Toon posts:

[DVD]DVD Niet leesbaar.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn DVD speler waar ik niet uitkom.

[---Systeem Spec's---]
[Windows XP Pro
[P4 1,70 Ghz
[2x 256 DDR MB
[Nvidia G FX 5200 128 MB
[Hitachi DVD-Rom DG-5000
[CD-Rom speler (te lange naam :? )
[30 Gig HD
[---------------------]

Ik heb een Hitachi DVD-Rom DG-5000, hij is Regionaal beveiligd en hij staat nou ingestelt op regio 2. (kan nog 4 keer verandert worden dus ik zoek eerst uit wat ik kan doen)

Ik kan alle DVD's afspelen maar bij 1 film die ik hier heb (origineel Lord Of The Rings 1) en die leest de DVD speler gewoon niet.
Eerste wat ik d8, DVD is andere regio... maar aangezien ik hem hier in NL heb gekocht vond ik het wel raar.

heb toen de proggie DVD-Region Free gedownload maar dat helpt ook niet.
DVD Genie had ik ook gevonden op een van de 100 topics die ik doorgelezen heb, maar die blijkt dus te zijn voor regio vrije dvd spelers.

Toen heb ik de film op mijn broers PC geprobeerd (is ook reg. bev. & staat ook op Regio 2) en daar doet hij het doodnormaal wel.
WinDVD 5 staat zowel op mijn PC als die op mijn broer's PC dus ligt daar denk ik ook niet aan.

Weet alleen zo ff niet wat mijn broers DVD speler ook al weer was want hij is zo sneaky om w8twoord op zijn PC te zetten als hij niet thuis is.... :X

Weet iemand of dit nou aan MIJ ligt? of dat er iets met mijn DVD speler is....??

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-11 20:14
Stop de DVD in je speler en kijk even of je met windows verkenner wat ziet (.vob bestanden, als goed is)
Als je niks ziet/verkenner crashed, dan kan het gewoon zijn dat de DVD een kleine beschadiging heeft, waardoor hij nie gepakt wordt. Een kleine beschadiging levert per DVD-speler een ander resultaat op, dus het kan zijn dat de DVD speler van je broer hem net wel pakt...

Shit happens, and it's a shitty day. Het kan dus zijn dat je gewoon pech hebt.
Good Luck!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je al gekeken of er soms een nieuwe firmware voor je DVD speler is? Dat wil nog wel eens helpen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DrEvil1986 schreef op 31 mei 2004 @ 17:02:
Stop de DVD in je speler en kijk even of je met windows verkenner wat ziet (.vob bestanden, als goed is)
Als je niks ziet/verkenner crashed, dan kan het gewoon zijn dat de DVD een kleine beschadiging heeft, waardoor hij nie gepakt wordt. Een kleine beschadiging levert per DVD-speler een ander resultaat op, dus het kan zijn dat de DVD speler van je broer hem net wel pakt...

Shit happens, and it's a shitty day. Het kan dus zijn dat je gewoon pech hebt.
Good Luck!
Nee dat was ook een van de eerste dingen die ik probeerde (leek me logish) maar ik zei al, Hij leest hem niet. (denk aan het berichtje: [u]Plaats een schijf of een ander geschik medium in station F[/u] dus verkenner deed hetzelfde.

edit:
DVD is niet beschadigd, geen enkel klein krasje te zien.. :*)
WhizzCat schreef op 31 mei 2004 @ 17:03:
Heb je al gekeken of er soms een nieuwe firmware voor je DVD speler is? Dat wil nog wel eens helpen :)
Ben zoeken......be with you in a sec... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:09 ]

Verwijderd

Hitachi GD-5000 regionfree: http://forum.rpc1.org/dl_firmware.php?download_id=85 > http://perso.club-internet.fr/farzeno/dvds/hitachihack.zip

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2004 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net gedownload, kan niet instaleren want er zit een ander Zip bestand in die ik niet zonder een of ander w8twoord kan krijgen. in de Readme bestand stond in dat die voor win 95, 98 ME NT maar nix over XP.

Verwijderd

Je hoeft ook niet te installeren. Het programma (hitachihack.exe) werkt ook onder Windows XP/2000/2003 zolang er maar een geldige WinASPI layer is (hier werkt het).

Het met "ASPI" passworded SOURCES.ZIP bestand is de sourcecode van het programma - die heb je niet nodig.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 00:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:23:
Je hoeft ook niet te installeren. Het programma (hitachihack.exe) werkt ook onder Windows XP/2000/2003 zolang er maar een geldige WinASPI layer is.

Het met "ASPI" passworded SOURCES.ZIP bestand is de sourcecode van het programma - die heb je niet nodig.
Zou je voor mij misschien even kunnen uitleggen wat ik dan precies moet doen?
ik krijg de fout melding: ERROR: Unable to load WNASP132 en weet niet wat dat precies inhoud, behalve dat het wel iets met mijn WinASPI layer te maken heeft.

Verwijderd

Je moet eerst een WinASPI layer installeren: http://forceaspi18.w.interia.pl/

Verwijderd

Topicstarter
Juist 8)
Hij leest hem nou eindelijk wel....gelukkig

ThnqZ 4 All The Help peepz.. _/-\o_

Verwijderd

Beetje laat om nog Lord of The Rings te gaan kijken, maar gelukkig kun je nu wel met een gerust hart naar bed :+

Mocht hij om de een of andere rare reden weer ineens op Regio2 gelockt komen te staan (bijv. als je de flash weer update), dan kun je gewoon dit tooltje er weer overheen halen.

Succes verder ermee :)

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 21:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Is zo'n Region-Free tool nou eigenlijk wel legaal?
(dat regio gebeuren zit er niet voor niks op, toch?)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

KompjoeFriek schreef op 01 juni 2004 @ 01:28:
Is zo'n Region-Free tool nou eigenlijk wel legaal?
(dat regio gebeuren zit er niet voor niks op, toch?)
Regio zit erop zodat bijvoorbeeld mensen in europe pas maanden later de film kunnen kijken als in america ( dit in verband met de film industrie )

Natuurlijk..alles wat gemaakt is door mensen...kan gekraakt worden door mensen. En REGIO FREE is niet anders als dat de DVDspeler firmware de RPC0 ( oude DVD spelers hadden vaak geen regio ) methode gebruiken inplaats van de RPC1 ( waar dus de regio ingebouwd zit )

Of het legaal is om een film uit.. zeg japan te bekijken op je pc in europe .... lijkt me wel he... als jij de film gekocht heb dan heb je daarvoor betaalt!

:-)

Een "grijs" gebied dus kwa illegaliteit/legaliteit!

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 01-06-2004 01:45 ]

There is no place like ::1

Pagina: 1