[Temps] Speedfan/PC Probe?

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik wil natuurlijk als ieder ander dat mijn PC lekker cool blijft in deze hete dagen, en het is dat ook leuk om te zeggen dat joiu kast dan net weer 10 graden koeler is als de ander.

Alleen welke temps heb ik nou op het moment, ik heb 2 programmas geinstalleerd die bijde wat anders zijden, heb ondertussen, bios geflashed, nieuwe nforce drivers erop gezet, maar mocht niet baten, tmeps bleven HEEL verschillend.

PC Probe, van ASUS zelf, meegeleverd met het moederbord (zou je zeggen is best)
C39 op de cpu en 23C op het moederbord.
pcprobe zegt dan mijn cpu fan ongeveer 2518 toeren draait

Speedfan, gebruik ik normaal altijd, is erg populiar (zou je zeggen, betrouwbaar).
C56 op CPU en 23 in case. verder geeft speedfan er nog bij dat de hardde schijf 31 is.
speedfan zegt dat mij fan 5037 toeren draait

Maar, 56-39 = 17 graden verschil, en deze resultaten zijn gemeten terwijl ik mijn pc niet erg gestressed heb.

Nog ff wat specs, kamertemperatuur is nu 24 graden, het is een AMD Athlon 2800+ met een coolermaster 3200+ silence cooler erop, 5 casefans (nu op voluit), ASUS a7n8x-x moederborder(in een thermaltake xaser 2 kast)

Welke moet ik geloven?

[ Voor 6% gewijzigd door semicon op 31-05-2004 16:46 ]

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

wat zeg MBM (motherboard monitor) dan??

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kijk es in de bios :)
Dat is toch meestal het veiligste.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

heb net Asus Probe 2 geinstalleerd, de temp van de Case komt goed overeen met MBM en Speedfan, alleen de CPU heeft 6 graden verschil...
dus ik weet niet of Probe zo goed betrouwbaar is...

Verwijderd

Check ff welke sensor je meet met MBM. In sommige gevallen wordt de socket temp met de diode-temp vergeleken. Appels met peren dus. Probe meet meestal de socket-temp, net als je bios.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Pcprobe van asus is niet echt te vertrouwen, ik zou kijken naar de bios of speedfan...

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:01

UTM

pisart schreef op 31 mei 2004 @ 22:00:
Pcprobe van asus is niet echt te vertrouwen, ik zou kijken naar de bios of speedfan...
Speedfan, gebruik ik normaal altijd, is erg populiar (zou je zeggen, betrouwbaar).
C56 op CPU en 23 in case. verder geeft speedfan er nog bij dat de hardde schijf 31 is.
speedfan zegt dat mij fan 5037 toeren draait
;)

Ik zou toch even of Motherboard Monitor 5 gebruiken, of gewoon even je BIOS checken. De laatste is toch echt het meest betrouwbaar :Y)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja, en?
Ik zeg gewoon dat ik Speedfan of Bios zou vertrouwen en Pcprobe niet. Die temperaturen lijken me wel in orde, mja met een asus weet je nooit...
Pagina: 1