Toon posts:

17 inch of 19 inch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al eerder een posting geplaatst waarbij ik jullie hulp vroeg bij mijn nieuwe systeem, het gaat nu alleen even om de monitor, ik heb in mijn budget ongeveer 800/900 piek voor een monitor. Ik koop hem sowieso bij de Norrod (ivm pcpricvéproject.
Kan ik dan beter gaan voor een "stoere" 17 inch zoals de IIyama S704HT 17 inch monitor
à 835 piek of "een wat mindere" 19 inch zoals deSamsung Syncmaster 950 p 19'' à 940 piek. Ik wil trouwens niet minderwaardig doen over de samsung want heb hem bezig gezien en als ik naar de specs kijk is het ook best een "geile monitor" 8-) Heeft iemand ervaringen met de ze monitoren of miscchien suggesties over een andere.

Verwijderd

Doe toch maar die stoere Iiyama daar heb je veeeeeeel meer aan!!!!! :7

Verwijderd

Topicstarter
kunn je mij misschien ook vertellen wat dan psies de voordelen zijn van zo'n Ilyama ( ik was er op zich al achter dat de meeste tweakers fan zijn van Ilyama >:) ) tegenover bijv. de samsung. want dat is dan toch wel weer een 19 inch.

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Kheb sinds twee weken een 19" en zeer tevreden over. Neem die 19" ( eventueel een ander merk.) vooral als je zelf het beeld prima vindt. Tis toch wel een behoorlijk verschil hoor 17" of 19" dus neem een 19"

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Je kan ook kiezen voor de Iiyama S900MT1. Die's goedkoper dan de Samsung waar jij het over hebt....
Ik heb hem gisteren gekocht.... mooi strak schermpje.... (niet plat, maar voor mij plat genoeg :))

Verwijderd

Ten 1e, de samsung 950P heeft geen trinitron/diamondtron beeldbuis, daarom zijn we ook zo fan van Iiyama >:)
Als je eenmaal het verschil hebt gezien wil je niet meer terug!!!, en daarnaast moet 19" verder van je af staan(voor ergonomie) en dan moet de resolutie weer omlaag omdat je het anders niet kunt zien en met spellen speel je toch snel in 1024x768 en dat lijkt nergens op op een 19" omdat hij gewoon te groot is, mooi beeld krijg je pas in 1152x864 en de meeste videokaarten (ook gf2) gaan niet zo snel in deze resoluties en hoger.
Daarom 17" omdat je die niet zo ver weg hoeft te zetten en toch lekker hoge resolutie kan hebben.
En het neemt niet zo belachelijk veel ruimte in :)

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Sandman, ik ben bang dat je nu alle tweakers met een 19" of 21" of meer beeldbuis tegen je krijgt. >:)

19" en ik wil nooit meer terug naar 17" :P

Verwijderd

Whaaaat??
de meeste spellen "gaan niet zo goed" in 1152*864??? Ik heb de "gewone" Geforce 2 GTS en die ramt overal doorheen op alle resoluties. NFS5 op 1600*1200*32bit is geen probleem, Quake 3 loopt op ongeveer 40 fps op 1600*1200*32 project IGI loop op 1280*1024*32 supersmooth en dat allemaal op mijn Iiyama 19" VMP 451 A902MT Dimaondtron. :9~ :9 KOPEN!!!!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Maar kijk, als je gebruik wilt maken van de FSB (Flexibel Steering Bay) dan heb je toch echt wel een 19 insj nodig Sandman....

Verwijderd

Je kan inderdaad beter voor de 17" IIyama gaan dan, je hebt gewoonweg beter beeld en daar gaat het om. Iiyama heeft gewoonweg bewezen goede monitoren te hebben en je wilt ook dat de monitor het na 1 of 2 jaar het nog perfect doet, dus ga voor die Iiyama.

Sandman---> Ik sluit me bij jouw verhaal aan!

Verwijderd

en trouwens die VMP 451 die ik nu heb is minder diep JA MINDER diep dan mijn "oude" 17" Dell monitor (overigens ook een aardige monitortje.

Verwijderd

Tuurlijk gaat een GF2 snel in die hoge resoluties tov andere kaarten op het moment, waarom denk je dat ik een GF2 heb in mijn systeem?
[argument ondersteun modus]
Maar het speelt meestal lekkerder op lagere resoluties, en die lagere zien er op 19" slechter uit als op 17", snappie :)
Dat bedoel ik dus.
[/argument ondersteun modus]

Maare ik heb zelf ook 19" hoor maar ik raad 17" aan totdat er in 1600x1200 even snel kan worden gespeeld als in 800x600 en 1024x768.

