[OC] Overclock problemen

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Aangezien mijn vorige topic vandaag op slot ging [Cpu] Gelockt? open ik maar een nieuwe omdat het inmiddels een ander probleem is geworden.

Mijn systeem:
-Unlockte Amd2400+
-Msi k7n2 delta-ilsr (laatste bios)
-Overig spul dat niet belangrijk is.

Probleem:
Ik kan geen multiplier instellen, nadere uitleg:
Als ik in de bios de multiplier op 13 zet (13 is max) & de instellingen in de bios save doet mijn pc niks meer. Dan haal ik de stroom er een aantal seconden af en zet mijn pc weer aan, en hij doet het weer. Ga ik naar de bios en zie ik dat de multiplier wel op 13 is blijven staan, ook het aantal mhz'en is hetzelfde als standaard (15x133=2000mhz). Dus ik uit de bios zonder te saven, pc doet weer niks. Weer de stroom eraf etc, dit keer laat ik mijn pc gewoon booten. Kom ik bij het moment dat Windows (XP) moet gaan laden zegt ie: "Fout in een dll bestand van de kernel, neem contact op met uw bla bla bla"

Oplossing?
Weet iemand hier een oplossing voor? Heeft iemand overklock ervaringen met de Msi K7n2 series? Is het gewoon een fout in de bios, zodat ik Msi ff moet mailen over een fout?

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

alle FAQ's al doorzocht....
al gegoogled??

Verwijderd

ik heb gehoord dat AMD niet echt snel over de multiplyer 12,5 heen wil... + zijn de cpu's van tegenwoordig niet gelocked? dat zou t ook nog kunnen zijn ;)
edit:
mmm, niet goed gelezen duz :X
maar ik zou toch echt zeggen dat dat het probleem zou zijn B)
maar doe je het wel goed met de Vcore? (op eigen risico)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:52 ]

• Westereen
@peddro:
Alle FAQ's na gezocht, Ge-googled,
1 topic in de search gevonden dat hetzelfde probleem heeft: Mobo 'lockt' XP 2400+ Multiplier

@paling15
Ik heb ook gelezen dat ie boven de 13 moet zijn, er zijn mensen die zeggen dat ze hun 2400+ wel op een multiplier van 10 kunnen zetten.
En mijn cpu is niet ge-locked, lees dat andere topic maar us. ([Cpu] Gelockt?

[ Voor 12% gewijzigd door Westereen op 31-05-2004 17:53 ]

Verwijderd

ik wou weer editten maarjah, dan wordt t wel erg veel :P
kan het niet gewoon aan het moederbord liggen? MSI is toch slecht in OCen? of heb ik dat fout :?

• Westereen
@palin15:
Anderen hebben geen OC problemen met de borden van MSI allen waar zou het aan liggen bij dit bord?

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Westereen schreef op 31 mei 2004 @ 16:58:
Foto'tje van me moederbord:
[afbeelding]
Close-up waar de jumper's staan:
[afbeelding]
De linkse jumper op de foto is jumper j10 en de rechtse jumper op de foto is jumper j11.
Uit het boekje van het moederbord:

J10
als die op de rechtse 2 pinnen van de J10 staan, dan staat ie op "User mode (default) 133mhz" Als J10 op de links 2 pinnen staat, dan staat ie op "Safe mode 100mhz"
J11 heeft de volgende 2 opties: "Open 100mhz" & "Short 133/166mhz"

Op het moment:
Op het moment zit er geen enkele jumper op.
Heb je nou niks op die J11??
Daar moet iig een jumper op.

• Westereen
VinnieWeiss schreef op 31 mei 2004 @ 18:10:
[...]

Heb je nou niks op die J11??
Daar moet iig een jumper op.
Nope zit niks op, het werkt ook wel zonder die jumper.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
En die J10, zoals ik het lees moet er een jumper op J11 wil je op een FSB van 133 mhz goed kunnen draaien.

• Westereen
@VinnieWeiss:
op beide jumper's zit niks.
Het werkt zonder de jumpers ook gewoon normaal, fsb overclocken is geen probleem.

• Westereen
Zonet ff alle mogelijk combinaties van jumper's geprobeerd maar het heeft geen effect.

Verwijderd

het moet aan je mobo liggen , want ik heb ook un 2400+ en die gaat zonder problemen naar een multi van 16 (op een asus A7nx-x)

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 20:03:
het moet aan je mobo liggen , want ik heb ook un 2400+ en die gaat zonder problemen naar een multi van 16 (op een asus A7nx-x)
Sorry voor het kleine schopje.

Zou best wel eens kunnen, want ik draai op een K7N2 Delta-L (Het kleine broertje van de ILSR) En als ik daar met mijn 2600+ (die als het goed is unlockt is) de Multiplier op 13 zet ipv 12,5, opnieuw opstart (duh!) gaat ie naar een MP van 5. Niet echt gezellig, een AMD met 800 MHz ofzo.

• Westereen
*KICK*
Iemand nog een idee?

• Westereen
*KICK*
Weet iemand hoe het staat met de msi klantenservice (msi-info@msi-computers.nl) w8 al dagen op antwoord van de mail.

Verwijderd

msi is slecht met overclocken hoorde ik, ditzelfde hoorde ik over de 2400+ ;)
mss eens een 2500+ proberen want die willen graag geclockt worden ;)
Pagina: 1