Toon posts:

AGP slot kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een nieuw moederbord gekocht (MSI KT4AV) een een nieuwe processor (amd 2600+). en alles draait perfect behalve als ik er een AGP kaart indruk. Ik heb zelf een ati radeon 9200se 128mb en die pakt hij niet. En ik heb een iets ouder kaartje geprobeerd en die pakte die ook niet. De computer start niet op. Soms gaat de cpu fan aan maar dat is ook alles. Ik heb de voeding geprobeerd van de pc waar eerst de ati radeon 9200se inzat en toen deed de pc ook niks. Die andere computer is een pentium. Heeft een amd meer stroom nodig dan een pentium moederbord???? Hieronder de gegevens van mijn voeding:

Ac input 100-120V 6A
200-240v 3A
Freq. 50-60hz
max load 300w

--------------------
Dc output
+5v 25A 180w max.
+3.3v 20A 180w max.
+12v 13A 156w max.
-5v 0.3A 1.5w max.
-12v 0.8A 9.6w max.
+5vsb 2.0A 10W max.

ik weet dat het niet echt een goede voeding is maar toch wel genoeg voor een "simpel" videokaartje.

(ik weet niet of jullie hier wat aan hebben)

Spanningswaarde
CPU Core 1.66 V
CPU AUX 0.02 V
+3.3 V 3.33 V
+5 V 5.05 V
+12 V 12.40 V
-12 V -12.03 V
-5 V -4.95 V
+5 V Standby 5.04 V
VBAT Batterij 3.44 V

Of kan het ook ergens anders aan liggen. Mijn moederbord moet deze kaart qua spanning aankunnen (of tenminste volgens het boekje heeft de agp slot 1.5v) En de kaart moet dat hebben

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Misschien accepteert de KT4AV geen ati kaarten ...zou niet leuk zijn maar ja. Probeer eens met een niet-ati kaart!

There is no place like ::1

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

mss overbodig maaruh.
je hebt de kaarten toch wel heel goed aangedrukt he....
sommige agpsloten zijn nogal kieskeurig.

en zet je onboardkaart uit (als je die hebt)

[ Voor 17% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 31-05-2004 21:27 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

wat is de rest van ej systeem specs? als ej veel HDD´s hebt etc... kan je no-name voeding dit misschien niet aan.

Verwijderd

Hoort die AGP kaart wel in dat mobo te werken. Ik weet dat AGP2 kaarten bijvoorbeeld problemen kunnen geven in een AGPx8 slot

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 19:01

ACID-dude

Make More Music!

De +12v lijn is inderdaad wel erg magertjes (13A). Zeker als je hem vol hebt hangen met stroomvretende onderdelen, kan dit toch een probleem gaan vormen. Misschien eens helemaal kaal opstarten, dus alleen AGP-kaart en geen harde schijven ed.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

Wok

Dakloos...

Wat vraagjes ;) :
* Ledjes e.d. op de PC gaan wel branden?
* Harde schijf/schijven spinnen wel op?
Kortom: De PC gaat wel aan, maar de welbekende BIOS-piep komt niet?

Vijf mogelijkheden:
* Processor defect
* Geheugen defect
* Videokaart defect
* Moederbord defect
* Voeding defect/te zwak

De laatste (en eerste twee) optie valt af voor mij, aangezien de voedingswaaden mij normaal lijken. Gaan we optie 3 en 4 bekijken:

* Je zegt dat je een oudere kaart hebt geprobeerd? Weet je zeker dat deze kaart nog functioneerde? Zo ja, ga door naar de volgende stap. Zo nee, test het met een videokaart waarvan je zeker weet dat deze werkt
* Goed de kaart zou moeten werken, maar nog steeds geen beeld. Het kan zijn dat de AGP-poort van je moederbord defect is. Dat wordt dan dus omruilen ;)

Ik heb hetzelfde enkele dagen geleden nog gehad. Had mijn moederbord omgeruild (want instabiliteit in spellen en alle andere mogelijke oorzaken waren al uitgesloten). Nieuwe meegekregen, inbouwen en... geen beeld. Niet met mijn FX5900XT en ook niet met mijn oude Radeon 9000 (waarvan ik zeker wist dat deze niet kapot kon zijn). Bleek dus de AGP-poort van mijn mobo ook dood te zijn --> weer een nieuw mobo gekregen en nu werkt alles op rolletjes :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

De MSI KT4AV is iig Universal AGP 3.0 (1,5V/0,8V) en de Radeon 9200SE is AGP Universal (3,3V/1,5V/0,8V) - dus daar ligt het niet aan.
De spanningen zien er ook goed uit.
Gaat hij tijdens booten piepen?
Probeer iig even een biosreset, een zwaardere voeding en het kaartje in een andere PC. Kijk ook of hij het met een PCI kaartje wel doet.

