Toon posts:

ati 9800se met abit kr7a-raid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds vorige week een ati 9800se aiw in mijn bezit. Heel leuk, maar wanneer ik deze kaart installeer in mijn computer en vervolgens opstart krijg ik al bij het windows opstartscherm iets te zien waarvan ik denk dat het niet goed is. Helaas kan ik jullie dat niet laten zien omdat ik momenteel niet in bezit ben van een digitale camera. Ook wanneer dan windows volledig is opgestart zijn er grafische problemen te vinden op het scherm.

Wanneer ik dan dxdiag uitvoer (directx) en vervolgens de direct 3d versnelling ga testen dan gaat dat nog goed bij de 7 serie. Bij hogere versie's die dxdiag (directx 9.0b) test zie ik maar 2 á 3 vlakken van de kubbus. Daarbij komt bij alle 3d-testen dat ik een aantal kolommen zie met een stuk of 15 blauwe streepjes naast elkaar in 10 rijen.

Nu heb ik al gezocht op internet wat het eventuele probleem kon zijn met mijn videokaart i.c.m. mijn moederbord. Dit heb ik al gedaan:
- update van moederbord naar versie cx!
- videobios uitgeschakeld
- aperture file size naar 128 mb gebracht
- smartgart verwijderd en agp-drivers van het moederbord geinstalleerd

Ben zelf bang dat de combinatie niet gaat! Dus denk dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen. Wanneer dat het geval is wil ik eigenlijk een moederbord die mijn huidige amd 1800+ socket A ondersteund.

Alvast bedankt

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

Zenix

BOE!

Heb je fastwrite uit in je bios ?

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

In de laatste BIOS update van Abit staat er een puntje in over een ATI wat niet lekker wil opstarten, heb je wel de allerlaatste bios versie erop?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb fast-write uit staan en ja ik heb de laatste versie van de bios! Ik heb zelfs windows opnieuw geinstalleerd! Maar niets helpt!

Hier een link met de screenshots van direct3d-testen en nvidia-logo in ut2004.

http://home.planet.nl/~monni049/

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 22:57 . Reden: toevoegen informatie ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 19:30:
Ja, ik heb fast-write uit staan en ja ik heb de laatste versie van de bios! Ik heb zelfs windows opnieuw geinstalleerd! Maar niets helpt!

Hier een link met de screenshots van direct3d-testen en nvidia-logo in ut2004.

Al in een andere pc geprobeerd?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ATi Radeon 9800 vereist een AGP3.0 slot. Abit KR7A is AGP2.0.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

silentsnow schreef op 01 juni 2004 @ 08:15:
Dat is waar, dan zou je toch een ander moederbord moeten nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is dan een stukje minder! Maar goed, ik wil dan eigenlijk wel nog mijn "oude" 1800+ proc gebruiken. Wat is dan een goed moederbord voor mij?
- Lan en geluidskaart mogen er van mij part op zitten.

Volgens mij is een nforce moederbord wel een goed alternatief of niet?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 12:48:
Ok dat is dan een stukje minder! Maar goed, ik wil dan eigenlijk wel nog mijn "oude" 1800+ proc gebruiken. Wat is dan een goed moederbord voor mij?
- Lan en geluidskaart mogen er van mij part op zitten.

Volgens mij is een nforce moederbord wel een goed alternatief of niet?
nforce2 bordje is zeker een goed alternatief.
ASUS A7n8..... serie doet z'n werk prima. (welke je precies moet nemen hangt natuurlijk van de wensen af, onboard geluid, op termijn SATA gebruiken, NIC..)

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat nforce bordje is zeker leuk, alleen heb ik nu 768 MB aan geheugen (1x256 en 1x 512). Dat gaat dus niet op dit bordje of wel? Het is toch dual channel, er deze combinatie zal wel niet lukken.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:04

Zenix

BOE!

