Internet delen met de buren.

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ola,

Morgen gaat bij mij alles eruit kwa UPC en wil ik internet delen met de buurman die tegenover mij woont. Ik zit zelf op 1 hoog en mijn buurman op de begange grond. Onderling (raam tot raam) is de afstand ongeveer 15-20 meter.

Mijn buurman heeft ADSL via zijn analoge telefoon lijn van planet internet en heeft nu een USB modem. Voor hem dacht ik dus om een WIRELESS ADSL MODEM te kopen. Dit omdat dan zijn computer niet constant aan hoeft te staan.

Nu heb ik zelf al een wireless router van E-tech (weet niet of die te brigden is).

Wat kan ik nu het beste aanschaffen en van wel merk (liefst niet te duur en 11mbit lijkt me voor internet meer dan genoeg)

Ook moet het een veilige verbinding zijn zodat niet de hele straat mee internet.

Zelf dacht ik het volgende:
Huis buurman:
ADSL----------->ADSL WIRELESS ROUTER (deze moet ik dus nog kopen)

Mijn huis:
WIRELESS ONTVANGER (Mijn e-tech wireless router die ik al heb)----------->alle computers (vast en draadloos in mijn huis)

Of lukt dit waarschijnlijk niet en moet ik meer aanschaffen:?
Huis buurman:
ADSL----------->ADSL WIRELESS ROUTER (deze moet ik dus nog kopen)

Mijn huis:
WIRELESS ROUTER (om te bridgen , deze moet ik dus ook nog kopen)----------->WIRELESS ONTVANGER (Mijn e-tech wireless router die ik al heb)----------->alle computers (vast en draadloos in mijn huis)

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik allemaal moet kopen en wat ongeveer de prijs is. Ook hoor ik het graag of er een andere manier is en of dit beide makkelijk te beveiligen is.
Jullie zijn toppers en alvast bedankt.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:35

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik ben bang dat je hier te horen zal krijgen dat het niet mag, zover als ik weet mag je bij elke ISP Internet niet delen met je buren. Kijk even in de FAQ van UPC voordat je dit doet.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Houdt er wel even rekening mee dat dit niet is toegestaan!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 15:39
Komt toch nooit iemand achter...
Tenzij ze getipt worden, en ze _zouden_ onderzoek gaan doen...

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
DIt mag niet zoals de andere al zeiden :'(

Kijk eens op www.chelloo.com O-)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Je moet een modem+router+wireless bij je buurman neerzetten,

router+wireless gaat niet werken.

Speedtouch 570 = adslmodem + router + ap, +- 140 euro denk ik.

Verder heb je een bridge nodig,

Alcatel SpeedTouch 170 Wireless Access Point kan ook als bridge functioneren (en repeater :P). kosten zijn +- 80 euro.

Hieraan hang je een simpele switch, 20 euro vanwaar je met cat 5 kabels naar je computer gaat. Dat is goedkoper dan weer in alle pcs een wireless nic. Dit kan ook wel, dan zet je de speedtouch 170 in als repeater, zodat je zeker weet dat je het gaat redden kwa bereik.

Verwijderd

Het is de Gebruiker niet toegestaan zijn account en / of andere uit de Overeenkomst voortvloeiende rechten aan derden over te dragen, tenzij Planet Internet hier uitdrukkelijke, schriftelijke toestemming voor heeft gegeven.
Planet zal het niet kunnen waarderen dat je met twee huishoudens gebruik maakt van één internetverbinding.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.