Voor als je wilt berekenen wat voor voeding je nodig zou hebben: een AGP 3.0 kaart mag zo'n 45Watt via het AGP slot gecombineerd van de +5V/+12V en +3,3V betrekken zonder gebruik te maken van externe molexen. Een 9200SE gebruikt een stuk minder als dat vermoed ik, daar hij ook in passieve uitvoeringen wordt gemaakt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou die ati radeon 9200 werkte wel in een andere pc, ik heb hem net weer ff geprobeerd en hij deed het perfect, maar het rare is ook als ik de pc opstart met die agp kaart erin doet hij niks. maar zodra ik hem eruit haal start de pc feilloos op

hieronder mn pc specs:

Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)
Computernaam CHRISTIA-VAONVN
Naam gebruiker Christian Pool
Logon Domein CHRISTIA-VAONVN

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (7.5 x 267) 2400+
Moederbordnaam MSI KT4AV (MS-6712) (6 PCI, 1 AGP, 3 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT8377A Apollo KT400A
Systeemgeheugen 256 MB (PC2700 DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (10/03/03)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm
Video kaart SiS 5598/6326 (4 MB)
3D-Versneller SiS 86C326
Monitor Philips 105E (WE ÿÿÿÿÿÿ)

Multimedia
Geluidskaart VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Opslag
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 90871U2 (8 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/66)
Optische Station DVD-ROM 16X (16x DVD-ROM)
Optische Station HP CD-Writer+ 8290 (4x/4x/24x CD-RW)

Partities
C: (NTFS) 8283 MB (6398 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis Trust 270KD Wireless Mouse

Netwerk
Primair IP-Adres 192.168.0.102
Primair MAC-Adres 00-0C-76-93-A1-25
Netwerkkaart VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (192.168.0.102)

Peripherieapparaten
Printer Automatisch HP DeskJet 950C/952C/959C op ARIE-819DB66AOD

--------------
maar ik ben nu druk bezig om mn pc wat te upgraden, grotere harde schijf, en meer geheugen maar is het dan nodig om een betere voeding te kopen?

Maar dan moet ik maar ff terug naar de computerwinkel met mijn moederbord...

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 12:50

w0w

Misschien moet je ook ff een nieuwere bios proberen, MSI had geloof ik wat probleempjes met ATi kaarten...
en wat swampy zegt ^^

[ Voor 13% gewijzigd door w0w op 31-05-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee de pc doet helemaal niks, alleen de lampjes van mn netwerk kaart branden maar geen bios piep dus, ik heb al geprobeerd het bios te resetten, en ik heb de update geprobeert maar niks werkt....maar in mijn bios kan ik instellen hoeveel voltage het agp slot krijgt maar daar kan ik kiezen uit 1.6,1.7,1.8 en auto terwijl hij werkt op 1.5v????????? ik heb alle opties gebrobeert maar....niks werkt

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft een bios verandering wel zin als de pc niet eens opstart??????domme vraag misschien maar ik ben een leek :P

• w0w

w0w

maar heeft een bios verandering wel zin als de pc niet eens opstart??????domme vraag misschien maar ik ben een leek
Hm... neej jij stelt niet de domme vraag, dat deed ik al voor je :|
Ik schaam mij diep, ik ga nog een poging doen een zinnige opmerking te maken dan :
Heb je toevallig een pci vga kaartje ofso?
alleen de lampjes van mn netwerk kaart branden
Die branden volgens mij altijd wel... branden ze ook als er geen kabel in zit?