Verwijderd

Hey hallo.... Sandman heeft een Sony monitor!
Dat wil zeggen dat hij voor ZEER hoge beeld kwaliteit heeft gekozen! :)

Sony heeft het Trinitron systeem volledig ontworpen en Sony maakt zijn eigen Tubes.
Iiyama monitoren zijn mooi en goed, maar de echte perfectionist kiest zeker te weten voor SONY. Deze monitoren hebben gewoonweg een betere beeldkwaliteit maar zijn dan ook een stuk duurder.

Iiyama = :) (goed)
Sony = :9 (State of the Art)

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste bedankt voor de replys.
ten tweede, gaat dit topic denk ik een beetje de verkeerde kant op, ik heb namelijk niet de keuze tussen een gelijkwaardige 17 inch of 19 inch en al helemaal niet de mogelijkheid een stoere 19 inch zoals een Ilyama of een sony te kopen, jammer genoeg :'( als ik dan naar de replys kijk die echt antwoord geven op mijn vraag dan heb wat aan de eerste en tweede reply van sandman en die van richardc, als ik moet kiezen tussen een betere 17 inch en een relatief mindere 19 inch kan ik dus beter voor de eerste optie gaan. correct me if i'm wrong :)
oh ja, fde videokaart die er aan hangt wordt waarschijnlijk een asus v7700 geforce 2 dus die hoge resoluties bij spellen moeten wel lukken lijkt mij :9~

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ehm... nou wil ik niet lullig doen... maar eh... als je voor die samsung zou gaan, kan je net zo goed voor een vergelijkbare Iiyama gaan.... zoals ik al zei... de S900MT1 (19")van Iiyama is zelfs goedkoper dan die 19" van samsung waar jij over praat....
Samsung (ik meen fl 949,- bij Norrod)
Iiyama (fl 909,- bij Memo)
Die Iiyama is dus goedkoper, is lichter, heeft een net iets groter beeldscherm... is minder diep.................... get the picture?
Ik begrijp je verhaal van kiezen tussen een 'betere 17"'en een 'goedkopere 19"'.
Ik ben dus voor die 19" gegaan, en heb ik geen spijt van...... mooie monitor. Niet vlak, maar dat interesseert mij totaal geen hol. Verder strak beeld, goede kleuren....

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-08 16:23

ChUcKiE

Dus........

Ik zit du snu met precies hetzelfde probleem!

Als ik dan de Iiyama 705 bekijk, wil ik die zeker niet door die twee lijntjes.

keuze is dan:
Iiyama 704
Dure Belinea
Philips 107BI0XSD (wat het dan ook mag zijn), is die goed?
Iiyama 900
Of welk ander merk dan ook, maar tegen de 900,--

Waarbij me de 704 het mooiste lijkt, vanwege:
- dubbele ingang, sub5 en din
- niet die twee lijntjes
- zwaar hoge verversingsfrequentie
- Iiyama!

Heeft iemand andere iedeeen hierover :?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Als die Samsung volgens de specs (dpi) even scherp is als die Iyama, dan zou ik die Samsung nemen. Ik vind scherpte het belangrijkste van die hele specs, je ogen moet je sparen.

Verwijderd

19 inch zoals deSamsung Syncmaster 950 p 19'' à 940 piek

samsung levert erg goede monitoren!

de rest wat samsung produceerd is wat minder maar de monitoren zijn zo gek nog niet!

neem de samsung wanneer je hebt gezien hoe het beeld is. Ga even in een shop kijken!

ik vind zelf de monitoren met Sony trinitron het beste (beter dan diamondtron)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 21 december 2000 20:28 schreef RobiNET Online het volgende:
Als die Samsung volgens de specs (dpi) even scherp is als die Iyama, dan zou ik die Samsung nemen. Ik vind scherpte het belangrijkste van die hele specs, je ogen moet je sparen.
Wat is het nou.... is die samsung nou scherper of zijn ze even scherp???????

Verwijderd

Ik heb een Vison Master Pro 410.
Dat scherm geeft gewoon het mooiste beeld wat ik ooit heb gezien. 19" is ook leuk maar ik liever een (hele) goede 17" als een brakke 19".
Plus de 410 heeft als voordeel dat je er 2 pc's aan kan sluiten. (subd + BNC)

Ik speel bijna alle spellen in 1600x1200 32Bit en mijn desktop staat op 1152x864 met een zwaar hoge refresh rate.

