Toon posts:

Hulp gezocht met kiezen laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het staat hier al vol met dit soort topics en ik wou er eigenlijk geen nieuwe openen, maar ik kom er zelf niet uit.

Ik heb momenteel een Sky laptop van Dixons met een XP2500+ processor en ATI M9 videokaart. Ik heb deze nu 6 maanden. Het is wel een prima laptop, maar aangezien het nu mijn enige computer is, doe ik er alles op, dus ook gamen, etc. Het gevolg is dat ik de 4200 RPM harde schijf en de M9 nu toch als bottlenecks ervaar. Ook het feit dat het ding maar 2 USB 2.0 aansluitingen heeft en ik er externe harde schijven aan heb hangen etc. is een reden dat ik een nieuwe laptop zoek met meer USB aansluitingen.

Ik zit te kijken naar de Acer Aspire 1511LMi. Hij voldoet op 2 punten na aan al mijn eisen:

- Het beeldscherm is maar 1024 x 768, ik wil nu een laptop kopen dat een tijdje mee zou gaan, dus ik zou liever een hogere resolutie hebben.
- Er zit wederom maar een 4200 RPM harde schijf in, dus dan zit ik weer met een bottleneck, tenzij ik zelf de schijf vervang (=$$$).

Heeft Acer misschien een model dat ongeveer hetzelfde is, maar met een iets beter beeldscherm?

Mijn eisen zijn verder:

- 512 MB ram (liefst 1 module, zodat ik er later nog een tweede kan bijprikken).
- Radeon 9600, 9700 of Geforce 5700 (kan hij Halflife 2 dadelijk aan :) )
- Processor minimaal 2.8 GHZ (of 2800+). Ik heb altijd al een voorkeur gehad voor Athlon, maar misschien dat met hyperthreading P4 er nu beter vanaf komt in laptops dan Athlons.
- 5400 RPM harde schijf, lieft nog 7200 RPM, minimaal 40 GIG.
- Windows moet er niet noodzakelijk bijzitten en als het erbij zit, liefst op CD i.p.v. een recovery partitie.
- Degelijke constructie, ik ben zeevarende en aan boord van een schip trilt het een beetje, moet hij goed tegen kunnen.
- Goed leverbaar (ik moet binnen 2,5 weken weer gaan varen voor 4 maanden. Ik zou dus graag hebben dat hij binnen enkele dagen leverbaar is).
- Gigabit ethernet zou een pre zijn, maar moet niet. Wireless is ook niet nodig, maar mag natuurlijk wel.

Gewicht is niet echt belangrijk, ik sleur het ding aan boord en daar blijft hij meestal op mijn bureau staan. Batterij leven is ook van minder belang, hij hangt constant aan het stopcontact.

Budget: Ik zou het graag onder de 1500 EURO houden, maar meer mag ook als het echt moet.

Elk advies wordt op prijs gesteld _/-\o_

P.S. Sorry als dit ergens anders moet staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:01 ]

Verwijderd

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2331

de asus a2500

je kunt kiezen uit een athlon 2600, 2800 en 3000
ook kun je kiezen uit 1 x 512mb geheugen
de harde schijf kun je ook kiezen (60 gb 7200 zou ik doen)
er zit ook een ati m10 in (radeon 9600)

het enige minpunt voor jou is het xga scherm van 1024x768

edit:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2316 dit is een pentium versie maar dan wel met een sxga scherm!!!

edit2:
deze heeft 5 usb poorten

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 21:16 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb zelf erg goede ervaringen met de Alpha 2000 van Computerland.
15,4" Breedbeeld (WXGA 1280x800) scherm, 512MB DDR, P4 3,0GHz 800FSB, 60GB 5400rpm HDD, 128MB Ati M10 (Radeon 9600), DVD Burner.
Kost op dit moment 1449 euro excl. Windows. Erg gave notebook, heb er al een paar keer op zitten gamen, FarCry en UT2K4 draaien als een speer, en een DVDtje afspelen is ook wel erg prettig op dat breedbeeld scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Hoeft trouwens van mij geen DVD-brander in te zitten, ik gebruik een externe...

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 16:41
Als je een nieuwe laptop gaat kopen zorg dan dat de processor nu een Centrino of een AMD64 bit is, want een celeron is gewoon weg te simpel en niet krachtig genoeg voor games etc. , ook een PIV raad ik af, want dat soort dingen horen niet in een laptop, produceren veels teveel hitte en zuigen je batterij in no time leeg. Het voordeel van de Centrino is dat ie wat zuiniger is met de batterij duur dan die AMD64 , maar als het op gamen aankomt maakt het weinig verschil meer uit. Met de AMD64 heb je gewoon een heel erg snelle processor die op de toekomst is voorbereid door zijn 64-bit mogelijkheden. Ondertussen is de ATI M11 ook alweer uit, oftewel de Radeon9700 verkrijgbaar in zowel 64 als 128 MB geheugen, dus zou dan niet meer voor de 9600 variant kiezen, want je wil toch wel het beste als je na 6 maanden al weer wil upgraden en wat je ook doet kies voor een ATI grafische-kaart met laptops, want deze zijn gewoon weg echt zuiniger met je batterij en zijn veel beter qua performance. Als ik jouw was zou ik trouwens nog effe wachten totdat er nog wat betere configuraties uit komen dan de 1511LMI. Ik zit zelf ook te wachten tot er een übersysteem opdaagt voor een redelijke prijs. Ik hoop dat Acer ofzo deze vakantie nog op komt zetten met een iets als dit: Mobile AMD64 Athlon 3200+ ; Ati M11 128 MB ; 1024 MB DDR-ram, 60GB 7200 rpm HD en een beetje redelijk beeldscherm en natuurlijk dingen als een DVD+/-brander en 54MB wifi etc........

[ Voor 3% gewijzigd door greenlizzard op 31-05-2004 23:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar is net het probleem, ik kan niet echt wachten, moet binnen een kleine 3 weken weer gaan varen voor 4 maanden, en als je 4 maanden aan boord zit wil je toch ook wel eens een spelletje kunnen spelen, etc.

Misschien moet ik maar wachten tot ik terug ben, hebben ze de uitwisselbare grafische kaarten er ook weer inzitten, maar ik verwacht dat deze vooral in het begin meer problemen gaan opleveren dan ze waar zijn. Ik zou daar toch sowiesso liever mee wachten tot ze het over een universele standaard eens zijn, al dat gebikker tussen ATI en NVIDIA.

Ik kan nu niet zo direct iets vinden waarvan ik zeg 'dat wordt 'em'. In mijn ervaring is het dan meestal gewoon beter om het te laten liggen, anders krijg ik er straks weer spijt van :(

Moet ik maar wachten tot oktober om HL2 te spelen, jammer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 23:38 ]

Pagina: 1