Ik heb een Celeron 466 op een BE6-II, sinds een week stabiel op 525MHz. Ik gebruik een Coolermaster DP5-6H51 (zie t.net cooler test) en deze werkt perfect! Zeer binnenkort ga ik naar de 600MHz.
Verwijderd
ik heb een celly 533, be6 II maar hij is ONoverclocked al 53C
en ik heb een standaard coolermaster kewler
ik krijg hem met dat ding niet stabiel op 600
(fsb van 75)
en ik heb een standaard coolermaster kewler
ik krijg hem met dat ding niet stabiel op 600
(fsb van 75)
Verwijderd
Celly 466@583, met een golden orb.
Super stabiel!
Moet je ook lukken.
P.S Als je een converter gebruikt, zorg dat je een goede hebt, want ik had een goedkope, die liep de hele tijd de kloten, windows wou alleen booten op 466Mhz, en niet hoger:(
Nu een andere, en hij haalt 583 op 2.3volt.
2.2 boot niet tot windows, 2.3 is stabiel.
Succes!
Super stabiel!
Moet je ook lukken.
P.S Als je een converter gebruikt, zorg dat je een goede hebt, want ik had een goedkope, die liep de hele tijd de kloten, windows wou alleen booten op 466Mhz, en niet hoger:(
Nu een andere, en hij haalt 583 op 2.3volt.
2.2 boot niet tot windows, 2.3 is stabiel.
Succes!
Verwijderd
Precies mijn 433@550 is ook op 2.3V ..
ik had ook eerst een goedkope converter en toen wilde hij ook niet
ik had ook eerst een goedkope converter en toen wilde hij ook niet
Mijn Celly 466@582@2,1v ROCK STABLE 
Idle 31'C,
41,5'C (Golden Orb)
Ik denk dat de jouwe dit ook wel haalt, gewoon je voltage tweaken.
Ik ga binnenkort naar de 700Mhz met een FOP-38 en Artic Silver
Idle 31'C,
Ik denk dat de jouwe dit ook wel haalt, gewoon je voltage tweaken.
Ik ga binnenkort naar de 700Mhz met een FOP-38 en Artic Silver
M'n Celeron 466 draait nu stabiel op 581MHz (7*83) op 2.05V en maar 37C stressed.
Verwijderd
Ik heb een celly 466@607 mhz @ 2,4 v op een be6-II. Super stabiel. met een golden orb en 2 casecoolers die in de kast "gezaagd" zijn. er komt nog een in de bodem bij en dan kan ie nog hoger (hoop ik) ik gebruik een msi converter (ms6905 dual) van f29,-. In de bios kon ik het voltage maar op 2,3v zetten maar er zitten jumpers op die converter en die heb ik verzet en nu kan ik tot de 3v in de bios.
ja het is een beetje gek
|:(Euh guys, ik weet het nie zeker hoor maar die mghz meer dan +/_600 zul je no way never nooit halen, I think. De celly 466 is gelocked op 600mhz ofzo. Kijk maar met DMI-browser in je proc config.
Bovendien is het zo ongelooflijk onstabiel boven de 83 mhzFSB dat je er geen tiet aan vast kunt knopen. Heb zelf celly 466 met MSI BX-master (en msi-converter). Goed mobo maar zoals ik al zei boven de 600 gaat niet.
Mijn max is: 598Mhz. SUPERONSTABIEL!! maar ook met mazzel: de FSB is nl. niet even stabiel op 1 getal maar fluctueert.
Stabiel op 548 Mhz. Zonder extra koeling:36c constant.
Alles wat boven de 600Mhz uitkomt MOET hier vermeld worden. Ben zeer benieuw alsook pessimistisch.
Maar ik dank dat je die 700 Mhz op je kast kunt schrijven.|:(
Bovendien is het zo ongelooflijk onstabiel boven de 83 mhzFSB dat je er geen tiet aan vast kunt knopen. Heb zelf celly 466 met MSI BX-master (en msi-converter). Goed mobo maar zoals ik al zei boven de 600 gaat niet.
Mijn max is: 598Mhz. SUPERONSTABIEL!! maar ook met mazzel: de FSB is nl. niet even stabiel op 1 getal maar fluctueert.
Alles wat boven de 600Mhz uitkomt MOET hier vermeld worden. Ben zeer benieuw alsook pessimistisch.
-geen-
Gheheh cool....
Hij moet gewoon hoger dan die 525Mhz, hoewel ik hier al blij mee ben en ik met veel load (zware spellen enzow) niet boven de 40c uitkom. Watvoor voor en nadelen heeft het voltage voor het overclocken ??
Hij moet gewoon hoger dan die 525Mhz, hoewel ik hier al blij mee ben en ik met veel load (zware spellen enzow) niet boven de 40c uitkom. Watvoor voor en nadelen heeft het voltage voor het overclocken ??
Het hoeft niet altijd te lukken hoor, een FSB hoger dan 75 MHz met een Celly 466 Mhz. Ik heb zelf ook een Abit BE6 met Celly 466 en MSI DUal convertorkaartje, met een standaard bijgeleverde koeler + koelpasta. Bij mij loopt ie stabiel (nu meer dan een jaar) op 525 MHz (7*75@2V), maar als ik de busspeed op 83 MHz, weigert Windows op te starten, bij ieder voltage tot aan 2.2V. En dat terwijl de temperatuur binnen beperken blijft...