[ Voor 22% gewijzigd door w0w op 31-05-2004 21:49 ]

Verwijderd

In de Bios moet hij staan op 1,5V (VddQ referentiespanning) - dat zegt niets over welke spanningen hij gebruikt voor AGP communicatie (als hij op 1,5V staat wordt 0,8V voor AGP 8x/3.0 communicatie gebruikt - op 1,8V wordt er zo'n ~>1V gebruikt en dat kan schadelijk zijn voor de videokaart).

Neem deze eens goed door / loop die eens na: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 21:50 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet van m'n broers PC dat het bios standaard zo ingesteld staat dat die alleen PCI videokaarten slikt. Er zit een optie ergens in je bios om aan te geven welke videokaart zeg maar de 'master' videokaart is. Deze optie heb je normaal alleen nog als je 2 videokaarten in je systeem hebt (voor dual-monitor opstellingen). Bij m'n broer is het echter zo dat het moederbord geen videokaart vind als de optie op PCI staat en er alleen een AGP kaart inzit. Ik weet niet precies hoe de optie heet, misschien dat iemand anders hier dat weet, maar je zou is kunnen proberen deze optie op AGP te zetten.

edit: Er klopt echt iets niet in dit forum. 1 extra enter verwijderen levert al 3% op ... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Glashelder op 31-05-2004 22:41 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Glashelder schreef op 31 mei 2004 @ 22:40:

edit: Er klopt echt iets niet in dit forum. 1 extra enter verwijderen levert al 3% op ... 8)7
Je gelijk hebt ... _/-\o_ (onafhankelijk van de hoeveelheid tekst levert 1 teken wijzigen "3%" op)

En on topic:Alles wat ik kan verzinnen is al gezegd. Ook de site van MSI geeft mij geen inzicht.
Maar ik begrijp dat alles tot genoegen draaide tótdat je de Radeon9200 plaatste.
Welke grafische kaart zat er voor die tijd in ?

[ Voor 117% gewijzigd door Brothar op 31-05-2004 23:00 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dit moederbord net, en nu maak ik gebruik van een (hele) oude pci kaart....maar ik denk dat ik morgen ff naar de winkel ga. Want ik vind dit wel een beetje raar

• Brothar

Brothar

meester

Doet-ie 't dus wé met die PCI-kaart ?

[ Voor 13% gewijzigd door Brothar op 31-05-2004 23:09 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zit achter de pc nu, alleen die kaart heeft een geheugen van 4mb
dus gamen ofzo zit er niet in

• Brothar

Brothar

meester

Okee;
wat me opviel bij het lezen van de manual, was iets wat voor mij bij het plaatsen van een AGP-kaart ook een nieuwigheidje was.

Tegenwoordig is er sprake van een (L-vormig) plasticje, dat je 90 graden draait,
waarmee dan de AGP-kaart vast wordt gezet.
Bij het in het slot plaatsen, moet dat "haakje" wel weggedraaid worden, anders dénk je dat de kaart goed geplaast is, maar is dat niet het geval (is mij tenminste overkomen).

[ Voor 57% gewijzigd door Brothar op 31-05-2004 23:15 ]

eagle

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

heb je al eens geprobeerd met een recentere (nvidia) kaart?
niet veel kans dat het werkt, maar het proberen waard.

Indien dit ook niet werkt, lijkt het ùe duidelijk dat het een RMA'tje zal worden ;)

Blog (Linux-related)

• Brothar

Brothar

meester

RMA van wat ? In een andere PC werkt de Radeon-kaart wel.
Het is dus een probleem in óf het moederbord - of de instellingen ervan - óf de voeding. (lijkt mij)

[ Voor 48% gewijzigd door Brothar op 31-05-2004 23:14 ]

eagle

• Daacuso
  • Laatst online: 07-06 02:14
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 21:40:

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 2000 MHz (7.5 x 267) 2400+
Je zegt in je startpost dat je een xp 2600+ hebt, maar hier heb je het over een 2000+ :? En met een dergelijke fsb kan ik me voorstellen dat je AGP buiten z'n specs draait of dat je voeding het niet trekt. Btw hoe krijg je dat voor elkaar met pc2700 geheugen :9~

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik weet van m'n broers PC dat het bios standaard zo ingesteld staat dat die alleen PCI videokaarten slikt. Er zit een optie ergens in je bios om aan te geven welke videokaart zeg maar de 'master' videokaart is. Deze optie heb je normaal alleen nog als je 2 videokaarten in je systeem hebt (voor dual-monitor opstellingen). Bij m'n broer is het echter zo dat het moederbord geen videokaart vind als de optie op PCI staat en er alleen een AGP kaart inzit. Ik weet niet precies hoe de optie heet, misschien dat iemand anders hier dat weet, maar je zou is kunnen proberen deze optie op AGP te zetten.

