Toon posts:

[netwerk] mbv modems

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een computer in de schuur [win98]. Vanaf deze computer wil ik informatie halen van een computer binnen[winXP]. Hiervoor wil ik een netwerkje maken m.b.v. modems. Dit omdat ik wel een telefoonlijntje naar de schuur heb lopen en het niet mogelijk is om UTP kabel te trekken. Het aanschaffen van een draadloze router vind ik erg riskant door de afstand en de constructie van de gebouwen. Ook lijkt het met handig om vanaf de computer in de schuur te kunnen internetten.
(Hoe) kan ik een netwerkje opzetten mbv modems opzetten tussen de twee systemen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

Reptile209

- gers -

Met een simpele telefooncentrale ertussen, zou je op de ene PC dial-up networking kunnen draaien en op de andere de dial-up server (resp. externe toegang en externe toegangsserver in het nederlands). De centrale heb je nodig om stroom + signaal op je telefoonsnoertjes te krijgen.
Je kan ook de telefoondraadjes modden naar een seriele kabel en daarmee werken :)

Zo scherp als een voetbal!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

En wat kon je zelf vinden op google?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

op xp :onder network new network connections -> setup an advanced connection -> accept incoming connections -> affijn zoek maar uit .

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

of de telefoonkabel omtoveren naar een 3-wire modem-modem kabel en die connecten via de seriële poort (tenzij je een 2-aader phonekabel gebruikt :) )

[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 31-05-2004 16:58 ]

Verwijderd

Ik zie 0,0 eigen initiatief. En dat is niet zoals het hoort op dit forum.

Lees eens door: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.