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 13:38:
ja, dat nforce bordje is zeker leuk, alleen heb ik nu 768 MB aan geheugen (1x256 en 1x 512). Dat gaat dus niet op dit bordje of wel? Het is toch dual channel, er deze combinatie zal wel niet lukken.
Dat gaat wel lukken zolang het maar DDR is maar dan kan het alleen niet in dual channel draaien maar wel in single channel. En dus kan je het beste een Asus A7N8X-X ofzo nemen want daar zit toch geen dual channel in. En daardoor is het ook de goedkoopste nforce 2 chipset ;) Je kan wel een beter asus moederbord nemen denk aan de Asus A7N8X-E Deluxe als je al die dingen onboard wil hebben. Maar dan nog moet je in single channel blijven draaien. En dat kan dus ook gewoon op een dual channel bord. Dus de conclusie is dual channel bord of singel channel bord maakt niks uit ze draaien met jouw geheugen allebei single channel

Suc6! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Zenix op 01-06-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hee dat is goed nieuws, ik wist niet dat je single channel kon draaien op den dual channel moederbord! Nogmaals bedankt!!! :)

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:15

Appie

F1RST Racing

silentsnow schreef op 01 juni 2004 @ 08:15:
Dit klopt niet, KR7A heeft AGP 3.0:

AGP 4X
AGP 3.0 4X/2X (1.5V/3.3V) spec support high performance graphic process purpose and at a peak bandwidth of 2.1 GB/s.

Ken bovendien mensen die er probleemloos een 9800pro op hebben draaien.

Bron: http://www2.abit.com.tw/p...NAME=KR7A&fMTYPE=Socket+A

Ontopic: Gezien de problemen, lijkt het erop dat je videokaart iets te warm wordt: kijk of je wat terug kan klokken en of het probleem dan ook nog is, of plaats een extra fan. Evt. kun je ook de videokaart terugbrengen wanneer je deze problemen behoudt.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Appie_Pils schreef op 01 juni 2004 @ 14:27:
[...]
AGP 4X
AGP 3.0 4X/2X (1.5V/3.3V) spec support high performance graphic process purpose and at a peak bandwidth of 2.1 GB/s.
Das een fout op de website. Ik zal het doorgeven.

AGP3.0 zou immers betekenen dat het moederbord AGP 8X aan boord heeft. De Via KT266A is daar veel te oud voor.

Overigens staat het in de manual wel goed: ftp://ftp.abit.com.tw/pub...e//KR7A-RAID_Eng_V103.pdf

En op de USA site staat het ook goed: http://www.abit-usa.com/p...php?categories=1&model=87

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, denk niet dat het aan de temperatuur kan liggen, want dan zou de kaart de kuren alleen vertonen wanneer de computer lange tijd aan staat. Echter bij het opstarten is het probleem al zichtbaar. Daarnaast heb ik in de zijwand een 12cm grote fan geplaatst. Dus temperatuur kan het niet echt aan liggen lijkt me zo.

Verwijderd

Hmm dus dit zou bijna betekenen dat de 9800 nooit kan werken op
een KR7A ??

Ergens geloof ik dit niet zo goed.
Ik ga dit eens uitzoeken want ik wou mijn 8500 nog wel
eens replacen met een AIW 9800 (SE).
Maar goed dat ik dat dan nog niet gedaan heb.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:57:
Hmm dus dit zou bijna betekenen dat de 9800 nooit kan werken op
een KR7A ??
Normaal gesproken kan je gewoon een AGP3.0 videokaart in een AGP2.0 slot stoppen, omdat de techniek backwards compatible is. Helaas zijn er vrij vaak problemen met oudere AGP2.0 moederborden in combinatie met de Radeon 9800 serie.

De ATi Radeon 9800 support geen 3.3V (bron), maar sommige andere merken wel. Geloof dat Sapphire er eentje maakt die wel gewoon werkt, omdat die wel de 3.3V ondersteund.

