Toon posts:

[PCTV Rave] Probleem met geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn tv kaart over gezet van mijn oude naar mijn nieuwe computer. Bij mijn oude computer werkte het geluid wel, maar nu heb ik dus een geluidskaart onboard (winxp) en alles geeft geluid, een gewone cd werkt, mp3'tjes werken ook, maar het geluid van mijn tv kaart niet. Ik heb de volgende instellingen:

Audiomixer

Apparaat:
- Sound Max Digital Audio

Tv playback input:
- lijningang

ingang geluidsopname:
- lijningang

Volgens mij klopt dit toch? verder heb ik gewoon een simpel speakersetje (het werkte ook niet met de boxen die vast in de computer zijn opgenomen).

Wat doe ik fout?

Bij voorbaat dank,

_/-\o_

Verwijderd

Werkt zo'n PCTV rave ook met een apart kabeltje naar je line-in? Indien wel, ik neem aan dat je deze juist hebt aangesloten?

Dubbelklik even op je luidsprekertje, en kies 'options', gevolgd door 'properties' (opties/eigenschappen?), vink alles aan voor 'playback' en alles voor 'recording'.

Kijk nu eerst bij 'playback' of je line-in wel 'aan' staat (geselecteerd en volume hoog) en daarna bij 'recording'.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een kabeltje gevonden, is een soort van splitter met een kabeltje eraan, ik weet niet meer hoe dat precies zat :S

Verder staan alle instellingen goed.

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 13:47

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 22:05:
Ik heb wel een kabeltje gevonden, is een soort van splitter met een kabeltje eraan, ik weet niet meer hoe dat precies zat :S

Verder staan alle instellingen goed.
Ja eh, "gevonden"?? Die moet je wel aansluiten he? Op je mobo zit vast wel 'n line-in (AUX ofzo) voor je geluid. Anders hoor je inderdaad een vredige stilte.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Heb hier gewoon een kabeltje van PCTV Rave kaart audio uitgang naar Line ingang van de geluidkaart ...

Verwijderd

Volgens de installatie-poster zitten er bij zo'n ding deze kabels:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33646/full.jpg

Eén van beide dien je te gebruiken. Als je de interne variant gebruikt kun je deze aan de ene kant op je PC-TV kaart zetten, en aan de andere kant op de line-in header op je moederbord (if any, zie handleiding moederbord). De andere optie is om het externe kabeltje te gebruiken, deze gaat buitenlangs vanaf de achterkant van je kaart naar de line-in ingang op je computer.

Bekijk ook de handleiding van je PCTV rave voor installatieinstructies. Je kunt deze heel eenvoudig vinden door bij google te zoeken op 'PCTV rave manual download'.

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt, ik heb de splitter er tussen uit gehaald en het werkt weer! YES YES!

Thnx
Pagina: 1