IIyama is the KING

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-08 20:00
Om mijn steentje bij te dragen aan jouw vraag. Mijn mening is dat een monitor een persoonlijk ding is. Hiermee wil ik zeggen dat wat de een lekker vindt werken de ander kompleet niets vindt.

Ik zou naar die winkel of een andere zaak waar ze de modellen hebben waar je uit kan kiezen. En dan eens gaat kijken wat je lekker vindt werken dus met resoluties, refreshrates, enz.

Dit zou ik zeker doen als je een platte beeldbuis monitor wilt hebben. Aan gezien diamondtron/triniton (Iiyama maakt van deze buizen gebruik) beeldbuizen twee lijntjes over het beeldscherm heeft lopen kan dit voor sommige mensen een reden zijn om een andere monitor te kiezen.

Samenvattend: Gebruik het advies om een selectie te maken, maar ga zelf kijken wat je lekker vindt werken, aangezien JIJ de gene bent die er zoveel jaar mee moet werken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Doe jezelf een plezier en koop een 19" monitor. Zorg wel dat je er een hebt die 1280x1024 op minstens 85Hz kan (en bij voorkeur 1600x1200 ook) anders koop je een kat in de zak...

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Oke, doe ik ook even een duid in het zakkie ;-))

Ik heb zelf een top-of-the bill 21" scherm (ViewSonic P815:))
En ik moet zeggen...hij is te klein om fatsoenlijk 1600X1200 te kunnen draaien.
En voor 1280X1024 is een 19" ook groot zat volgens mij...

Het ligt er dus een beetje aan wat je wilt gaan doen.
Word, Excel, verkenner, programmeren etc. etc. dan werkt 1280X1024 echt super perfecto.
Dus zou ik altijd een 19" nemen omdat deze resolutie absoluut niet goed zichtbaar is op een 17"

Maarja, speel je alleen maar spelletjes en zit je een beetje op internet rond te neuzen, nou dan is 1024X768 wel voldoende, dus een 17".

Ook al kan je een 17" soms wel 1600X1280 aan bijvoorbeeld, heb jij haviksogen :)
Mijn richtlijn is
14" en 15" 800X600
17" 1024X768
19" 1280X1024
21" 1600X1200 (al vind ik het wel klein worden)

Hou er wel rekening mee dat een monitor jaren meegaat.
Zelf zou ik wel geld bij die 1000 gulden leggen om een fijne/goede 19" te kopen.

Veel success verder

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
heb een Iiyama 404 en das echt fijn dingetje, ik vind trinitron eigenlijk beetje "hol" lijken.
Das misschien ook gewenning, maar als ik mijn iiyama met een trinitron Dell, Eizo of NEC 17" vergelijk vind ik:

1. Mijn beeld strakker
2. Mijn iiyama kan hogere refresh rates aan (100hz op 1024x768 is toch wel erg :P
3. Ik blijf toch die triniton lijntjes erg irri vinden.
4. Trinitron is wat zwaarder dan normaal.

Toch blijf ik de iiyama 450 een :9~ monitor vinden :) Maar ja die is beetje duur (1300 pieken)
Ik zou toch voor de iiyama gaan of in de winkel de verschillende modelletjes op jouw apparatuur (of gelijkwaardig) testen.
Ik bedoel: als de een op een G400 is aangesloten en de ander op een GF2mx is de vergelijking natuurlijk beetje zoek :7

* actieman hoorde ook iets van dat de tubes van iiyama bij samsung vandaan kwamen :?

[edit]
da is iig wel zo bij lcd schermpjes.

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
wfvn je hebt inderdaad een goede optie voorgedragen met die S900MT1 (19")van Iiyama. Het probleem is alleen dat ik ivm. dat pc-priveproject mijn monitor bij de norrod moet kopen en die Ilyama verkoopt de norrod dus niet :'(
Wat betreft de andere replys, maakt me keuze nog niet echt makkelijker ik neig tog wel een beetje naar de Ilyama 17 inch. Ik ga na de kerst eerst nog maar eens goed de 2 monitoren bekijken bij de Norrod. De monitor is voornamelijk bedoelt om spellen te spelen en te internetten en ook een beetje voor mijn studie.
Pagina: 1