven :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.