NTLDR Not found...

Pagina: 1
Acties:

• carefish
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-03 09:59
Ik heb de support van Microsoft al gevolgd, maar ik krijg dit bericht:
code:
1
 c:- path not found

En ik heb in BIOS na gekeken of mijn HD op Master stond, en dat stond ie, verder, ik wou mijn HD eens formatten, mede dankzij msblast, en fout meldingen van: De gegevens van zijn niet goed opgeslagen, dus moet op 100 knopjes drukken voordat ik verder kon, maar tegen die tijd ging msblast mijn pc rebooten, dus heel erg verder kwam ik niet...

Mijn probleem, ik zit hier nu op mijn moeders PC, en typ ik dit..

Specs:
AMD 2500+
A7N8X-Deluxe
512 MB Ram (DaneElec, ofziets, DDR400)
ATi 9600XT Sapphire 128 MB Ram
80 GB Harde Schijf
DVD Speler 4x van AOpen
CD-RW 52x32x52 (oid) van AOpen

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen want ik word wanhopig hiervan, ik heb alle jumpers net nog nagekeken e.d, Bij voorbaat dank

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

We zitten hier met XP zo te zien, dus, XP cd erin -> Herstelconsole en je bootsector opnieuw schrijven met fixboot :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Met cd booten.
Vanuit de win\i386 het bestand naar je root kopieeren.
Zou het volgens mij moeten doen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1) - dat was geen blaster (die is immers zo goed als niet meer actief) maar eerder een Sasser-achtige kloon.
2) - er zijn een aantal andere kwalijke gasten actief die een destructieve payload hebben (irc wormpjes bijvoorbeeld).

Hang als eerste die schijf eens in een andere bak uiteraard mét uptodate scanner actief en kijk dan of je schijf uberhaupt nog wel benaderbaar is.

Zo ja, backup maken, partities van schijf verwijderen en schoon beginnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 21:22
Je moet je IDE kabels omdraaien, Dat werkte ook bij mijn PC.
Hij kon bepaalde bestanden na het instalatie niet vinden. Toen heb ik de HD IDE kabel omgewisseld met die van de CD-Rom spelers. Toen deed alles het goed verder.

(dit werkt natuurlijk niet met sATA)

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 31 mei 2004 @ 17:20:
1) - dat was geen blaster (die is immers zo goed als niet meer actief) maar eerder een Sasser-achtige kloon.
Zowel Blaster als Sasser zijn actief zolang er nog onbeschermde pc's zijn.
2) - er zijn een aantal andere kwalijke gasten actief die een destructieve payload hebben (irc wormpjes bijvoorbeeld).
Zover komt TS nog niets eens, hiervoor is een werkende XP nodig ;)

@TS: Als je XP installeert doe je dat met je pc afgesloten van internet, Zorg, dat je de nodige patches bij de hand op cd hebt en patch je pc vóór je hem weer aan het net hangt.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 21:01

slaay

Natuurbeleven.com

Wat je ook kunt doen is tijdens installatie zo snel mogelijk kiezen voor de firewall van XP, dit houd redelijk veel buiten de deur qua wormen en dergelijke!

Daarna updaten, rebooten en je kunt weer "veilig" surfen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

-Schone install
ik heb exact dezelfde error gehad,
al mijn mp3's kwijt :'(
ik ben er nog steeds niet overheen.

offtopic:
ik had mijn schijven in raid 0 staan, ik had zo snel niet een andere pc bij de hand die dezelfde onboard controller had, ik heb wel een soort 'herstel install' gedaan(waarbij bestaande gegevens op de schijf bleven staan) maar het duurde niet lang tot dat hij weer dezelfde error gaf bij het opstarten

[ Voor 64% gewijzigd door Koekje op 31-05-2004 18:08 . Reden: lol ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bonzaibuddy schreef op 31 mei 2004 @ 17:47:
-schone install , ik heb exact dezelfde error gehad,
al mijn mp3's kwijt :'(
ik ben er nog steeds niet overheen.
offtopic:
je had die schijf toch in een andere pc kunnen hangen om je mp3s te redden jij wint ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 31-05-2004 17:59 ]

Verwijderd

De magie van partities :p. Ik heb er zelf 6 waarvan maar 1 voor windows.

• carefish
CD wil niet booten, was ik vergeten er bij te zeggen... ;( En mijn HD is ook ontoegangelijk in andere PC... ;(
Neodelec schreef op 31 mei 2004 @ 17:24:
Je moet je IDE kabels omdraaien, Dat werkte ook bij mijn PC.
Hij kon bepaalde bestanden na het instalatie niet vinden. Toen heb ik de HD IDE kabel omgewisseld met die van de CD-Rom spelers. Toen deed alles het goed verder.

(dit werkt natuurlijk niet met sATA)
Ik weet niet of het van belang is, maar ik heb dus niet aan die IDE kabels gekloot, en of cd-rom/dvd-rom IDE kabels verwisseld, ik ga nu eten, dus ik doe het na het eten...

edit:

Niemand die mij kan helpen?

[ Voor 76% gewijzigd door carefish op 31-05-2004 20:47 ]

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

als je van je cd wil booten moet je dat in je bios instellen, dat wist je waarschijnlijk al,
bij mij heeft alleen een schone installatie geholpen.
de schijf formatteren, en een schone install ik bied je weinig hoop op een andere oplossing, formatteren kan je doen met een programma zoals killdisk.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• carefish
KillDisk? Dat ga ik eens uit proberen.
Owja, voor ik het vergeet: CD-Rom IDE's werkten ook niet... ;(

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
SiLaTroN schreef op 01 juni 2004 @ 19:28:
KillDisk? Dat ga ik eens uit proberen.
Owja, voor ik het vergeet: CD-Rom IDE's werkten ook niet... ;(
Ligt het dan niet ergens aan jouw IDE-controller :+ ?

301SQN

Pagina: 1