Dus ik vraag me af of een betere koeler hier verschil zou maken. Ik denk dat die Celly gewoon niet verder kan dan 525 MHz. Dus ik heb gewoon pech.
* Milly gaat binnenkort maar aan de Celly 600 cC0
Dus ik vraag me af of een betere koeler hier verschil zou maken. Ik denk dat die Celly gewoon niet verder kan dan 525 MHz. Dus ik heb gewoon pech.
* Milly gaat binnenkort maar aan de Celly 600 cC0
Weet niet wat dat voor "lock" gelul is.
Het ontwerp van de Celly1 is niet zodanig dat het makkelijk boven de 600 uit komt, maar soms heb je mazzel, en heb je een goede celly.
Ik draai nu dual 366@605 (FSB 110). 682 heb ik nog niet geprobeerd. (FSB 124).
Het ontwerp van de Celly1 is niet zodanig dat het makkelijk boven de 600 uit komt, maar soms heb je mazzel, en heb je een goede celly.
Ik draai nu dual 366@605 (FSB 110). 682 heb ik nog niet geprobeerd. (FSB 124).
Als ik in de DMI_explorer kijk en ik kijk bij maximum van proc staat er 800.. zie me sig voor processorOp vrijdag 22 december 2000 02:12 schreef Alien_Inside het volgende:
|:(Euh guys, ik weet het nie zeker hoor maar die mghz meer dan +/_600 zul je no way never nooit halen, I think. De celly 466 is gelocked op 600mhz ofzo. Kijk maar met DMI-browser in je proc config.
Yo, blackadder
'K weet niet over welk board JIJ het hebt, aangezien jij een Athlon hebt. Maar ik heb een Celly466-a (de "a" staat voor Mendocino). Mocht je geen mendo hebben, dan kan het zijn dat het anders is, maar bij mij staat er echt max 600Mhz. Maar nogmaals; je hebt een celly466 en DMI_browser zegt max 800?
Nou goed dat zal dan wel, weet ik dat ook weer!
Maar als iemand boven de 600 komt, post dan ff! Wil ik weten(8>
'K weet niet over welk board JIJ het hebt, aangezien jij een Athlon hebt. Maar ik heb een Celly466-a (de "a" staat voor Mendocino). Mocht je geen mendo hebben, dan kan het zijn dat het anders is, maar bij mij staat er echt max 600Mhz. Maar nogmaals; je hebt een celly466 en DMI_browser zegt max 800?
Nou goed dat zal dan wel, weet ik dat ook weer!
Maar als iemand boven de 600 komt, post dan ff! Wil ik weten(8>
-geen-
Heb net ff geprobeerd of m'n PC wil wilde draaien op 7x83MHz@2.3V, maar dat werkte ook niet. Mijn Celly kan dus blijkbaar echt niet hoger dan 525 MHz
Verwijderd
Herman, hoe krijg je die 366 ers op 600?
Ik zelf ook twee 366'ers. Die lopen op 572 Mhz @ 2.0 Volt. Superstabiel. Maar als ik hoger ga dan loopt de boel vast. Het maakt niet uit of ik een hoger voltage gebruik. Aan de koeling ligt het volgens mij niet, want het wordt maximaal zo'n 37 graden. Ik heb ook een koelertje op de bx chipset.
Ik zelf ook twee 366'ers. Die lopen op 572 Mhz @ 2.0 Volt. Superstabiel. Maar als ik hoger ga dan loopt de boel vast. Het maakt niet uit of ik een hoger voltage gebruik. Aan de koeling ligt het volgens mij niet, want het wordt maximaal zo'n 37 graden. Ik heb ook een koelertje op de bx chipset.
Die van mij loopt nu 100% stabiel op 581MHz (7*83) op 2,2V, gooi ik de FSB 1 MHz omhoog dan is het mis. Dit is echt de limiet bij mij.Heb net ff geprobeerd of m'n PC wil wilde draaien op 7x83MHz@2.3V, maar dat werkte ook niet.
Misschien dat het 3 keer voorkomen van het woord waterkoeling in zijn signature en onderschrift je een hint geeft.Op zaterdag 23 december 2000 15:36 schreef Felysium het volgende:
Herman, hoe krijg je die 366 ers op 600?
Een cliche is ooit origineel begonnen
Verwijderd
die celerons van mij worden ook maar 35 graden. Dat is toch laag genoeg?? Ik ga echt niet 400 piek uitgeven om mijn procs 20 Mhz hoger te laten lopen..
Verwijderd
Als je een celeron 1 hebt dan kan je beter niet proberen hem op 600 of meer te laten lopen.
Ik heb mijn celie 1 daarmee om zeep geholpen.
hij werd nieteens warm, maar was gewoon meteen dood.
Het is wel de mooiste sleutelhanger die ik ooit gezien heb hoor. beetje oppoetsen met commanadant en je kan hem bijna als spiegel gebruiken.
dus als je een mooie sleutelhanger wilt weet je wat je moet doen
Ik heb mijn celie 1 daarmee om zeep geholpen.
hij werd nieteens warm, maar was gewoon meteen dood.
Het is wel de mooiste sleutelhanger die ik ooit gezien heb hoor. beetje oppoetsen met commanadant en je kan hem bijna als spiegel gebruiken.
dus als je een mooie sleutelhanger wilt weet je wat je moet doen
Pagina: 1