Ik heb ff gezocht, en de optie heet: "init display first", die moet je ff op AGP zetten, en dan met je radeon 9200 proberen. (Dit is dus in je BIOS)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• w0w

w0w

Init display first heb ik hier ff voor de grap ook op pci gezet, maar hij boot gewoon door als er alleen een agp in zit :? Volgens mij is dit ook aleen maar waar hij _eerst_ moet gaan kijken naar een vga kaart (pci->agp of agp->pci)

• DSK
  • Laatst online: 12-08 08:36

DSK

boeiend...

Brothar schreef op 31 mei 2004 @ 23:13:
RMA van wat ? In een andere PC werkt de Radeon-kaart wel.
Het is dus een probleem in óf het moederbord - of de instellingen ervan - óf de voeding. (lijkt mij)
Je geeft zelf aan dat je een nieuw mobo hebt, dus zal het prolly iets zijn met het mobo. CPU lijkt me sterk aangezien je PC zonder AGP kaart wel goed werkt.

Misschien ook andere voeding proberen (ergens lenen ofzo). maar die zal niet kapot zijn, eventueel gewoon te zwak voor je onderdelen

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
Daacuso schreef op 31 mei 2004 @ 23:21:
[...]

Je zegt in je startpost dat je een xp 2600+ hebt, maar hier heb je het over een 2000+ :? En met een dergelijke fsb kan ik me voorstellen dat je AGP buiten z'n specs draait of dat je voeding het niet trekt. Btw hoe krijg je dat voor elkaar met pc2700 geheugen :9~
ik heb een 2400+ sorry.....maar ik heb gewoon de (iemand anders heeft dat gedaan dus ik weet niet hoe dat heet) van 100mhz op 133mhz gezet, eerst gaf ie nl. aan dat ik een 1800+ had en nu die op 133mhz staat zegt ie dat ik een 2400+ heb

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

w0w schreef op 31 mei 2004 @ 23:52:
Init display first heb ik hier ff voor de grap ook op pci gezet, maar hij boot gewoon door als er alleen een agp in zit :? Volgens mij is dit ook aleen maar waar hij _eerst_ moet gaan kijken naar een vga kaart (pci->agp of agp->pci)
;)

Verwijderd

Als je je voeding verdenkt kun je een testje doen door alle overbodige hardware los te koppelen en dus alleen je mobo, cpu, geheugen en videokaart te gebruiken.
Je zegt zelf al dat je een andere voeding hebt geprobeerd dus dat is waarschijnlijk de oorzaak niet.

De Radeon 9200SE werkt wel in een andere PC?
Dan kun je die ook rustig uitsluiten.

Een ander AGP kaartje werkt wel op je nieuwe mobo? Ligt het ook niet aan je AGP slot/mobo.

Blijven volgens mij de volgende dingen over:
- Bios instellingen (bios defaults laden is dan wel verstandig)
- Kaart niet goed genoeg in AGP slot
- Kaart wordt niet ondersteund door mobo
- Je voedingen zijn te licht.

Nou heb ik op mijn Radeon 9500 een extra voedingsconnector zitten die aangesloten moet zijn, is dat bij jou toevallig ook niet het geval?

