Toon posts:

Windows 2000 Leest geen cd-roms

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb een PC met windows 2000 en een Aopen CD-rom speler. Het is een AMD Duron 700. In de BIOS wordt de CD-rom speler gewoon gezien en ik kan ook opstarten van CD.

Volgens mij is het probleem onstaan na de installatie van service pack 4 of na de verwijdering van een virus door panda activescan.

Op het moment dat ik in Windows de CD-rom speler wil bereiken, vertelt Windows me echter telkens dat ik een cd-tje in de drive moet doen. Vanaf de command-line zegt hij dat er een incorrecte parameter is.

Ik heb uiteraard al verschillende cd-rommetjes geprobeert en ook de cd-rom speler vervangen voor een andere cd-rom-speler en dvd-speler. Daarnaast heb ik Windows zijn drivers verwijdert (eerst de cd-rom verwijderen uit app. beheer en vervolgens cdrom.sys etc. verwijderen). Daarna rebooten en hij vond de cd-rom weer maar hij gaf nog steeds hetzelfde probleem.

In safe-mode doet hij het ook niet.

Trouwens als je met rechtermuisknop 'eject' drukt gaat de lade wel open.

Is een format de enige optie of heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

is het een beetje recente speler, want ik ken spelers (4 speed dat wel) die je eerst met een kleine exe file moest installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Nu is er een 56 speed aangesloten, en dat was eerst een 48-speed. Hij heeft het ook altijd wel gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
O sorry ik denk dat dit topic verplaatst moet worden naar WOS. Sorry voor het ongemak