Toon posts:

emule verliest verbinding na half uur, Windows ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
E-mule verliest de verbinding na ongeveer een half uur.

Ik gebruik windows ME, xs4all-adsl-lite, een alcatel speedtouch USB modem, Abit KT7 moederbord, AMD Thunderbird 800 MHz.

Ik houd het spul schoon met een PGP firewall, AdAware, en McAfee.

Uploaden gaat prima, downloaden is mogelijk.

Ik heb al veel instellingen in emule geprobeerd, maar de verbinding valt weg na ong een half uur, en als ik het kad netwerk aanzet nog sneller. Ook met conservatieve instellingen in emule houd ik het probleem.

Nu is winMe niet ideaal :) maar volgens de FAQs moet het kunnen werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 20:52 ]

Verwijderd

Heb je al nieuwere drivers geprobeerd voor je Alcatel modem?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn inderdaad nieuwe drivers van KPN voor het modem (van USB 201 naar USB 301). Goed idee dus.

Maar helaas, het heeft niet geholpen. Ik denk echter dat het probleem niet bij de emule instellingen zit, maar ergens anders (Kazaa had ook al kuren namelijk).

Verwijderd

Hoeveel connecties sta je maximaal toe?
Zit er een router/firewall tussen?

Verwijderd

Topicstarter
concurrent downloads 1-5

connection limits : max connections 8

max new connections/5sec: 1

Ik gebruik een PGP firewall waarin ik een firewall rule voor emule.exe heb gemaakt. Up- en downloaden werkt. Ik heb geen router.

Soms heb ik een low ID, maar bij rebooten en opnieuw inloggen heb ik weer een high ID. Dat is wel vreemd, maar heeft er wellicht niets mee te maken.

Als de verbinding met de server wordt verbroken kan ik ook geen internet pagina meer opvragen, maar moet ik opnieuw rebooten.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op een ander forum dat wel meer mensen het probleem hebben dat ze na korte tijd alle verbindingen verliezen met emule. Het is dus niet per se een probleem van windows me. De enige oplossing die aangedragen werd is updaten van drivers.

Ik heb al de nieuwste driver van het alcatel modem geinstallerd.

Hoe nu verder?

Wellicht zit het probleem bij de via chipset, die schijnt standaard problemen te geven met usb.

Waarschijnlijk niet veel aan te doen. Ik heb al een idiote hoeveelheid tijd aan dit probleem besteed :) Bedankt voor de reacties.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 21:49 ]

Pagina: 1