[disc] Tegenstrijdige reclame

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:05
o.a. @home maakt tegenwoordig reclame's met het "nog sneller downloaden" van o.a. films en muziek.

Nu is het toch uitgebreid bekend dat muziek downloaden illegaal is (behalve van sites de er geld voor vragen) en films zijn zo al helemaal niet legaal te downloaden. Wat vinden jullie hier nou van?

Als o.a. @home op deze manier reclame maakt, en ik krijg bijv dalijk gezeur omdat ik bijv muziek download ga ik hier zeker wat van zeggen! Moeten ze er maar geen reclame voor maken.

Geef jullie mening :)

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Downloaden is nog steeds niet illegaal in Nederland.
Uploaden van copyright beschermd materiaal wel.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mjah ze weten natuurlijk ook wel dat het illegaal is maar providers trekken zich daar niet zoveel van aan, zolang ze maar klanten hebben. Waarom zouden ze dan zelf een newsgroup hebben trouwens? :P

Telenet heeft zelfs een gids op zijn website staan over het instellen van P2P programma's zodat je zelf niet als server functioneert.

Verwijderd

Hoe vaak moet deze discussie nog gevoerd worden? Het downloaden van muziek of films is niet per definitie illegaal. Als er geen copyright op rust dan mag het gewoon, en @home zegt daar in de reclame helemaal niets over.

Verwijderd

De laatste reclame was zoiets van 'nu nog sneller downloaden en uploaden van films' (als ik me het goed herinner).

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Waarom zou ik geen muziek of films mogen downloaden? Sommige zijn nu eenmaal rechten vrij.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:31:
De laatste reclame was zoiets van 'nu nog sneller downloaden en uploaden van films' (als ik me het goed herinner).
Ook een film uploaden hoeft niet illegaal te wezen.
Als ik film over me vakantie wil uploaden mag dat gewoon.
En als @Home dan zegt dat je dat super snel bij hun doen is er niets mis met hun reclame.
Dus ik snap het nut van dit topic niet!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
volgens mij zijn er al een paar topics overgeweest. :P
en BS was er niet zo blij mee met die reclame dacht ik.

Verwijderd

BigB schreef op 31 mei 2004 @ 21:30:
Downloaden is nog steeds niet illegaal in Nederland.
Uploaden van copyright beschermd materiaal wel.
Het downloaden van illegaal verkregen copyrighted materiaal is wel strafbaar. Er is alleen geen rechtsgeldige manier om te controleren of je wel copyrights hebt betaald van hetgeen jij downloadt.
Uploaden is eenvoudiger strafbaar omdat je zelf niets mag verspreiden waar copyrights op rusten. Dat kunnen ze dus direct aanpakken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 21:34 ]

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Het downloaden van muziek is niet illegaal... Het voor anderen mogelijk te maken iets te downloaden is daarintegen WEL illegaal.

Tjah, ik vind uberhaupt al die zogenaamde 'breedband' aanbieders idiote reclames maken, met beloften die ze niet waar kunnen maken
- Alle muziek gegarandeerd virusvrij (Planet Internet)
- Vaste prijs 10 euro (Chello Entry - Prijs blijft 10 euro... Specs zullen dalen)
- ADSL voor iedereen (Tiscali - Dus hiermee wil Tiscali aangeven dat ze binnenkort eigen centrales in de 'achterstands-gebieden' gaan neerzetten (voor zover ik weet kan ADSL tot 8Km van de telefooncentrale)
Pagina: 1