Toon posts:

NEC 1300A firmware flashen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK, hoor steeds mensen praten over firmware downen en dan flashen. Hoe gaat dit in zn werk en hoe weet ik of ik de goeie firmware heb?
De tekst:
"Disclaimer: Use it on your own risk. Make sure that bad flashing can destroy your drive completly. ALL FLASHINGS ARE A RISK FOR THE DRIVE! You lost the warranty if you use a modded firmware. "
op de site http://etna.rpc1.org/nec/ klinkt niet echt uitnodigend, of valt dit mee?

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Het valt mee. Heb mijn nec1100 nu al 2 keer geflashed zonder problemen.
Enneh, de goede firmware kiezen is een kwestie van de firmware kiezen die voor een 1300 bedoeld is :P.
Het is een betrouwbare site, dus ik denk dat je er wel van op aan kan dat je daar goede firmware heb.
Hoe het in zijn werk gaat, zie je toch gewoon onderaan die pagina :?

System Specs

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

valt mee maar blijft eigen risico. Zijn ook homemade versies in omloop. Ik zou gewoon op de Nec site zoeken naar de laatste. http://www.necd.de/productoverview.php/id/491
kijk ook ff op www.herrie.org

[ Voor 13% gewijzigd door PWA op 31-05-2004 22:02 ]

Verwijderd

OK, hoor steeds mensen praten over firmware downen en dan flashen. Hoe gaat dit in zn werk en hoe weet ik of ik de goeie firmware heb?
Meestal is er een .exe en een ander bestand (de firmware). Deze zet je op een dos-bootflop (bv. downloaden van www.bootdisk.com). Vervolgens boot je van deze flop, en voer je het flash-programma uit. Soms moet je de bestandsnaam als parameter meegeven (dus bv 'flash.exe firmware.bin') en soms heeft het programma een UI waarin je het bestand kunt uitkiezen.

Zeker weten dat je de juiste firmware hebt, doe je maar op 1 manier: download de firmware van de site van de fabrikant, waarbij je oplet dat je de firmware van jouw model pakt.

Haal je de firmware ergens anders vandaan.. check of er gebruikerservaringen bijstaan.

Ja, je kunt door verkeerd flashen je brander vernaggelen. Nee, mits je het juiste bestand download en de juiste flash-software gebruikt zal dit niet zo snel gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
OK, thnx voor jullie aanwijzingen, kom er nu wel uit denk ik. :z

Grtz,
Wishmaster })

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:45

Smarron

The bend

Die link van etna lijkt inderdaad wat verwarrend en niet zo simpel. Het is echter wel simpel, als je maar de stappen goed volgt. Flashen via dos is net wat veiliger.

Als je lui bent, kun je ook simpel in Windows flashen. Kijk dan zoals PWA zegt op herrie.org. Daar staan een hele zooi officiele en gehackte firmware die ook via Windows te flashen zijn. Een kind kan de was doen! Makkelijker is er niet!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1