[ Voor 22% gewijzigd door silentsnow op 01-06-2004 20:55 ]

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat kan misschien verklaren waarom mijn nieuwe videokaart het niet goed doet op mijn "oude" moederbord. Deze ondersteund namelijk 3,3 volt voor agp 2x en 1,5 volt voor agp 4x. Of moet de ati 9800se 1,5 volt nou wel weer ondersteunen?

In ieder geval heb ik het Asus moederbord A7n8 de luxe besteld en deze zal in de komende dagen wel binnenkomen. Jammer van mijn oude, maar ja dan heb ik ook eindelijk firewire voor mijn toekomstige digitale videocamera.

• kaspur
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kaspur

#1 typo matser /o/

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 23:38:
...
In ieder geval heb ik het Asus moederbord A7n8 de luxe besteld en deze zal in de komende dagen wel binnenkomen. Jammer van mijn oude, maar ja dan heb ik ook eindelijk firewire voor mijn toekomstige digitale videocamera.
Als je het bordje heb ontvangen ben ik zeer benieuwd naar de uitkomst =) Ik heb nml ook de kr7a-r en ondanks dat m'n 9800pro "goed" werkt (geen glitches etc) ben ik niet echt tevreden over de prestaties (slechte fps).

ik zag twee beren fout parkeren....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nieuwe moederbord binnen hoor, maar zoals ik al een beetje had verwacht ligt het niet aan het moederbord. Jammer, maar ik heb nog steeds dezelfde problemen of erger zelfs. Krijg nu regelmatig de foutmelding dat VPU recover een probleem heeft gevonden en dat de grafische versnelling is uitgeschakeld voor meer stabiliteit. Het werkt dus voor geen ene meter! Verder wel een mooi moederbord, maar dat maakt me niet erg blijer om!

Iemand nog suggesties?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik zou de kaart maar eens terugsturen als ik jou was.
Lijkt toch op defect geheugen op de kaart. Draai hier met een 9800SE AIW op Pro speeds, en alle 8 de pipelines open, zonder problemen.
De eerste 9800SE die ik had vertoonde soortgelijke kuren als de jouwe.

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn trouwens een stel screenshots:
2x van Direct3D
1x van Ut2004

Bekijk ze maar eens, misschien dat je meteen weet wat het probleem is! Misschien is de kaart wel degelijk kapot!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de videokaart maar terug gebracht naar de winkel. Deze gaan ze maandag onderzoeken en dan krijg ik te horen of het aan de videokaart ligt of aan de combinatie van componenten in mijn computer. Echter dit laatste lijkt me nogal onwaarschijnlijk omdat ik nu het asus moederbord heb met alles onboard. Dus geen geluidskaart / netwerkkaart die kan storen. Dan moeten het de harde schijven zijn of de dvd-brander / dvd-player. Als je het mij zou vragen zou ik zeggen dat het daar niet aan kan liggen. Maar goed ik wacht het oordeel van de experts af!

Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Misschien moet ik nu wel een nieuw topic beginnen, want ik heb nu geen abit kr7a-raid meer maar de asus a7n8x-E. Echter de problemen zijn er nog wel degelijk! Ik weet het zo langzamer hand niet meer hoor. Nu is het al zo erg dat de pc al blijft hangen bij het asus (bios) opstart-scherm.

Dit zijn de gegevens van mij voeding:
+5V & 3.3V combined load 190W
total output is 350W max

Als je het mij zou vragen dan zou ik zeggen dat de voeding 350W is.

Inmiddels is dit namelijk al mijn 3e 9800se kaart en de 3e kaart die het wederom niet goed doet!

Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Edit:]
Na opnieuw de oude kaart erin te hebben gedaan en fastwrite op disable zetten werkte alles goed.
Eindelijk lukt het dan, eerst 1 kapotte kaart en nu dan een goed werkende kaart.

Gelukkig
Bedankt allemaal voor de reacties

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 21:00 ]

Pagina: 1