Toon posts:

Welke is betere cache?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ga een nieuwe processor kopen(eigelijk nieuwe pc) en de winkelier had mij aangerade om een "Intel Pentium 4 3.2 GHZ FSB800 512KB" tekopen.

Maar de prijs van "Intel Pentium 4 3.2 GHZ FSB800 1MB" is hetzelfde als hierbovenste.

Welke kan ik beter nemen? Ene heeft meer cache geheugen dan die andere?
Is het belangrijk om een processor te kopen met meer cache geheugen?

Wat zijn de nadelen als ik die met 1MB cache geheuegen zou gaan kopen?

Bij voorbaat dank,
matrix

Verwijderd

Als ze dezelfde prijs hebben, zou ik de 1Mb versie kopen. Die is marginaal sneller. Het heeft verder geen nadelen.

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-07 09:42
Die 1mb is de prescottversie, zelf werk ik met een 2,8 prescott en die komt wel een beetje heet (zeker in verglijking met de 512kb, de northwood dus).
Als je niet zal overklokken neem de 1mb, je hebt een beter performance + ondersteuning van SSE3 en beter hyper-threading...
Aan u de keus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verkijk je niet al teveel op de cache ;) Het gaat hier over de Northwood (512KB) vs Prescott (1MB) cores. Hierover zijn genoeg topics, artikelen en reviews geschreven :)

[search=northwood of prescott]
[google=northwood vs prescott]

Dit is nog altijd een ordinaire "Welke moet ik nemen?" vraag, waarbij je het verschil tussen de CPU's makkelijk met behulp van de FAQ van dit subforum had kunnen vinden. Er staat een CPU/chipset-overzicht-linkje in: http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-int-p4.html Ook staat onder "Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?" duidelijk beschreven hoe je een CPU moet uitzoeken B)

Dit topic is gesloten.