Toon posts:

Booten wil soms niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al het probleem sinds ik de computer gekocht heb, dat hij soms niet door de bootsequence heen komt..

Voordat hij dus zeg maar ook maar met windows xp in aanraking komt, wil hij weleens vastlopen en dan moet je een uurtje wachten en dan stopt hij ff in de boot en zegt: system was unable to boot several times before.

En dan moet je naar het bios om paar dingen te veranderen, maar dan ga ik er gewoon uit en dan pakt hij de boot telkens wel, totdat hij er op een keer weer zoals hierboven geen zin in heeft?

Waar kan dit aan liggen aan de bios, ofzo? anders weet ik het ook niet

Met windows heeft het dus niks te maken, volgens mij.

Wie weet hier raad mee? ;)

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgelezen? Ik denk dat het iets met je BIOS batterij heeft te maken.

Verwijderd

Verander je vaker iets aan je configuratie, anders denk ik inderdaad ook aan de CMOS battery

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Je denkt zelf dat het niks met Windows te maken heeft en toch plaats je het topic in WOS... Beetje dubieuze beslissing dan..

Maar als je nog garantie op je pc hebt, dan zou ik er gewoon mee terug gaan en door de winkel laten nakijken.
En ja, het zou door de bios kunnen komen. Maar als je deze zelf gaat flashen en het gaat fout ben je je garantie kwijt, dus ga gewoon terug met die pc als je nog garantie hebt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me inderdaad meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen - ik ga je topic dan ook eventjes verplaatsen :)

Begin even met de FAQ te lezen van Processors, Mobo's & Geheugen en o.a. de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te lezen :)

Windows Operating Systems >> Processors, Mobo's & Geheugen