Edit: net ff zitten kijken op de MSI site naar de specs van je mainboard en kwam dit tegen:
One AGP (Accelerated Graphics Port) 1.5V 8x/4x slot
Is jouw kaartje wel een AGP 4x of 8x? Als het een 2x kaartje is gaat hij nooit werken in je bordje.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is niet nodig (aparte voeding) maar geen 1 kaart heeft het nog gedaan in die agp poort, ik heb 2 kaarten geprobeerd maar bij beide doet de pc niks. En dezelfde voeding werkt wel op een pentium 4 2.6 (uit mn hoofd) met net zoveel hardware en dan doen beide kaarten het wel, ook de agp kaart goed erin drukken heb ik gedaan, hij kan echt niet verder, ook heb ik de bios een paar x gereset, ook heb ik init display first ingesteld op agp en ook heb ik alle voedingskabels van harde schijven etc. eruit gehaald maar niks werkt....ik denk echt dat het aan mn moederbord ligt....(hoop ik dan) anders word het naar de winkel brengen waar ik dat moederbord heb gekocht en ook de ati radeon trouwens......dus dat gaat denk ik wel goed komen. Ik vind het alleen raar dat bij een product dat in zon massaproductie word gemaakt 1 onderdeel het niet doet....maarja dat zal ik wel zeggen uit frustatie

gegevens videokaart:
Merk: varieert, Xpert Vision / Madview
- Type: ATI RADEON 9200 SE
- Geheugen: 128Mb DDR 64bits
- Standaard: AGP 8x
- Maximale resolutie: 2048 x 1536 @ 85Hz
- Extra's: TV-OUT

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 00:42 ]

Verwijderd

Dus even voor alle duidelijkheid: Met je nieuwe mobo heb je nog niet kunnen booten met een AGP kaart (die het wel in de P4 doen)?
Dan wordt de kans zeer aannemelijk dat het je AGP slot is (en dus je mobo).

Verwijderd

Topicstarter
nee ik heb nog niet kunnen booten met een agp kaart die het wel doet, dus ik kan aannemen dat mn mobo kapot is....das lekker gelukkig heb ik garantie:D

Verwijderd

Tja, soms heb je wel eens een maandagochtend exemplaar te pakken ;-)

Verwijderd

Topicstarter
nou aan de voeding ligt het echt niet denk ik, ik heb een iets zwaardere voeding ingedaan en ook niks werkt, alleen nu kraken mijn boxen wel erg. Elke keer als de pc wat laad of de harde schijf slaat aan gaan de boxen kraken :S

maar ik ga nu naar de winkel

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
meestal is de kaart dan niet goed aangedrukt, heb dit vroeger ook wel gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 12:26:
nou aan de voeding ligt het echt niet denk ik, ik heb een iets zwaardere voeding ingedaan en ook niks werkt, alleen nu kraken mijn boxen wel erg. Elke keer als de pc wat laad of de harde schijf slaat aan gaan de boxen kraken :S

maar ik ga nu naar de winkel
Dat kraken van je boxen kan heel goed liggen aan het ontbreken van randaarde.

Laat je trouwens nog weten hoe het afgelopen is bij de winkel?

Verwijderd

hmmz, zet em eens terug op FSB100? (Misschien is je divider agp/pci niet goed ingesteld :P)

Dus ff helemaal gestript met je proc @ 1800+

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:33
Misschien is er een bios update nodig om deze kaart goed te laten werken?

http://216.158.218.35/edoc/bios_uploads/6380v36.exe
1. This is AMI BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
- Fixes Samsung 256MB K4H560838D-TCB3 DDR 333 memory compatibility issue
Note: This BIOS cannot be used on KT4V (MS-6712) & KT3V (MS-6712)models.

[ Voor 68% gewijzigd door Dekaasboer op 02-06-2004 08:17 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 15:36

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

unfor schreef op 01 juni 2004 @ 14:03:
meestal is de kaart dan niet goed aangedrukt, heb dit vroeger ook wel gehad.
dan krijg je gewoon de pieeeep piep piep code naar je hoofd.

Behalve bij de ASUS deluxe met die meegeleverde zwoele juf..

[ Voor 12% gewijzigd door superduper op 02-06-2004 08:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hem al naar de winkel gebracht en krijg hem vandaag of morgen terug als het goed is. De medewerker van de computerzaak wist vrijwel zeker dat ergens op het moederbord kortsluiting werd gemaakt. Dit omdat zodra ik de agp kaart eruit deed de pc opstarte. Maar dat het nooit alleen aan het agp slot kan liggen.

maar ik post wel ff wat de computerzaak zei als ik hem opgehaald heb.

Verwijderd

Topicstarter
het was dus gewoon een fout op het moederbord...iets maakte kortsluiting ofzo....iedereen bedankt voor zn reply's!!!!!!!!!!!!!!!
Pagina: 1